|

گفت‌وگوی مرکل و بایدن درباره برجام

صدراعظم آلمان: هر کاری باید بکنیم تا برجام به نتیجه برسد

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان بر تلاش برای رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز در مورد برجام تاکید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با بیان اینکه با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره ایران گفتگو کرده است، بر تلاش برای رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز در مورد برجام تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان که در واشنگتن به سر می برد، این مطلب را در نشست خبری روز پنجشنبه به وقت محلی پس از دیدار مشترک با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد.

مرکل اظهار داشت: در زمینه برجام فکر می کنیم هر کاری باید انجام دهیم تا به نتیجه موفقیت آمیز برسیم.

روسیه به حق اوکراین احترام بگذارد

مرکل با بیان اینکه با بایدن درباره خط لوله نورد استریم ۲ نیز گفتگو کرده است، اظهار داشت ما معتقدیم اوکراین یک کشور ترانزیتی برای گاز طبیعی باقی بماند و اوکراین درست مثل هر کشور دیگر در جهان حق حاکمیت ارضی را دارد.

وی در عین حال گفت اگر روسیه به این حق اوکراین که به عنوان یک کشور ترانزیت دارد، احترام نگذارد، آلمان آماده واکنش است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره پروژه نورد استریم ۲ و اظهارات مرکل نوشت که آمریکا مدتهاست استدلال می کند افزایش اعتماد به گاز روسیه و اجازه دادن به مسکو برای فشار سیاسی بر کشورهای آسیب پذیر اروپای شرقی و مرکزی به ویژه اوکراین، امنیت انرژی اروپا را تهدید می کند.

این رسانه آمریکایی نوشت که مرکل تلاش کرد اختلافات را کم اهمیت جلوه دهد و تاکید کرد که این خط لوله، علاوه بر خط لوله اوکراین است.

بر اساس گزارش ها، جو بایدن در دیدار با مرکل نسبت به اجرای پروژه نورد استریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به آلمان نگرانی خود را اعلام کرده و گفته است با وجود اختلاف نظر موجود، تیم‌های کارشناسی دو کشور در تلاشند در صورت تضعیف امنیت انرژی اوکراین، راه‌هایی عملی پیدا کنند. 

مرکل درباره چین نیز گفت که می خواهد آلمان و اتحادیه اروپا سیاست خود را در قبال پکن از جمله در مورد حقوق کار، تجارت و امنیت سایبری با واشنگتن هماهنگ کند.

صدر اعظم آلمان اضافه کرد معتقدم مبانی معاملات ما با چین باید بر اساس ارزشهای مشترک میان ایالات متحده آمریکا و آلمان باشد.

مرکل درباره سیل مرگبار در کشورش و کشورهای همسایه و نیز پیامدهای تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و با بازماندگان و خانواده های کشته شدگان ابراز همدردی کرد.

بایدن: اعزام نیرو به هائیتی در دستور کار نیست

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در این نشست خبری با مرکل و مردم آلمان به دلیل وقوع سیل مرگبار ابراز همدردی کرد و در سخنانش از نقش مرکل در ۱۶ سال رهبری کشورش قدردانی کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین درباره اعزام نیرو به کشور هائیتی اظهار داشت ما فقط تفنگداران دریایی آمریکایی را به سفارت خود می فرستیم و ایده اعزام نیروهای آمریکایی به هائیتی در دستور کار نیست.

منبع: همشهری آنلاین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها