|

چگونه حق خودمان را بگیریم؟

هیچ وکیلی نمی تواند در همه حوزه های قانونی تخصص کامل داشته باشد. بر همین اساس معمولا وکلا بر اساس تخصص و حوزه فعالیتی شناخته می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

زندگی اجتماعی قوانینی را می طلبد که در جوامع امروزی تحت قوانین مختلف وضع شده و همه افراد می بایست به آن احترام بگذارند. حال با این وجود دیده می شود که برخی از افراد توجه زیادی به حق و حقوق دیگران نداشته و آن را پایمال می کنند. در چنین شرایطی نباید کوتاه آمد و می بایست نسبت به اعاده حق خودمان بکوشیم چون گرفتن حق یکی از وظایف انسانی است و تسلیم شدن در برابر زورگویان در هیچ مکتبی پسندیده نیست. اینکه چگونه حق خودمان را بگیریم نیاز به دانستن قانون و نحوه اعاده حق داریم و با توجه به اینکه قوانین، جزئیات بسیار زیادی دارد بهتر است برای انجام کارهای مهم و همچنین گرفتن حق با وکیل مجرب در ارتباط باشیم.

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد

در زمان های قدیم غالبا معیار سنجش قدرت به میزان زور بازو بود! اما در حال حاضر هر کسی آگاهی بیشتری دارد قدرتمندتر است. بنابراین بسیار ضروری است که دانش خودمان را افزایش داده و در مرحله اول برای جلوگیری از خورده شدن حق مان می بایست پیش از وقوع مشکلات به فکر علاج آن باشیم. ما معمولا اشتباهاتی را به واسطه عدم تسلط به قوانین انجام می دهیم و پس از آن نمی توانیم هیچ کاری برای رسیدن به حقمان بکنیم. بر همین اساس بهترین راه پیشگیری از پایمال شدن حق این است که از ابتدا در چهارچوب قانونی حرکت کنیم تا در صورت لزوم بتوانیم از حق خودمان دفاع کنیم. همانطور که گفته شد یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از بروز مشکلات و پایمال شدن حق و حقوق این است که یک مشاور حقوقی مجرب برای خودمان داشته باشیم. برای مثال اگر قصد داریم یک قرارداد کاری منعقد کنیم در خصوص جزئیات آن با وکیل متخصص در این زمینه مشورت نماییم و حتی در صورت لزوم، تنظیم قرارداد را به او بسپاریم تا تحت ضوابط قانونی بوده و اعتبار بالایی داشته باشد. شروط و حقوقی مانند حق فسخ، جبران ضرر و زیان و ... که در قالب انواع خیارات قانونی تعریف شده اند، از جمله مواردی هستند که می توانند تکلیف طرفین معامله یا قرارداد را مشخص کنند اما در صورت عدم وجود این شرایط، امکان بروز اختلافات و پایمال شدن حق و حقوق وجود دارد.

چرا به وکیل مجرب نیاز داریم

وکیل مجرب

امروزه بخش قابل توجهی از فعالیت های ما در ارتباط با دیگران است. قراردادهای کاری، خرید و فروش، وکالت، ازدواج و ... همگی جزو عقود به شمار می روند که قانون برای همه آنها یک چهارچوب کلی و مشخص را تعیین نموده است. باید توجه داشت اولویت قضاوت در محاکم قضایی بر اساس اسناد و مدارک است و هر کسی که بر اساس اسناد و مدارک سخن می گوید صاحب حق است هر چند اگر شرایط عرف و اخلاق در آن وجود نداشته باشد! برای مثال اگر شما قراردادی با یک شخص داشته باشید و مفاد آن بصورت صحیح و عادلانه نباشد حتی اگر شما تعهدتان را بصورت کامل و بدون مشکل انجام دهید باز هم امکان محکوم شدن شما وجود دارد. پس یکی از مهم ترین مسائلی که می بایست به آن توجه داشت این است که حتما می بایست یک مشاور حقوقی برای خودمان داشته باشیم. لازم به ذکر است هزینه مشاوره با وکیل مجرب قبل از انجام کار بسیار پایین است اما اگر پس از بروز مشکل به سراغ وکیل بروید می بایست مبالغ سنگینی را صرف کنید که با این وجود باز هم هیچ تضمینی برای موفقیت شما در محاکم قضایی وجود ندارد.

نحوه پیدا کردن وکیل در حوزه مورد نیاز

یکی از موارد قابل توجه این است که هیچ وکیلی نمی تواند در همه حوزه های قانونی تخصص کامل داشته باشد. بر همین اساس معمولا وکلا بر اساس تخصص و حوزه فعالیتی شناخته می شوند. برای مثال وکیل دعاوی خانواده با وکیل دعاوی ملکی تفاوت دارد. ما به شما سایت وکیل سایا را پیشنهاد می کنیم که با مراجعه به آن و برقراری تماس تلفنی با شماره 09124142878 می توانید به بهترین وکیل در حوزه موردنظرتان در همه جای ایران دسترسی داشته باشید. برای مثال به بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران، بهترین وکیل دعاوی خانواده در مشهد و ...

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها