|

(عکس) ریحانه ارمغانی دختر های لاینر ایرانی در آرزوی آتش نشان شدن

خانم ارمغانی ۲۷ ساله است و از سوی رسانه‌ها "نخستین دختر های‌لاین ایران" (راه‌رفتن روی تسمه‌ای که ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد) لقب گرفته…

لینک کوتاه کپی شد

بعد از آن که طی سال‌های اخیر مجوز استخدام ۱۶ زن در سازمان آتش‌نشانی صادر شد و راه برای فعالیت زنان آتش‌نشان در ایران هموارتر شد، اکنون ریحانه ارمغانی از جمله زنانی است که برای ورود به سازمان آتش‌نشانی ثبت‌نام کرده و برای شرکت در آزمون این سازمان که ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود لحظه‌شماری می‌کند. 

خانم ارمغانی ۲۷ ساله است و از سوی رسانه‌ها "نخستین دختر های‌لاین ایران" (راه‌رفتن روی تسمه‌ای که ارتفاع زیادی از سطح زمین دارد) لقب گرفته است و پیش از این در رشته سنگ‌نوردی هم فعالیت داشته است. 

خانم ارمغانی در اینستاگرام خود نوشته که از کودکی علاقمند به آتش‌نشان شدن بوده است ولی پیش از این زنان را برای فعالیت در این شغل جدی نمی‌گرفته‌اند. 

خانم ارمغانی در گفتگو با همشهری می‌گوید: "حدود ۷ سال پیش به‌دنبال علاقه و آرزویم که آتش‌نشانی بود رفتم اما هیچ امکاناتی وجود نداشت. دلسرد نشدم و مدام پیگیری کردم تا اینکه سازمان آتش‌نشانی طرح آتش‌نشانان داوطلب را اجرایی کرد و در دوره‌ها شرکت کردم و هر آنچه لازم بود آموختم. رشته ورزشی و شغلم در ارتفاع است و یقین دارم می‌توانم از این توانایی خود در عملیات‌های امداد و نجات استفاده کنم." 

bbcpersian_1624795566_2

"های‌لاین" یکی از رشته‌های ورزش "اسلک‌لاین" است که های‌لاینر در ارتفاع بیش از ۱۰ متر روی یک تسمه با عرض ۲.۵ یا ۵ سانتی‌متر راه می‌رود. این ورزش از این جهت با بندبازی متفاوت است که در بندبازی برای حفظ تعادل از یک چوب بلند استفاده می‌شود اما در های‌لاین با استفاده از حرکات دست و بدن تعادل را حفظ می‌کنند. همچنین در بندبازی از طناب ضخیمی استفاده می‌شود که تکان و حرکت زیادی ندارد، اما تسمه مورد استفاده در های‌لاین، دارای تکان و حرکات زیادی است.

ریحانه ارمغانی ۲۷ ساله است و در سال ۹۱ عضو تیم ملی سنگ‌نوردی هم بوده است.

او در مصاحبه‌ای با ایمنا، در مورد چگونگی علاقمندی خود به این رشته می‌گوید: " در پاییز ۹۳ یک فستیوال بین‌المللی سنگ‌نوردی در بیستون برگزار شد. در حال سنگ نوردی بودم که سر خود را بالا آوردم و شخصی را دیدم که بالای سر من راه می‌رود. اینگونه به های‌لاین علاقه‌مند شدم."

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها