|

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با مجله فرانسوی؛

بلینکن: اجازه بازیابی قدرت‌ داعش را نمی‌دهیم

بلینکن: در حال حاضر جایز نیست سطح آماده باش کاهش یابد. نمی‌توان اجازه داد داعش دوباره قدرتش را بازیابد.

لینک کوتاه کپی شد

 وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: باید از توانمندی‌های ما به لطف ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که شامل حدود ۷۰ کشور است، حمایت شود.

به نقل از سایت آر تی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ما به لطف ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که شامل ۷۰ کشور است توانستیم با نابودی خلافت خودخوانده داعش در عراق و سوریه به پیروزی دست یابیم.

او در مصاحبه مشترک با همتای فرانسوی خود یعنی ژان ایو لودریان با مجله فرانسوی "Le Journal du Dimanche" گفت: در حال حاضر جایز نیست سطح آماده باش کاهش یابد. نمی‌توان اجازه داد داعش دوباره قدرتش را بازیابد.

بلینکن در ادامه این مصاحبه افزود: خطری که آمریکا امروز در افغانستان با آن مواجه است از ۱۰ سال پیش کمتر است و ما به دقت نابودی این خطر را دنبال می‌کنیم و در صورتیکه لازم باشد قدرت عملکرد خود را حفظ می‌کنیم. نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند اما ما همچنان در زمینه‌های دیگر از این کشور حمایت خواهیم کرد.

رم فردا (دوشنبه) میزبان نشست ائتلاف ضد داعش به ریاست وزیر خارجه آمریکا خواهد بود.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا فردا ریاست نشست ائتلاف ضد داعش در شهر رم، پایتخت ایتالیا را بر عهده خواهد داشت.

در این نشست تلاش‌های انجام شده برای مقابله با تروریسم در راس آن گروه داعش و ممانعت از گسترش این گروه تروریستی در قاره آفریقا بررسی خواهند شد.

همچنین قرار است در نشست فردا راهکارهای پشتیبانی از اقدامات ائتلاف ضد داعش برای نابودی این گروه تروریستی، افزایش فشارها بر داعشی‌های باقی مانده در عراق و سوریه و نیز مقابله با شبکه‌های وابسته به آنها در دیگر مناطق از جمله قاره آفریقا بررسی شوند.

منبع: برترین‌ها

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها