|

معاون ساماندهی امور جوانان:

در فرزندآوری کار را به تاخیر نیاندازید

به صورت میانگین از هر ۱۲۲ مرد متقاضی ازدواج، ۱۰۰ خانم آماده به ازدواج داریم و فرزندان دختر ما رو به کاهش هشدار دهنده هستند.

لینک کوتاه کپی شد

 محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به رشد ۵ درصدی ازدواج گفت: امیدواریم در فرزندآوری هم کار را به تاخیر نیاندازند، زیرا کاهش جمعیت در کشور ما شیب بدی دارد.

وی در این نشست خبری، یکی از مشکلات کشور که به آن بی‌توجهی شده را بحث جنسیت دانست و گفت: «به صورت میانگین از هر ۱۲۲ مرد متقاضی ازدواج، ۱۰۰ خانم آماده به ازدواج داریم و فرزندان دختر ما رو به کاهش هشدار دهنده هستند». تندگویان با اشاره به تاثیر آمار مهاجرت در ازدواج افزود: «اگر دختران هم نسبت به مهاجرت اقدام کنند تاثیر بدتری در ازدواج خواهد گذاشت». در ادامه این نشست تندگویان حول اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای تامین مسکن گفت: «اکنون اجاره‌نشینی برای برخی جوانان هم آرزو شده است».

ترغیب به تسریع فرزندآوری از سوی معاونت وزارت ورزش و جوانان در حالی صورت می‌گیرد که آمار کار کودکان به علت فقر و تامین معاش خانواده رشد قابل توجهی پیدا کرده است. از سوی دیگر در سال‌های گذشته سیاست‌های ترغیب فرزندآوری با منع و دشوارساختن روش‌های پیشگیری از بارداری و سقط جنین حق زنان به تعیین فرزندآوری خود را دشوارتر از قبل کرده است.

منبع: اقتصاد 24

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها