|

در ششمین سالگرد برجام

چین: آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند

چین: برجام نتیجه ۱۳ سال مذاکرات طاقت‌فرسا و نتیجه مهم دیپلماسی چندجانبه است.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به مناسبت ششمین سالگرد امضای برجام از آمریکا خواست تا تحریم‌ها علیه ایران را که بطور یک‌جانبه و غیرقانونی علیه این کشور و طرف‌های ثالث وضع کرده است، به صورت کامل و جامع بردارد.

تارنمای سفارت چین در ایران نوشت که ژائو لی جیان دیروز (۲۴ تیر) و در جریان یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه چینی سی سی تی وی گفت: برجام نتیجه ۱۳ سال مذاکرات طاقت‌فرسا و نتیجه مهم دیپلماسی چندجانبه است که به تائید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است.

وی برجام را مصداق حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و رایزنی خواند و آن را یکی از ستون‌های اصلی حافظ نظام بین‌المللی عدم اشاعه و مروج صلح و ثبات در خاورمیانه دانست. این دیپلمات تأکید کرد که تلاش‌های مشترک برای اجرا و حراست از برجام به نفع منافع مشترک جامعه بین‌المللی است.

این دیپلمات چینی افزود: چین همیشه معتقد است که اجرای کامل و مؤثر توافق هسته‌ای تنها راه مؤثر برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران است. چین از قصد آمریکا برای بازگشت به برجام استقبال می‌کند. آمریکا باید با اتخاذ اقدام‌های ملموس برای کسب مجدد اعتماد جامعه بین‌المللی صداقت خود را نشان دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که مذاکرات از سرگیری تعهدات برجامی وارد مرحله نهایی شده و تمامی طرف‌ها اراده سیاسی خود را برای دستیابی به توافق نشان داده‌اند. با این حال برخی از اختلاف‌ها وجود دارد که باید حل و فصل شوند.

وی ضمن آنکه از آمریکا خواست تا تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی علیه ایران و طرف‌های ثالث را به صورت کامل و جامع بردارد، گفت: ایران نیز باید تعهدات برجامی خود را به نحو کامل از سر گیرد.

لی جیان گفت: چین متعهد است که نقشی سازنده در مذاکرات ایران و آمریکا برای از سرگیری تعهدات برجامی ایفا کند. چین همیشه به دنبال حل و فصل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران از راه‌های دیپلماتیک بوده و در همین حال از حقوق و منافع مشروع خود نیز حراست خواهد کرد.

منبع: برترین‌ها

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها