|

کافه پروژه، مرکز انجام پروژه های معماری

در مهندسی معماری، شیوه‌های مختلفی برای ارائه پروژه دانشجویی معماری و حتی ارائه انجام پروژه معماری به کارفرما وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

مهندسی معماری یک میان رشته متشکل از علوم فنی و هنر است. با وجود اینکه در زیر گروه ریاضی و فیزیک قرار دارد، اما واقعیت این است که دارای جنبه‌های فنی و هنری توامان است. ایده‌پردازی و خلق فضاهای معماری جدید با در نظر گرفتن تکنیک‌های ساخت و ساز و مباحث اجرایی، مهارت‌هایی هستند که یک مهندس معمار فرا می‌گیرد.

انجام پروژه معماری در کافه پروژه

مهندسی معماری چیست؟

بی هیچ مقدمه و حاشیه، اگر مایل به تحصیل در رشته مهندسی معماری هستید، باید به ساخت و ساز و هنر، هم‌زمان علاقه‌مند باشید. طراحی، زیبایی‌شناسی، ارائه حجم‌ها، نماها و پلان‌ها به زیباترین حالت ممکن، و در کنار آنها، آشنایی با سازه‌ها، مقاومت مصالح، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و ایستایی دروسی هستند که یک مهندس معمار فرا خواهد گرفت. در واقع دروس هنری اولویت اول مهندسی معماری هستند و دروس فنی در راستا این دروس هستند.

انواع پروژه‌ دانشجویی معماری

هر پروژه ساخت و ساز، در ابتدا توسط یک مهندس معمار طراحی می‌شود: پلان‌های مختلف ساختمان، برش و نمای ساختمان، محل و مشخصات کاربری‌ها (به عنوان مثال آشپزخانه، اتاق خوابها، هال، نشیمن و ...) مشخص می‌شود. در نتیجه دانشجویان مهندسی معماری برای افزایش مهارت، قبل از ورود به بازار کار می‌بایست انواع پروژه دانشجویی از قبیل:

  • طراحی پلان معماری
  • طراح داخلی
  • طراحی نما
  • طراحی محوطه
  • طراحی مبلمان
  • ترسیم فنی
  • و تکنیک‌های مدیریت پروژه را به صورت عملی انجام داده و تمرین کرده باشد.

درست است که یک آرشیتکت باید ذوق هنری، قدرت تجسم و خلاقیت بالایی داشته باشد، باید فضای خانه را به گونه‌ای طراحی نماید که فضای آرامش‌بخشی ایجاد کند و این پیش از هر چیزی، به آشنایی با اصول زیبایی شناسی نیاز دارد؛ اما، به جرات می‌توانیم بگوییم دروس دانشگاهی که در رشته مهندسی معماری تدریس می‌شود، 50% نیاز فارغ‌التحصیلان در بازار کار حرفه‌ای را هم تامین نمی‌کند. در حال حاضر بیش از آنکه شرکت‌ها به مدرک تحصیلی یک معمار توجه کنند، مهارت‌ها و توانایی‌های وی را ارزیابی می‌کنند و به دنبال نیرویی هستند که بتواند گره‌ای از کار باز کند. بنابراین، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مهندسی معماری اگر می‌خواهند وارد بازار کار شوند، باید به جای ایده‌های دانشجویی به دنبال راهکارهای اجرایی باشند و همزمان یا بعد از اتمام تحصیلات به دنبال یادگیری مهارت‌های جانبی و نرم افزارها و هنرهای دیجیتالی باشند.

 

سفارش پروژه معماری

نرم‌افزارهای رشته مهندسی معماری

در مهندسی معماری، شیوه‌های مختلفی برای ارائه پروژه دانشجویی معماری و حتی ارائه انجام پروژه معماری به کارفرما وجود دارد. بعضی از مهندسین از طرح‌های ساده با رندهای قوی و زیبا استفاده می‌کنند و برخی از کانسپت‌های زیبا اما رندهای ساده!

اما، در نهایت چیزی که برای تمامی اساتید یا دفاتر طراحی اولویت دارد مهارت فرد در استفاده از نرم‌افزارهای طراحی معماری است. از جمله پرکاربردترین نرم‌افزارهای رشته معماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تری دی استودیو مکس (3Ds max)
  • اتوکد (Autocad)
  • راینو (Rhino)
  • رویت (Revit)
  • اسکچاپ (Sketchup)
  • فتوشاپ (Photoshop)

ما در این مقاله شرح خواهیم داد که با هر یک از این نرم افزارها، چه پروژه‌هایی را می‌توان در رشته معماری انجام داد.

تری دی استودیو مکس (3Ds max)

قطعا یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای طراحی سه بعدی و مدلسازی در بازار است. از جمله ویژگی‌های مهم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدلسازی سه بعدی و ساخت انیمیشن
  • ارتباط مستقیم با اتوکد
  • انواع پلاگین‌ها، متریال و آبجکت‌های بسیار و کاربردی در زمینه مدلینگ (3D model) و رندرینگ (Rendering)

این نرم افزار یکی از نرم‌افزارهای رشته معماری برای طراحی نما، طراحی داخلی، طراحی کابینت، طراحی دکور و ... استفاده می‌شود. در واقع کاربرد این نرم افزار در پروژه معماری، پیش نمایش بناها و مدل‌هاست.

اتوکد (Autocad)

این نرم افزار برای ترسیم دقیق فضاها و اجسام بکار می‌رود و در واقع نرم‌افزار شماره یک رشته معماری است. با این نرم افزار می‌توان انواع پلان‌ها و مدل‌ها را به صورت دو بعدی و سه بعدی طراحی نمود و یادگیری آن برای دانشجویان و مهندسین معماری یک ضرورت به حساب می‌آید. در ادامه میتوانید از نحوه سفارش پروژه اتوکد خود چه دانشجویی و چه تجاری آشنا شوید.

راینو (Rhino)

یکی دیگر از نرم‌افزارهای رشته معماری برای طراحی سه بعدی با ابزارهای قدرتمند که سرعت بالا و دقت فوق‌العاده‌ای در مدلسازی دارد. اما تنها یک نرم افزار مدلسازی نیست: آنالیز و طراحی سازه، آنالیز انرژی و ... را نیز می‌توان به وسیله آن انجام داد. از این نرم افزار در رشته معماری برای طراحی دکوراسیون داخلی، طراحی معماری، طراحی صنعتی، طراحی مبلمان و ... استفاده می‌شود. امکان تبادل با تمام نرم‌افزارهای مدلساز از قبیل تری‌دی‌مکس، اتوکد، اسکچاپ و ... را ایجاد می‌کند.

پروژه معماری

رویت (Revit)

این نرم‌افزار در درجه اول برای مدلسازی ساختمان طراحی شده است. ابزارهای این نرم‌افزار به طور خاص برای رشته مهندسی معماری و کارهای مدلسازی اطلاعات ساختمان ایجاد شده‌اند. از جمله مزایای آن می‌توان به پیش‌نمایش خانه آینده به صورت سه بعدی، داشتن کامپوننت‌های پارامتریک ساختمان، ارزیابی دقیق متره و برآورد اشاره کرد.

اسکچاپ (Sketchup)

یکی دیگر از قدرتمندترین نرم‌افزارهای رشته معماری در طراحی سه بعدی است که برای طراحی دکوراسیون داخلی و فضاهای بیرونی کاربرد دارد. این نرم‌افزار توانایی طراحی انواع دکورهای فضاهای کوچک را دارد و کتابخانه‌های بسیار متنوعی دارد و می‌توان تمام الگوهای معماری را از آن استخراج نمود.

فتوشاپ (Photoshop)

همانطور که می‌دانید فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای ویرایشگر عکس است. اما امروزه قابلیت‌های بسیاری به این نرم‌افزار افزوده شده است و در نتیجه تنها در برای ویرایش عکس و تصاویر بکار نمی‌رود.

یکی از کاربردهای این نرم افزار در معماری، انجام شیت‌بندی است. راندوی دیجیتالی، پرزانته سکشن نمای معماری، پست پروداکشن معماری، پرزانته رندر سه بعدی، فتو کامپوزیشن داده‌های معماری، کلاژ تصاویر و رندرهای معماری، راندوی پلان معماری و نقشه‌های مهندسی، ترکیب گرافیک سه بعدی و هندسه در معماری از جمله کارهایی است که می‌توان با این نرم‌افزار انجام داد.

دیزاین بیلدر (Design Builder):

نرم افزار دیزاین بیلدر با امکانات فوق العاده برای طراحی و شبیه سازی ساختمان و اجزای ساختمانی است

مدل سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی و شبیه سازی مصارف انرژی ساختمان از جمله روشنایی و آب مصرفی نیز از جمله کاربردهای دیگر این نرم افزار است.انجام پروژه دیزاین بیلدر یکی از پولسازترین پروژه هایی است که مهندسی رشته معماری می توانند انجام دهند.

سایت کافه پروژه جایی ارزان برای انجام پروژه های معماری:

وب سایت کافه پروژه یک سایت فریلنسری است که با داشتن هزاران مجری متخصص در حوزه های مختلف از جمله معماری پذیرای پروژه های رشته مهندسی معماری برای دانشجویان و شرکت ها و کسب و کارهای مختلف می باشد.کافه پروژه با داشتن نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین سیستم پرداخت امن این تضمین را به شما می دهد که پروژه شما به بهترین صورت انجام پذیرد.

نکته قابل ذکر در "کافه پروژه" مناقصه ای و رقابتی بودن قیمت دهی پروژه هاست که باعث ارزان تر شدن پروژه های درخواستی شما عزیزان می شود.شما در کافه پروژه می توانید رزومه و پروژه های انجام شده مجریان پروژه را ببینید و بهترین مجری با بهترین رزومه را برای کار خود انتخاب نمایید.

لطفا کافه پروژه را در گوگل جستجو کنید و یکبارکار با  ما را امتحان کنید

کافه پروژه قدردان اعتماد شماست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها