|

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بر چه مبنایی زیاد می شود؟

طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتتشر شده است معاون تأمین اجتماعی الزامات قانونی افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را تشریح کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی، اعلام کرد: «زمانی که متناسب‌سازی مرحله اول در مرداد ۹۹ عملیاتی شد یک رضایتمندی خوبی در جامعه هدف شکل گرفت و در ادامه دو عامل تورم و متناسب‌سازی در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری و فاصله ایجاد شده بود که موجب نارضایتی مستمری بگیران تأمین اجتماعی شد و در ادامه قرار شد، متناسب‌سازی مرحله دوم از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا شود.»

مهرداد قریب ادامه داد: «در بودجه ۱۴۰۰ برای مرحله دوم متناسب‌سازی ۸۹ هزار میلیارد تومان بابت دیون معوقه دولت به تأمین اجتماعی تصویب شد و مهمترین آیتم متناسب‌سازی مرحله دوم این بود که برای جبران افت ۷۵ درصدی زمان برقراری مستمری به یک فرمول مشترک رسیدیم و آیتم دوم افزایش مزایای جنبی مانند کمک هزینه عائله مندی، هزینه مسکن و کمک هزینه اولاد بود. آیتم سوم تفاوت تطبیق متناسب‌سازی بود و با اعمال تطبیق به عنوان مثال حقوق افرادی که با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شده بودند با حق اولاد و همسر کمتر از سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشد.»

علاوه بر این موارد مشخص شد در بحث اعطای فوق العاده ویژه به فرهنگیان همانند سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها حداکثر تا ۳۵ درصد حقوق و فوق العاده‌های مستمر به نحوی که متوسط پرداختی از ۶۰ درصد سقف تجاوز نکند (میانگین ٢١درصد) به همه کارمندان اداری و آموزشی و تمامی کادر شاغل در مدرسه وزارت آموزش و پرورش از تاریخ یکم تیرماه سال جاری تعلق و احکام مربوط در اسرع وقت توسط وزارت آموزش و پرورش صادر شود.

همچنین گفته می‌شود که بحث رتبه بندی معلمان عین مفاد مصوبه نمایندگان مجلس با تاریخ اجرای یکم فروردین سال ۱۴۰۰ به انجام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ١٣٩٩ مجددا تاکید کرد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان تیرماه ١۴٠٠ حتماً پاداش این بازنشستگان پرداخت خواهد شد. در پایان جلسه در خصوص پرداخت مطالبات معلمان مدارس خارج کشور دستورات لازم جهت بررسی و اقدام مقتضی صادر شد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • علیرضا شیرازی ارسالی در

    با سلام ممنون میشم پیگیر واریز مابه التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان غیر همسطح باشید علیرغم چندین بار تماس با سامانه 1420 میگویند هیچ اعلامی به ما برای پاسخگویی به بازنشستگان نشده؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    سلام حقوق بازنشستگان از چه تاریخی افزابش می یابد..حقوق کسانی باید افزابش یابد که ۳۰ سال به بالا کار کردن.حقوقشون کمتر از ۲۰ سال یا ۲۵ سال کار هست.مثل من سخت و زیان اور با۳۲ سال حقوفم ۴۶۰۰ هست اما با ۲۵ س ۶۳۰۰ م.میگیره....

  • علیرضا ارسالی در

    مسئولین محترم بیمه تامین اجتماعی ،مسئول محترم مستمری بازنشستگان بنده با 27 سال سابقه کاری و 5 سال هم سختی و زیان آور جمعا" با 32 سال سابقه بازنشسته سال 91 حقوقم چهارمیلیون و ششصد شده است چون در دو سال آخر خدمتم بعلت ورشکستگی شرکت. نگذاشتند اضافه کاری داشته باشیم حتی حقوقها را هم با شش ماه تاخیر میدادند در حالیکه اگر مبنای محاسبه ده سال آخر بود حقوقم خیلی بهتر بود حداقل میانه بگیر بودم چون در سالهای قبل اضافه کاری زیادی. داشتم ولی متاسفانه بیمه با محاسبه. دوسال آخر مبنای پرداخت حقوق به امثال من خیلی ظلم کرد الآن شده ایم حداقل بگیر

  • بازنشسته ارسالی در

    بنده هم باسی سال خدمت ۵ میلیون میگیرم
    رفتم شعبه ۴ اعتراض کردم ی خانمی اونجا توی بخش مستمری گفت درست حساب کردن گفتم خانم از من سابقه کمتر دارن بیشتر میگیرن گفت همینه که هست اینم منطقشونه

  • ازکارافتاده تامین اجتماعی ارسالی در

    ای خداگناه ماچیه که ازکارافتاده شدیم ن هیچ مارامدنظرندارن اگه میتونستم کارکنم خودم وخواروخفیف نمیکردم که حالا تورو زن وبچه ام نتونم نگاه کنم مقصردولت نامیدوبی تدبیرمقصرمدیران نالایق وپست که فقط بفکرجیب خودشونن خداازتون نگذره من بخداقسم یکسال گوشت براخانوادم نخریدم نه خودم لباس دارم نه بچه هام خدایااینوبکی بگیم خدانابودکنه روحانی ودارودسته اش سگ توروح مدیران نالایق ودزد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها