|

(عکس) مرگ تراژیک مهری نبی زاده پناهجوی ایرانی در یونان

مهری نبی‌زاده، زن پناهجوی کرد ایرانی که هفته گذشته در مسیر اروپا بیمار شد و درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد
1

روز دوشنبه ۲۴خرداد، مهری نبی‌زاده پناهجوی ۳۰ ساله اهل سردشت که با همسر و دو دختر ۴ و ۶ ساله‌اش به سمت یونان در حرکت بود بر اثر فشار خستگی و ضعف در راه بیمار شد و درگذشت.

سردار ابراهیم‌نژاد، همسر او گفت: "مهری بعد از رسیدن به یونان و پس از سه شبانه روز پیاده‌روی، در جنگل بیمار شد و به همین دلیل گروهی که همسفرمان بودند ما را ترک کردند."

به گفته آقای ابراهیم‌نژاد همسرش "رمق ادامه دادن راه را نداشت و نمی‌توانست هیچ آب و غذایی بخورد."

آقای ابراهیم نژاد می‌گوید صبح روز دوشنبه در پی وخیم شدن حال همسرش، برای گرفتن کمک به نزدیکی جاده‌ای می‌رود اما حتی با ایستادن در میان جاده نیز هیچ خودرویی برای او توقف نمی‌کند.

آقای ابراهیم‌زاده گفته بارها به شماره‌های پلیس و اورژانس یونان تماس می‌گیرد اما چون انگلیسی و یونانی بلد نبوده نمی‌تواند از آن‌ها کمک بگیرد.

در نهایت هنگامی که پیش خانواده‌اش باز می‌گردد،‌ حال مهری بد می‌شود و ظهر دوشنبه در مقابل چشمان او و فرزندانش جان می‌سپارد.

سردار که چاره‌ای جز کول کردن جنازه همسرش نداشته، پس از طی مسافت طولانی برای گرفتن کمک به کنار جاده باز می‌گردد و این بار خودرویی گذری، با دیدن جنازه زن جوان توقف می‌کند و با پلیس تماس می‌گیرد.

سردار ابراهیم‌زاده و دو فرزندش اکنون به کمپ "فلایکو" در خاک یونان و در مرز بلغارستان فرستاده شده‌اند. به گفته او وضعیت غذا و بهداشت در کمپ بسیار بد است و حال روحی خودش و دخترانش نیز بسیار خراب است.

او می‌گوید: "من خودم هنوز شوکه هستم و لحظه مرگ همسرم از جلوی چشمانم کنار نمی‌رود. دختر ۶ ساله‌ام به من می‌گوید می‌دانم مادرم مرده، اما می‌خواهم او را ببینم."

آقای ابراهیم‌زاده می‌گوید به آن‌ها گفته شده باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند تا وضعیتشان روشن شود.

پیکر مهری به ایران برمی گردد؟

گروهی از نزدیکان این خانواده در اروپا در تلاش هستند با جمع‌آوری پول بتوانند هزینه بازگرداندن پیکر مهری نبی‌زاده به ایران را تامین کنند.

آقای ابراهیم‌زاده در این باره می‌گوید اگرچه ما ناچار به ترک ایران شدیم اما ایران مثل مادر ماست و امیدوارم بتوانیم مهری را در ایران به خاک بسپاریم.

منبع: BBC

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • اراس ارسالی در

    وای چقدبده تصورشم بشدت سخته

  • مجتبی ارسالی در

    آتیش گرفتم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها