|

رییس جمهور جدید غوغا به پا می کند!|بازار بورس سبز پوش انتخابات می‌شود؟

این طور به نظر می‌آید که بازار سرمایه در هفته آتی شروع طوفانی نداشته باشد، با توجه به مشخص شدن رئیس جمهور آینده و نزدیک بودن فصل مجامع امید…

لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم جباری کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده گفت: در نمودار شاخص کل، دو کندل اخیر، یک پولبک محسوب می‌شود و در کنار این موضوع، رفتار‌های کلان بازار سرمایه توسط حقوقی‌ها و حقیقی ها، نشان دهنده خرید‌های حجیم و قابل توجه است. به نظر می‌رسد، انتخابات ریاست جمهوری امسال نیز همچون انتخابات ریاست جمهوری‌های در دوره‌های قبل با صعود و سبز شدن بازار سرمایه همراه شود.
 
او بیان کرد: کماکان آثار بی اعتمادی در بازار مشهود است و با کوچکترین لغزشی فروش‌ها شدت می‌گیرد. اما این بی اعتمادی جدای از موضوع ریزش بازار در 10 ماه گذشته، مرهون قانون بسیار نابجا و غیرمنطقی دامنه نامتقارن است. پس از لغو قانون دامنه نامتقارن، بازار سرمایه جان تازه‌ای گرفت، اما شاخص کل کماکان موفق به تثبیت مسیر خود نشده است.
 
کارشناس بازار سرمایه افزود: در هر صورت، با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن رئیس جمهور آینده، وضعیت تمامی بازار‌ها مشخص شده و بازار بورس نیز مسیر خود را پیدا خواهد کرد.
 
جباری در رابطه با وضعیت حال حاضر بورس گفت: ریزش پنجاه درصدی بازار سرمایه، در هیچ یک از بازار‌های موازی اتفاق نیفتاده است و به مراتب بازار سرمایه در جای بسیار جذابی قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت اکثر سهم‌ها به تعادل رسیده و p/e این سهم‌ها بسیار جذاب شده اند.  با گذر از این هفته انتظار می‌رود، وضعیت شاخص هم وزن و سهم‌های کوچک نیز بهتر شود و مجدد قدرت را به دست بگیرند.
شفافیت در بورس با مشخص شدن رئیس جمهور آینده
کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با پیش بینی وضعیت بورس در هفته آینده اظهار کرد: روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت، نزولی و بسیار ملایم بود و بازار سرمایه در حال درجا زدن بود یعنی یک روز مثبت و یک روز منفی بود.
 
او بیان کرد: در حال حاضر عرضه در بازار سرمایه بسیار کاهش و تقاضا افزایش یافته است، اما باز هم ابهاماتی که از آینده وجود دارد از جمله، توافقی که هنوز صورت نگرفته و صحبت‌های آن هنوز هست و انتخاب رئیس جمهور و سایر مباحث سبب عدم تثبیت روند بازار سرمایه شده است.
 
کارشناس بازار سرمایه افزود: در روز چهارشنبه عرضه بسیار افزایش یافت و احتمالا در هفته آینده نیز ابتدای روز معاملات عرضه زیاد باشد، اما از اواسط بازار شنبه، بازار بهتری را خواهیم داشت.
 
آسایش در خصوص ابهامات تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: طی روز‌های آینده ابهامات بازار سرمایه کاهش خواهد یافت و یکی از ابهامات بورسی، رئیس جمهور آینده است که فردا مشخص می شود. البته ریاست جمهوری در مرداد ماه پست دریافت می‌کند، اما شعار‌ها و صحبت‌هایی که در خصوص بازار سرمایه گفته شده، خوشبینی را به بازار سرمایه باز می‌گرداند.
 
او بیان کرد: بحث برجام و سایر اتفاقات سیاسی نیز که تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه دارد از دیگر ابهامات بازار سرمایه است. طی هفته‌های گذشته سهام برخی از شرکت‌ها که با منفی بسته شده بودند، با منفی ۲۰ -۳۰ درصد بازگشایی شدند و در صف فروش نیز رفتند.
 
او افزود: با بهتر شدن وضعیت بازار سرمایه، قاعدتاً سهام بیشتری طی هفته آینده بازگشایی می‌شوند. از طرفی، به فصل مجامع هم رسیدیم و با تشکیل مجامع، سهام با دامنه نامحدود بازگشایی می‌شوند و به هر حال امید است که هفته جاری هفته بهتری باشد و از نظر تکنیکال نیز شیب نزولی بازار سرمایه بسیار کاهش یافته است.
کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه در میان مدت اظهار کرد: با نزدیک شدن به شهریور ماه پول‌های پارک شده موجود در بازار سرمایه وارد بورس می‌شوند. همچنین حقوقی‌هایی که در این مدت کاری انجام نداند نیز اقدام به خرید سهام می‌کنند.
 
آسایش بیان کرد: در حال حاضر اکثر سهام در ناحیه حمایتی و کف قیمتی هستند و لیدر‌های بازار سرمایه و بسیاری از سهام نیز بعد از مجمع با منفی‌ بازگشایی می‌شوند که این سبب روان شدن معامله می‌شود.
 
او افزود: همچنین انتشار گزارش‌های ماهانه و تحلیل‌هایی که در سود‌های شرکت‌های مختلف از جمله، شرکت پالایشگاهی صورت گرفته نیز نشان دهنده وضعیت خوب بازار سرمایه است.
 
کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نرخ سود بانکی گفت: هفته گذشته مجدد شاهد کاهش نرخ بین بانکی بودیم، امید است که این روند ادامه دار باشد و کاهش نرخ بین بانکی هم پول را به سمت بازار روان کند.
 
در پایان با توجه به گفته‌های کارشناس‌ها به این نتیجه می‌رسیم که سهام در کف قیمتی قرار دارند و ابهامات زیادی از جمله رئیس جمهور آینده روند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده با مشخص شدن رئیس جمهور آینده شفافیت بسیاری در بورس و اقتصاد خواهد افتاد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها