|

سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی کیست؟+بیوگرافی

سید حسن ربانی فرزند مرحوم ایت الله سید ابراهیم ربانی قدس سره از بزرگان و علمای به نام تربت حیدریه در استان خراسان می باشند

لینک کوتاه کپی شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام ربانی را به نمایندگی ولی‌ فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منصوب کردند.

اما حجت الاسلام حسن ربانی کیست؟

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی فرزند مرحوم ایت الله سید ابراهیم ربانی قدس سره از بزرگان و علمای به نام تربت حیدریه در استان خراسان می باشند.

ایشان در سال 1333 در شهرستان تربت حیدریه بدنیا آمدند.

تحصیلات حوزوی

تحصیلات ابتدایی و سپس دروس مقدمات حوزه را در تربت حیدریه گذراند. و برای ادامه سطوح حوزه به مشهد عزیمت جسته و در مدرسه آیت الله موسوی نژاد از محضر علمای مشهد بهره جستند.

از ابتدای جوانی علاقه زیادی به تبلیغ و ارشاد مردم داشتند لذا به مناطق محروم سفر می کردند و به تبلیغ دین پرداختند. از همین رو بود که سفرهای زیادی به منطقه مسجد سلیمان نموده  و تاثیرات  زیادی بر اهالی این شهر داشتند. قبل از انقلاب با حضور در این شهر به تربیت نسل جوان این شهر همت گماشتند. بعد از انقلاب نیز در آن بهبوهه فعالیت های ضد دینی گروهک های ضد انقلاب با برپایی جایگاه های دینی و معنوی مثل نماز جمعه و میعاد گاه وحدت جوانان بسیاری را جذب کرده و به فضای معنوی شهرمسجدسلیمان رنگ  و روی دیگری بخشیدند.

فعالیتها

ایشان در به ثمر رساندن انقلاب  فعالیت  های فراوانی داشته و  و مسوولیت‌های زیادی را  از همان ابتدای انقلاب به دوش کشیدند.

پس از انقلاب نیز فعالیت های چشم گیری را در مسجدسلیمان آغاز کرد که از جمله می توان به منصب امامت جمعه در این اشاره کرد که توانستند آثار و فعالیتهای خوبی را از خود به جای بگذارد.

از جمله فعالیت های چشم گیر ایشان در مسجدسلیمان راه اندازی و تأسیس حوزه علمیه بود که در دوبخش مدرسه المهدی عجل الله تعالی فرجه برای برادران و مدرسه الزهرا سلام الله علیها  برای خواهران که در 22 بهمن سال 1359 با کمک جمعی از اساتید حوزه از جمله مرحوم محمدی نجات اقدام به تأسیس این حوزه مقدسه نمودند.

در قم ایشان از محضر بزرگانی همچون مرحوم ایت الله العظمی میرزا جواد تبریزی ومرحوم ایت الله العظمی روحانی بهره برد.

در تهران هم ایشان در بعضی از دانشگاهها به تدریس مشغول بود.

مسئولیت ها

ایشان بخاطر توانایی ها و لیاقت هایی که از خود نشان دادند منصب های سختی را به عنوان نماینده مقام معظم رهبری ایفای نقش نمودند و بخاطر  علاقه زیادی که  به تقریب بین مذاهب داشتند به عنوان نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن در سیستان و بلوچستان خدمت وافری به وحدت و تالیف قلوب نمود.

همچنین ایشان به عنوان رئیس مرکز جهانی وقت جامة المصطفی کنونی و نائب رئیس مجمع تقریب مذاهب فعالیت های چشم گیری داشتند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها