|

طرح مثبت ۳ بنیاد ۱۵خرداد و ماجرای هدیه 13 میلیونی برای فرزند چهارم

ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز اجرای طرح "مثبت۳" به منظور حمایت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری به صورت آزمایشی از استان قم خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بنیاد ۱۵خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز اجرای طرح "مثبت۳" به منظور حمایت و تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری به صورت آزمایشی از استان قم خبر داد.

سیدعبدالله ارجائی با اعلام این خبر افزود: فلسفه ذاتی بنیاد ۱۵ خرداد رسیدگی به محرومین و مستضعفین میباشد، که در دوره مدیریت جدید و پس از الحاق این مجموعه به ستاد اجرایی فرمان امام با تعریف سه مأموریت اولویت‌دار؛ جمعبت و خانواده، بهداشت و درمان و عمران اجتماعی به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

وی افزود: در حوزه جمعیت به معنای جهانی؛ سلامت، خانواده و تحکیم بنیان آن در دستور کار قرار گرفته است و در فاز اول ۱۵۰ هزار کودک محروم زیر۱۲ سال را در طرح غربالگری چشم از نظر تریاژ و سپس عمل جراحی یا تجویز دارو و خرید عینک، تحت پوشش قرارداده‌ایم.

وی در ادامه تأکید کرد: در قدم بعد سالانه ۹۰ هزار نفر از هموطنان محروم که دچار ضایعه حرکتی هستند را در زمینه تأمین ویلچر و وسایل توانبخشی تحت پوشش قرار خواهیم داد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به آغاز طرح کمک درمانی زوج‌های نابارور ادامه داد: در حوزه جمعیت ۱۰ هزار زوج نابارور را تحت پوشش قرار خواهیم داد که متقاضیان باید در سامانه جامع خدمات ۱۵۴۲.IRثبت نام کنند و در این طرح به هر خانواده ۱ میلیون تومان بلاعوض جهت درمان و ۱۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴٪ تعلق می‌گیرد.

ارجائی با اشاره به سیاست ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه تحدید نسل و افزایش فرزندآوری از راه‌اندازی باشگاه "مثبت ۳" خبر داد و افزود: در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر، دو میلیون تومان سهام به فرزند، بیمه تکمیلی دو ساله مادر و کودک و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به انتخاب پدر اهداء می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به صورت آزمایشی در استان قم و با همکاری استانداری قم آغاز می‌شود و به زودی به صورت سراسری در کل کشور گسترش خواهد یافت.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها