|

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه؛

پیشرفت قابل ملاحظه ای در مذاکرات وین حاصل شده

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک کنفراس خبری به پیشرفت های حاصله در روند مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری تاس گزارش داد که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری روزی پنج شنبه اش گفته است: طی این سه ماه اخیر، هیئت های مذاکره کننده توانسته اند به پیش رفت های قابل توجهی در زمینه هماهنگی معیارها و شروط موجود در روند احیای برجام دست بیابند. آن ها همچنین توانسه اند اقدام متقابل و توالی اقداماتی را که آمریکا و ایران باید بردارند، مشخص کرده و تحلیل کنند که چگونه این تعهدات متناظر رسمی می شوند و رسیدگی به آنها تضمین خواهد شد.

تاس همچنین آورده است که زاخارووا افزود: همراه با تجدید نظر در محدودیت های اعمال شده علیه ایران توسط آمریکا، «از سر گیری هر چه سریع تر فعالیت راستی آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران در همان سطح مقرر در برجام» در اولویت است و «این توافق ها هیج جایگزین معقولی ندارند و بدون آن ها اقدامات امنیتی ضعیف تر می شوند».

علاوه بر این، خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است آمریکا هیچ اقدامی برای ترک رفتار مخرب دولت قبلی اش علیه ایران انجام نداده است.

اسپوتنیک افزود که زاخارووا گفته است روسیه امیدوار است مذاکرات بازگشت به توافق در ۱۴ جولای که سالروز امضا شدن توافق هسته ای هم می باشد، نتیجه ی موفقیت آمیزی داشته باشد.

منبع: تابناک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها