|

بازار لباس تهران

لباس زنان گروه بندی مختلفی دارد شما می توانید لباس مورد علاقه تان را با توجه به طرح‌های گوناگونی که هست به صورت حضوری یا اینترنتی بخرید.

لینک کوتاه کپی شد

بازار لباس تهران ما در این مقاله می خواهیم شما را با تولیدی لباس زنانه و تولیدی پوشاک زنانه و آشنایی بیشتر با پوشش بانوان در ایران آشنا شده و به بررسی در باره لباس‌های متنوع زنانه بپردازیم. همینطور این امکان را دارید در پایان این مقاله با شیوه های خرید لباس بانوان آشنا شده و مناسب با طبع خود یکی از شیوه ها را بمنظور خرید لباس مورد نظرتان انتخاب کنید. پس با ما همراه باشید.

پیشینه پوشاک در دنیا

از زمان خلقت انسان، همیشه آن ها سعی داشتند برای در امان ماندن در مقابل اتفاقات گوناگون شرایط بیرون،  هوای گرم  و سرد که برایشان خوشایند نبود، پوششی استفاده کنند. از پوشش انسان ها، گذشته ی مشخصی موجود نیست؛ چراکه بازار لباس تهران که آنها استفاده می کردند با گذشت زمان  از بین رفته است اما طبق یک تحقیق از زمان بهره گیری از نخستین لباس 170 هزار سال قبل می گذرد.

با مرور زمان انسان ها به سمت شکار حیوانات رفتند که این امکان را داشتند از پوست آن ها پوششی گرمتر برای در امان ماندن از سرما بهره مند شوند. آن ها بمنظور بریدن و خورد کردن چیزی از چاقو استفاده می کردند و بعد از آن موفق شدند سوزن را هم کشف و درست کنند. وجود بازار لباس تهران گرم باعث شد انسان ها قادر باشند دومین سیکل عصر یخبندان را سالم و صحیح بگذرانند.

image_8797d194b44b69307b5af002f4514096a88c6e33

پیشینه پوشاک در ایران

فرهنگ ایران به بیشتر از 10 هزار سال قبل باز می گردد. کشور ایران یکی از با فرهنگ ترین  کشور ها است که در آن مدل های متنوعی از ابداعات با اهمیت دنیا خلق شده است. تقریبا 7 هزار قبل ایرانیان موفق شدند وسیله ی ریسندگی و بافندگی ( در غار کمربند، حوالی بهشر) را اختراع کردند. این رخداد باعث تکنولوژی های متعددی در صنعت پوشاک برای ایران شد.

نکته جالب اینجاست که پیشنهاد می کنم مطلع باشید، ایرانیان اولین کسانی بودند که  کت آستین دار و شلوار می پوشیدند دقیقا وقتی که سایر فرهنگ ها مثل یونانی ها،آشوری ها و بابلی ها شلوار به تن نمی کردند، و بقیه به خاطر پوشیدن شلوار ایرانیان را  مسخره می کردند. لباس ورزشی (با مرور زمان، تبدیل به تیشرت کنونی شده است) به تن کردند. بازار لباس تهران خانم های ایران چادر یا پوشش متنوع دیگری بود که قسمتی از مو و تن آن ها را می پوشاند.  اسکندر مقدونی با بودن حمله و محاصره ایران لباس ایرانی به تن می کرد.

از سایر تکنولوژی های پوشاک ایران می شود ساخت دستکش (دست ها را داخل پوسته ای کُلُفت قرار می دادند )، چکمه ( از دوران هخامنشی )، شال،  کلاه های متنوع (نماد سطح اجتماعی اشخاص ) را نام برد.در زمان صفوی بافتن پارچه شروع شد و موفق شد اصلی ترین قسمت صادرات ایران را در اختیار بگیرد.

در صورتی که بخواهم توضیحی از لباس خانم ها را بیان کنم، می توانم عرض کنم که بازار لباس تهران زنانه مدلی پوشاک شامل بالا تنه و پایین تنه است. به صورت کلی این مدل پوشاک که بخش بالا تنه از پیراهن یا بلوز ایجاد شده است به همراه پایین تنه که از شلوار یا دامن تشکیل شده، ادغام می‌ شود و لباس بانوان را ایجاد می کند که این تلفیق لباس مناسب برای استفاده بانوان و دختران است.

در یک توضیح کلی می شود گفت که لباس پوششی است که از ما در برابر سرما و گرما مراقبت می ‌کند، همینطور وقتی که لباس به تن می کنیم از حوادث محیط پیرامون هم مصون خواهیم بود. با این وجود نیاز است تا در همه موارد و اماکن از لباس به منظور مراقبت از خودمان بهره مند شویم. پوشیدن لباس فقط به جنسیتی مخصوص مرتبط نیست و خانم‌ها، آقایان، دختران و پسران از از این قاعده مستثنی نیستند.

خانم های هر کشور مطابق با فرهنگ خود از بازار لباس تهران بهره می برد. پوشیدن لباس علی رقم فرهنگ به دین های گوناگونی هم مرتبط است، برای مثال پوشش خانم های مسلمان با خانم های غیرمسلمان کاملا متمایز است. بانوان مسلمان در زمان پوشیدن لباس از پوشش بیشتری  برای پوشاندن خودشان بهره می برند که این پوشاک شامل چادر، مانتو، روسری و روبند است.

image_afedc96a46147fe1a93a02a4a37732fac7920e59

مدل های لباس زنانه

لباس زنان  گروه بندی فراوانی دارد و در حال حاضر می شود مدل لباس زنانه مورد علاقه را با در نظر گرفتن طرح‌ها و انواع گوناگونی که عرضه شده است مناسب با احتیاج و طبع خود بخرید. لباس‌های زنانه طرح‌ها و گوناگونی متعددی دارند.

مثال ساده

لباس مجلسی برخودار دار از قدی بلند یا کوتاه هست و بلند یا کوتاه بودن بازار لباس تهران کلا به نظر مشتری وابسته است. اکنون این لباس به صورت حتمی یقه خواهد داشت و این یقه ممکنه خودش برخوردار از طرح‌های گوناگونی باشد. بعد از انتخاب یقه، آستین گام بعدی است که به تنهایی قادر است به دو شکل بدون آستین و یا آستین دار دسته بندی شود، اکنون لباسی که دارای آستین است می‌تواند انواع گوناگونی از آستین را در بر بگیرد و… .

همانطور که مشاهده کردید دوخت لباس بانوان از مراحل زیادی برخوردار است و تصمیم برای اینکه هر کدام از جزئیات لباس به چه شکل بایستی دوخته شود به نظر شما بستگی دارد. به صورت کلی لباس بانوان، دسته بندی‌های متنوعی دارد اما مهم ترین آنها شامل این موارد  است: لباس رسمی،  لباس مجلسی،  لباس خانگی،  لباس خواب،  لباس شنا،  لباس زیر،  لباس ورزشی و…

متوجه شدید که گروه بندی لباس خانم‌ها از تنوع بالایی برخوردار است و هر کدام از لباس‌های گفته شده مناسب برای اماکن گوناگون دیزاین شده‌اند. برای مثال نمی شه بازار لباس تهران رسمی را در هنگام ورزش کردن پوشید و یا اینکه لباس خانگی را در محیط کار پوشید و… پس هر لباسی مناسب برای جایی مخصوص دوخته شده که نمی شود آن را در جایی دیگر پوشید.

لباس بانوان را از کجا باید خریداری کرد؟

پرسشی که اکثر مواقع برای بانوان پیش می آید  این هست که برترین لباس های زنانه را از کجا می شه خرید؟ همان‌طور که قبل تر بیان شد لباس ‌های بانوان در گروه بندی‌های گوناگونی دیزاین و دوخته می‌شوند و مناسب با جایی مخصوص قابل استفاده هستند .

هم اکنون، بر عکس چند سال قبل که کلیه خریدها به شکل حضوری و با گذراندن زمانی نامعلوم صورت می گرفت، حالا می شود کلیه لباس‌ های مد نظر را بطور غیر حضوری و با زمانی کم در مقایسه با  خرید های حضوری، خرید کرد.

نکته مثبت اینجاست که وب سایتهای مطرح زیادی را می شود در تمام کشور پیدا کرد که قادر هستند گوناگونی محصولات متنوع را برای شمایی که به دنبال تنوع  و زیبایی هستید آماده کند. هم اکنون وبسایتهای معتبری وجود دارند که بازار لباس تهران های متنوع خانم‌ها را با قیمتی خوب و کیفیتی عالی بمنظور خرید خانم‌ها آماده می کنند.

یک نکته‌ خیلی با اهمیت که بایستی در زمان خرید اینترنتی در نظر بگیرید، ماهیت و ارزش وبسایت فروشنده است. وقتی که قصد خریدن محصولی را از یک وبسایت دارید بایستی ارزیابی های موردنیاز را در باره معتبربودن سایت فروشنده انجام دهید تا امکان  یک خرید بدون مشکل و کاملا رضایت بخش را داشته باشید.

البته در زمان خرید حواستان باشد که همواره نباید اول فقط به ارزان بودن بازار لباس تهران توجه کنید چراکه همواره ارزان بودن قیمت لباس علتی بر مناسب بودن بافت و ساختار آن نمی باشد و شما بایستی مناسب با پارچه و میزانی که برای لباس خود مد نظر دارید هزینه ای را حدس بزنید و بتوانید مناسبترین قیمت را تعیین کرده و انتخاب خود را با تمرکز انجام دهید.

بنابراین وقتی که می خواهید خریدن لباس  را به شکل اینترنتی انجام دهید بایستی اول از معتبربودن وبسایت فروشنده اطمینان حاصل کنید و در نتیجه لباس زنانه زیبای مورر نظرتان را سفارش دهید.

image_5d59277f3b0dd208cb85f4113531ac7e8dba1b4e

چگونگی خرید لباس ‌های زنانه

خرید بازار لباس تهران مناسب بمنظور استفاده بانوان به صورت کلی به دو گروه تقسیم می ‌شود که ما در این قسمت هر یک را نام می بریم و در باره خصوصیات هر کدام صحبت هایی را خواهیم داشت.

خرید لباس به شکل حضوری

خرید حضوری جزء خریدهایی است که بیشتر خانم ها آن را نسبت به خرید اینترنتی برتری می‌دهند. خیلی از خانم های متمایل به خرید حضوری و سابقه قابلیت لمس لباس مد نظر هستند و می خواهند زمان نا معلومی را برای خرید لباس دلخواهشان سپری کنند.

برای مثال امکانش هست یک خانم بمنظور خرید بازار لباس تهران مد نظرش به اندازه چند روز به بازارهای گوناگون مراجعه کند تا بالاخره موفق شود و لباس مد نظر خودش را از نزدیک ببیند و آن را پرو کند و در نتیجه همان را خریداری کند. در این حالت خانمی که خرید خود را به شکل حضوری انجام می‌دهد با سپری کردن زمانی نامعلوم برای خرید خود مسئله ای ندارد ولی  بانوانی دیگر هستند که به علتهای گوناگون امکانش را ندارند زمان بسیاری را صرف خرید کردن، کنند. بنابراین خریدشان را به صورت اینترنتی انجام می دهند.

خرید اینترنتی

در بحث خرید کردن به روش اینترنتی مسئله ای وجود دارد که در خرید حضوری موجود نیست، و آن هم هدر ندادن وقت برای خرید لباس است اما ولی در خرید اینترنتی شما قادر نیستید بازار لباس تهران دلخواهتان را لمس کنید و از بافت آن اطمینان حاصل کنید. با این وجود همچنان نیز خیلی از خانم ها هستند که بیشتر موافق خرید اینترنتی از وبسایتهای مطرح هستند تا خرید حضوری!

پس چگونگی خرید لباس مناسب با انتخاب شما ممکن است متمایز از دیگری باشد و اینکه شما کدام شیوه خرید را انتخاب می کنید  کلا به نظر شخصی شما وابسته است.

image_659c841d89f8c4368ad0835c893351349eaa6641

پوشاک زنانه ایرانی؛ متناسب با فرهنگ ایرانیان

همه ما می دانیم که کشور ایران به دیار هنر و فرهنگ معروف است. علت این اسم گذاری مطمئنا بودن اقوام و تمدن ‌های گوناگون در تمامی مناطق کشور خواهد بود. ایران، دیار زبان‌ها و قومیت های گوناگون از قبیل ترک، لر، کرد، بلوچ، مازندرانی و… است و هر کدام از این قومیت ها  دارای هنر و مدل زندگی متمایزی در مقایسه با قومی دیگر است. برای مثال:

پوشش بانوان در شمال کشور با لباس خانم‌ها در جنوب کشور متفاوت است. بازار لباس تهران ‌های هر قوم در صورت کلی مطابق فرهنگ و سنن و گوناگونی قوم در همان محدوده تعریف شده است و رنگ‌ها و شکل های قرار گرفته در آنها الهام گرفته از مراجعی است که در همان محدوده از کشور قرار دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بهروزی ارسالی در

    بازار لباس تهران قسمت بازار بزرگ خیلی شلوغ و محصولات گرون شده بهتره از خود تولیدی ها جنس تهیه کنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها