|

با همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟

در جریان متناسب سازی حقوق بازنشستگان متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با رشد ۱۳۸ درصدی به پنج میلیون تومان رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

بر اساس مصوبه هیات دولت صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح مکلف شدند علاوه بر امتیازات شغلی از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه گذاری‌های خود و همچنین منابعی که در بودجه پیش بینی شده نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان همتراز از نیمه دوم سال اقدام کنند.

به گفته رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی میانگین دستمزد بازنشستگان در سال جاری بسته به سوابق کاری آن‌ها در پی همسان سازی حقوق‌ها نزدیک به ۳ میلیون تومان افزایش یافته است. با استقبال بازنشستگان از طرح همسان سازی حقوق‌ها و برای حفظ فاصله حداکثر ۱۰ درصدی بین حقوق بازنشستگان و شاغلان، دولت بر آن شد تا آن را با ارائه لایحه‌ای به مجلس به قانون تبدیل کند؛ بر این اساس سازمان برنامه و بودجه با تشکیل کارگروهی پیش نویس لایحه را آماده و چندی پیش به دولت ارائه کرد و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز لایحه مربوطه در دولت را به مجلس تقدیم کرد.

گفتنی است که در جریان متناسب سازی حقوق بازنشستگان متوسط حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری با افزایش ۱۲۰ درصدی به حدود ۷.۲ میلیون تومان و متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با رشد ۱۳۸ درصدی به پنج میلیون تومان رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها