|

واژگونی اتوبوس سرباز معمان در یزد با 5 کشته 3 تیر 1400

واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافری در دهستان دهشیر شهرستان تفت در این استان ۵ کشته و ۲۸ مصدوم بر جا گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

 ساعت ۶ و ۲۰ دقیقه صبح امروز (پنج‌شنبه سوم تیرماه) یک دستگاه تریلی با یک اتوبوس در جاده ابرکوه به دهشیر روبه‌روی پاسگاه دهشیر (۹۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد) تصادف کردند. این اتوبوس در مسیر زاهدان به آباده شیراز در حرکت بود.

چند آمبولانس‌، بالگرد و اتوبوس اورژانس استان یزد بلافاصله به محل حادثه اعزام شده‌اند. 

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این زمینه به ایسنا گفت: این اتوبوس ٣٩ نفر سرنشین داشت که متاسفانه ۵ نفر به علت شدت جراحات فوت کردند و ٣۴ نفر مصدوم شدند.

مجتبی خالدی گفت: متاسفانه حال ۵ مصدوم هم مساعد نیست.

خالدی گفت: بسیاری از مصدومان که سرباز هم هستند، داخل اتوبوس گرفتار شده بودند که نجات داده شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: تلاش تیم متخصصان این است که شرایط این افراد پایدار شود. اطلاعاتی که تا به حال به دست ما رسیده، این است که سایر افراد دچار جراحات سطحی شده‌اند و اقدامات لازم برای آن‌ها در حال انجام است.

سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا علت تصادف این اتوبوس را نقص فنی آن عنوان کرد و گفت: اتوبوس از مبدا زاهدان به مقصد آباده در حرکت بود که به علت نقص فنی از ناحیه ترمز با جدول وسط جاده برخورد و در سمت مسیر مقابل واژگون و در این حالت با یک دستگاه تریلیِ متوقف در مسیر مخالف برخورد کرد.

گفتنی است در سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست نیز که دیروز رخ داد، علت وقوع حادثه ازسوی مسئولان راهداری، نقص فنی از ناحیه ترمز اعلام شده و راننده اتوبوس به دستور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بازداشت شده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها