|

موضع ابراهیم رئیسی در خصوص طرح رتبه بندی معلمان

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای بالا رفتن سطح آموزش کشور طرح رتبه‌بندی معلمان را به سرعت عملیاتی می‌کنم.

لینک کوتاه کپی شد

سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی بزرگ فرهنگیان و معلمان که در فضای باز هتل المپیک تهران و با حضور همسر این نامزد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد گفت: خدمات، مجاهدت‌ها و ایستادگی و مقاومت جوانان عزیز ما در عرصه‌های مختلف در چهل سال گذشته آثار و برکات فراوانی برای کشور داشته است.

رئیسی گفت: به رغم پیشرفت های نظام اسلامی در حوزه های مختلف به دلیل ضعف در اراده برخی مدیران و سوء عملکرد آن ها در حوزه هایی دچار عقب ماندگی هستیم که وضع موجود سندگویای آن است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با ضروری خواندن تحول در شرایط موجود در بستر گام دوم انقلاب، گفت: همه تحول خواهان و دلسوزان و دغدغه مندان به ویژه معلمان و فرهنگیان باید در این تحول نقش آفرین باشند و کسی نباید غائب باشد.

رئیسی از فرهنگیان و معلمان به عنوان هویت‌سازان و تمدن‌سازان جامعه یاد کرد و گفت: کار معلمان، کار انبیاست و نباید شأن و جایگاه آنها را مانند نیروی کار معمولی که فقط مزد می‌گیرد، دانست .

وی محور تحول در آینده را اجرای عدالت دانست و گفت: عدالت باید در همه سطوح جامعه اسلامی اجرا شود و عدالت آموزشی از مهم ترین موضوعات است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سهم سند تحول آموزش و پرورش را در اجرای عدالت آموزشی مهم دانست و گفت: یکی از محورهای مهم سند تحول توانمندسازی معلمان از نظر علمی و مهارتی است که باید مورد توجه قرار گیرد .

وی افزود: اگر سند تحول آموزش و پرورش عملیاتی می شد امروز وضعیت معلمان این گونه نبود .

رئیسی این نکته را هم متذکر شد برای آن که سند تحول در حد یک توصیه نماند هر جا که لازم باشد دولت آینده برای مسائل مندرج در آن قانون وضع خواهد کرد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از مدرسه به عنوان مبدا تحول در نظام آموزشی یاد کرد و گفت : کتاب آموزشی موضوع مهمی است اما محور تحول آموزش و پرورش معلم است.

رئیسی از بازنشستگان به عنوان چراغ هدایت مجریان یاد کرد و با تاکید بر شان و منزلت آن ها گفت که دولت مردمی برای بهبود وضعیت معیشتی آن ها نیز برنامه دارد .

وی با تقدیر از کادر درمان کشور برای صیانت از جان مردم در دوران شیوع کرونا از معلمان نیز به خاطر آن که با به خطر انداختن جان خود اجازه ندادند محدودیت های کرونایی خللی در روند آموزشی و علمی کشور ایجاد کند تقدیر کرد .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که آموزش، کالا نیست بلکه ستون پیشرفت کشور است اظهار داشت: نباید در آموزش و علم کیفیت فروشی کرد.

وی افزود: اگر کیفیت فدای هر چیز دیگری شود کشور خسارت می بیند و همه از آن ضرر می کنیم .

رئیسی بر همین اساس تاکید کرد که دولت مردمی برای بالا رفتن سطح آموزش کشور طرح رتبه بندی معلمان را به سرعت عملیاتی می کند .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که قوانین مصوب نباید به دلیل سلایق فردی اجرا نشوند تاکید کرد: منافع شخصی و گروهی و حزبی از موانع جدی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها است .

رئیسی تاکید کرد: در دولت او کسانی که منافع شخصی و گروهی داشته باشند از روند تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها کنار گذاشته می شود تا تصمیمات به نفع مردم گرفته شوند.

وی همچنین به مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان گاوصندوق نیست و عملکرد آن باید شفاف دربرابر دیدگان معلمان قرار گیرد و این حق فرهنگیان است که بدانند در این صندوق چه می گذرد .

رئیسی بر همین اساس خاطر نشان کرد: در دولت مردمی درباره تمام داد و ستدها و درآمدها و هزینه های صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف سازی خواهد شد .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که آموزش در دولت مردمی، باید مردمی شود گفت: در دولت او در اجرای عدالت آموزشی به مناطق محروم و روستایی توجه ویژه خواهد شد.

رئیسی افزود: برخی می گویند اگر جامعه توسعه یافته شود دیگران هم در کنار کسانی که فعالیت دارند نان می خورند اما این نگاه خلاف عدالت است و باید فرصت ها و ظرفیت ها عادلانه توزیع شود .

وی بر همین اساس گفت: ما باید به عنوان دولت، حکومت و معتمد مردم به دنبال اجرای عدالت باشیم و اقتضاء اجرای عدالت تقسیم عادلانه ظرفیت ها بین همه آحاد ملت در همه مناطق کشور است.

رئیسی بر لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان نیز تاکید کرد و گفت: معلمان باید از نظر علمی ارتقاء یابند و نقش دانشگاه تربیت معلم در این عرصه ممتاز است .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: آحاد آموزش و پرورش و معلمان و فرهنگیان در جامعه نقش پیشرو فرهنگی و فکری دارند و باید نسبت به مسائل کشور، نظام و آینده حساس باشند.

وی سیاسی بودن را شناخت مسائل و نیازهای جامعه و نقش آفرینی مسئولانه در حل مشکلات دانست و گفت: آحاد آموزش و پرورش باید سیاسی باشند و بدانند در جامعه چه خبر است.

وی در عین حال بر لزوم سیاست زدگی و سیاسی بازی در آموزش و پرورش و آموزش عالی تاکید کرد و آن را برای نظام تعلیم و تربیت مضر دانست .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که دولت مردمی به معیشت معلمان و فرهنگیان توجه ویژه خواهد داشت گفت: درست نیست پیشروان جامعه که مسئول تربیت انسان های فرهیخته اند دچار مشکلات معیشتی و مجبور به کار دوم باشند.

رئیسی با تاکید بر اصلاح ساختارهای آموزشی گفت: این تحولات در چارچوب قانون و به صورت حساب شده خواهد بود و از هر گونه شتابزدگی پرهیز خواهد شد.

وی رمز موفقیت در هر کاری را توکل به خدا و توجه به ظرفیت های کشور که در راس آن ها نیروی انسانی کارامد قرار دارد دانست و متذکر شد اگر به مردم توجه نشود خسارت می بینیم همان طور که در چند سال اخیر از این ناحیه آسیب دیده ایم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان از فرهنگیان و معلمان خواست که با امید به آینده در انتخابات شرکت کنند تا بر خلاف خواست دشمن دولت قوی شکل بگیرد و بدانند هر چه دولت آینده از پشتوانه رای مردم برخوردار باشد مقتدرتر عمل می کند.

علم الهدی همسر حجت‌الاسلام رئیسی هم در این همایش با تاکید بر مطالبه‌گری‌ از دولت آینده، خود را حامی جدی معلمان در پیگیری مطالبات آنها از دولت آینده معرفی کرد.

این استاد دانشگاه گفت: به عنوان یک معلم هوادار انقلاب و تفکر امام و رهبری و نظام جمهوری اسلامی معتقدم مشکل اصلی آموزش و پرورش این است که ایده‌های امام و رهبری در حوزه تعلیم و تربیت اجرایی نشده‌اند.

وی با بیان این‌که جریان انقلاب فرهنگی صددرصد مردمی است، افزود: انقلاب فرهنگی باید از درون مدرسه به عنوان منشأ انقلاب و طبقه‌ای از مردم شروع شود که نگاه تربیتی دارند.

این استاد دانشگاه گفت: در دوران دفاع مقدس هم معلمان و دانش‌آموزان از مدرسه به میدان جنگ رفتند و فاصله گرفتن ما از آن نسل به نظام آموزشی ما مربوط می شود.

علم الهدی افزود: اشکال اصلی این است که ایده‌های انقلابی و پیشرو در نظام‌های آموزشی تکنوکرات و بروکراتیک ما ادامه نیافت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی تمدنی بود اما نتوانستیم وجه تمدنی آن را در نظام آموزشی ادامه دهیم و دوباره به نظریه نوسازی فریدمنی رسیدیم که در دوران رضاخان حاکم شده بود.

همسر حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که مدرسه انقلابی ما به سمتی رفت که با عمق یافتن فضای بوروکراسی معلمان نتوانستند هویت معلمی خود را نشان دهند و درگیر قوانین و آیین‌نامه‌ها و گزارش‌دهی شدند، بر اصلاح دیوانسالاری حاکم بر نظام آموزشی توسط دولت آینده تأکید کرد.

"حیدری" رئیس ستاد فرهنگیان حامی رئیسی نیز در سخنانی با تشریح شرایط کشور و وضعیت معلمان به تبیین دلایل حمایت فرهنگیان از این نامزد ریاست جمهوری در انتخابات پیش رو پرداخت.

"هاشمی نکو" مسئول ستاد فرهنگیان حامی رئیسی در استان تهران‌ نیز خواستار در اولویت قرار گرفتن مطالبات فرهنگیان در دولت آینده شد و مهم ترین مطالبه را انتخاب وزیری از جنس آموزش پرورش عنوان کرد.

تعدادی از فرهنگیان نیز با طرح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود، "بهره‌مندی از تجارب فرهنگیان بازنشسته"، "اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان"، "توجه به معیشت فرهنگیان‌"، "احیای بیمه طلایی فرهنگیان"، "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و اشتغال فرزندان آنها"‌ و "ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان" را از مطالبات مهم فرهنگیان از دولت آینده عنوان کردند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها