|

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

وام ۱۰۰ میلیونی اشتغال برای زنان آسیب‌ دیده اجتماعی

مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال پایدار در نظر گرفته می شود.

لینک کوتاه کپی شد

وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از مرکز خدمات روزانه زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی راه نوین بازدید کردند.

در این بازدید رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه برای زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب کنند و تغییر مسیر دهند، می‌توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال، بعد از حرفه‌آموزی، استفاده کنند، گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام اشتغال که برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از محل بند ب تبصره ۱۶ اختصاص پیدا می‌کند، به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار زنان آسیب دیده می‌تواند در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برای زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب کنند و تغییر مسیر دهند (راه نوین، راه بازگشت به جامعه و خانواده است)، می‌توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال، بعد از حرفه‌آموزی که در چنین مراکزی دارند، استفاده کنند.

در این بازدید، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه بخش مهم و بسیار ارزشمند کار سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس اجتماعی، موضوع زنان، کودکان و آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، است، گفت: خوشبختانه در این زمینه سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی با هم‌پیمانی و اعتماد خوبی که با سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد، کارهای ارزشمندی را انجام دادند.

ابتکار افزود: اینجا نمونه کار سازمان‌های مردم نهاد است که در زمینه زنان در معرض آسیب فعالیت می‌کنند. محور بحث‌ها همیشه توان‌افزایی، آگاهی‌بخشی و ایجاد جریان خوب و امید و اعتمادسازی با مردم محلی است و این مهم است که خوشبختانه می‌بینیم این کار انجام می‌شود. از این دست مراکز با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بیش از ۹۰ مرکز با سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی در سطح کشور کار می‌کنند و اینها با هم پیوند دارند.

وی گفت: قطعاً یک بخشی باید حاکمیتی باشد؛ بخشی است که باید از حمایت قوه قضائیه و در صورت لازم از مداخله نیروی انتظامی برخوردار باشد اما بخشی از کار هم به مردم واسپاری شده و آن بخش بخشی است که بیشتر جنبه توان‌افزایی، آموزش و کاهش آسیب‌ها و افزایش مهارت‌های زندگی را دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امید است زمینه برای توسعه این مراکز فراهم باشد و دولت آینده نیز با همین نگاه توسعه دهد و از بخش غیردولتی و سازمان‌های مردم حمایت کند و این فرصتی باشد تا بتوانند به شکل اساسی با آسیب‌ها در موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های زنان و کودکان مقابله کنند.

منبع: تابناک

 
 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها