|

با کاهش رتبه معلمان در طرح رتبه بندی چه اتفاقی می افتد؟

کاهش رتبه معلمان در طرح رتبه بندی

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره طرح رتبه بندی گفت: در راستای کاهش رتبه معلمان اتفاقی نمی‌افتد بلکه بناست بر آن افزوده شود.

لینک کوتاه کپی شد

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره جزئیات طرح رتبه بندی و اینکه چه کمکی به معلمان می‌کند، بیان داشت: تقریباً ۸۰ درصد حقوق هیئت‌علمی‌ها را برای معلمین بر اساس درجه، رتبه، عنوان، مدارک و مدارج تحصیلی که دارند در نظر خواهند گرفت و با ایجاد رتبه‌بندی چیزی از معلمان کسر نخواهد شد.

 به طور مثال فردی که رتبه ۱۹ دارد پایین نمی‌آید بلکه آن را بر اساس رتبه‌بندی تنظیم می‌کنند و مابه التفاوت حقوق و مزایای آن را به معلم پرداخت می‌کنند. در راستای کاهش رتبه معلمان اتفاقی نمی‌افتد بلکه بناست بر آن افزوده شود، اینکه برخی فکر کنند اگر رتبه‌بندی اتفاق بیفتد، از جایگاه بالای خودشان پایین می‌افتند، چنین نیست و رتبه‌ها بر اساس مدارج افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره تامین بودجه ۲۰۰ هزار میلیاردی طرح و مخالفت دولت، با بیان اینکه واقعیت همین بود که اشاره شد، گفت: اما بر اساس تعداد شاغلین می‌توان با ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه این موضوع را سر و سامان داد و به طور کلی برای رتبه‌بندی معلمان به این میزان پول نیاز است. البته وقتی این طرح قانون شود و در ردیف بودجه قرار بگیرد، سالیانه بودجه به آن تعلق می‌گیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها