|

شرط جدید تامین اجتماعی برای پرداخت وام به بازنشستگان

تسهیلات ۷ میلیون تومانی فقط به افرادی پرداخت خواهد شد که از قدیم عضو کانون های بازنشستگی بوده اند.

لینک کوتاه کپی شد
1

با وجود اینکه اعلام شده است شرط پرداخت تسهیلات ۷ میلیون تومانی تامین اجتماعی به بازنشستگان، عضویت آن‌ها در کانون‌ها است، اما کانون‌ها به بازنشستگانی که تازه قصد ثبت نام دارند، اعلام کرده‌اند که این تسهیلات فقط به افرادی پرداخت خواهد شد که از قدیم عضو آن بوده اند.

طبق گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده است بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند کانون‌ها شرط پرداخت پرداخت تسهیلات ۷ میلیون تومانی را عضویت از پیش اعلام کرده‌اند. درحالیکه تعداد زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی عضو کانون‌های شهرستان‌های خود نیستند.

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، قرار است که حدود ۴۰۰ هزار فقره وام ۷ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شود که یکی از شروط دریافت آن، عضویت در کانون‌های بازنشستگی است.

بازنشستگان اعلام کردند که برای حل این مشکل در سال‌های آینده، مبلغی را برای صدور کارت عضویت به کانون پرداخت کرده‌اند، اما به آن‌ها اعلام شده که باید منتظر اعلام نوبت جدید وام در سال ۱۴۰۱ باشند و در حال حاضر موعد جدیدی برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته نشده است.

شایان ذکر است که بازنشستگانی که مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، صرفا باید از طرف کانون‌ها به بانک معرفی شوند و حالت دیگری برای بهره‌مندی از این کمک رفاهی پیش‌بینی نشده است.

موضوع دیگری که بازنشستگان کارگری با آن روبه‌رو هستند، زمان پرداختِ مابه‌التفاوت فروردین است؛ رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این رابطه با انتقاد از تاخیر به وجود آمده گفت: «ما موضوع را پیگیری کردیم؛ تامین اجتماعی باید حدود دو هزار میلیارد تومان پول تهیه کند تا بتواند پرداخت را صورت دهد، اما متاسفانه مدام امروز و فردا می‌کنند. در این رابطه با معاونت فرهنگی و معاونت استان‌های سازمان جلسه داشته‌ایم و از آن‌ها درخواست کردیم که مابه‌التفاوت‌ها را هرچه زودتر بپردازند این مقامات هم گفتند تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا پول را تامین کنیم. در همین حد به ما قول داده‌اند و امیدواریم به قول خود عمل کنند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد قبل از نیمه تیرماه مابه‌التفاوت‌ها پرداخت شود، گفت: «بعید می‌دانم؛ اگر تا آخر تیر و زمان پرداخت مستمری‌ها هم اعتبار را تامین کنند و مابه‌التفاوت‌ها را بپردازند، خوب است؛ به هرحال امیدواریم هرچه زودتر تامین اعتبار صورت بگیرد و به وعده‌ی خود عمل کنند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها