|

سیگنال مثبت آمریکا

شکست بن‌بست در مذاکرات برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که محدودیت زمانی برای پایان ششمین دور گفت‌وگوهای هسته‌ای وجود ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری رویترز نوشت که سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا تصریح کرد در مذاکرات بازگشت به توافق هسته‌ای ایران پیشرفت حاصل شده است اما چالش‌ها همچنان پابرجا هستند... برای دور ششم مذاکرات محدوده زمانی وجود ندارد.

رافائل گروسی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است پیشنهاد طرف‌های ایرانی برای تمدید توافق فنی میان ایران و آژانس را بپذیرد گفت: هنوز پیشنهادی دریافت نکرده‌ام... باید یادآوری کنم چنانچه این توافق تمدید نشود اطلاعاتی که از زمان آغاز آن در ماه فوریه جمع‌آوری شده‌اند پاک خواهند شد و این باعث وارد شدن لطمه به توانایی ما برای بازسازی اطلاعات مربوط به فعالیت‌های ایران از ماه فوریه به بعد خواهد شد. امیدوارم این اتفاق نیفتد اما هنوز با من ارتباطی صورت نگرفته و امیدوارم به زودی با ایران وارد تعاملات مستقیم در خصوص این موضوع شویم.

بی تفاوتی ایران به تمدید توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای باعث شد تا آمریکایی ها دست به کار شده و برای جلوگیری از بن بست در مذاکرات، راهکار نامحدود بودن دور ششم مذاکرات را پیشنهاد کنند که هنوز با واکنش ایران روبرو نشده است. ضمن اینکه "اوفک" در یک پیام پی بینی نشده تحریم های مرتبط با کرونا را هم لغو کرد تا طرف ایرانی را با امتیازهای نمایشی و بی خاصیت امیدوار نگاه دارد.

در صورتی که در انتخابات امروز ریاست جمهوری؛ عبدالناصر همتی پیروز نشود و رئیسی به ریاست جمهوری برسد، طرف غربی موقعیت خود را در همراهی طرف ایرانی از دست خواهد داد و به نظر می رسد که می خواهند پیش از اتمام دوره حسن روحانی مذاکرات هسته ای را به نقطه مطلوب برسانند.

منبع: تحریریه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها