|

اعتراض کارگران پتروشیمی عسلویه

کارگران کارگران پتروشیمی عسلویه به چه معترض‌ هستند؟

کارکنان قراردادی شرکت هلدینگ خلیج فارس هم به جمع معترضان به وضعیت حقوق و دستمزد صنایع نفت و گاز پیوستند.

لینک کوتاه کپی شد

کارگران پتروشیمی عسلویه هم به جمع معترضان حقوق و دستمزد پیوسته‌اند. کارکنان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که ۴۰ درصد سهام آن در سبد سهام عدالت است، می‌گویند که وضعیت پرسنل قراردادی نسبت به پرسنل رسمی بسیار تبعیض‌آمیز است.

آنها علاوه بر این نسبت به انتصاب مدیران جدید این هلدینگ اعتراض دارند و معتقد هستند که برخی مدیران جدید برخلاف رویه معمول در شرکت‌های نفت و گاز، هیچ تخصصی در این صنعت ندارند و با سابقه غیرمرتبط منصوب شده‌اند.

به گفته این کارگران برخی مدیران هم بازنشسته‌های دولتی هستند که دوباره در این هلدینگ شبه‌دولتی به کار گرفته شده‌اند. بنا به گفته این کارگران آنها نگران هستند که انتصابات غیرتخصصی وضعیت مالی شرکت را بیش از این به دست‌انداز انداخته و تعداد بیشتری از کارگران از کار بیکار شوند.

با این وجود، وزارت نفت و حتی تشکل‌های بخش خصوصی حل این مشکل را در حوزه وظایف دولت نمی‌دانند. مهدی مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی، به تجارت‌نیوز می‌گوید که این هلدینگ متعلق به بخش خصوصی است و حل مشکلات آن بر عهده وزارت نفت و دولت نیست و کارکنان آن باید پاسخ مشکلات خود را به روش دیگری پیدا کنند.

کارکنان پیمانی و قراردادی صنعت نفت و گاز ایران در حال حاضر نسبت به حقوق و مزایای شغلی خود معترض هستند اما به نظر می‌رسد که تاکنون اقدام جدی برای حل مشکلات شاغلان حوزه نفت و گاز انجام نشده است و اعتراض‌ها ادامه دارد.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها