|

توطئه و تخریب نمایندگان در جریان تصویب لایحه رتبه بندی؛ پلیس فتا پیگیری کند

تخریب نمایندگان مجلس

هرگونه بحثی که هر یک از نمایندگان را متهم به مخالفت لایحه رتبه بندی می کند، توطئه و تخریب است.

لینک کوتاه کپی شد

محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری در جلسه علنی صبح امروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: لایحه رتبه بندی معلمان از سوی کمیسیون آموزش در نوبت بارگذاری مجلس شورای اسلامی است و این روزها شایعات زیادی در سطح کشور انجام شد و شیطنت‌هایی در موضوع اینکه جمعی از نمایندگان را به عنوان مخالف این لایحه در سطح فضای مجازی عنوان کردند.

وی افزود: باید به این موضوع خاتمه داده شود، چرا که نمایندگان با قاطعیت در زمان تصویب لایحه رتبه‌بندی با رأی بسیار بالا ۲۳۰ رأی از ۲۳۸ نفر حاضر در صحن، حمایت خود را از لایحه رتبه‌بندی معلمان اعلام کردند ولی متأسفانه در فضای مجازی جمع کثیری از نمایندگان را به ناحق به عنوان مخالف اعلام کردند.

وحیدی اضافه کرد: نظر اکثر نمایندگان این بود که هیأت رئیسه محترم به موقع دستور دهند و پس از دو شوری بودن این لایحه که از کمیسیون هم برگشته، در صحن مجلس بارگذاری شود.

 مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در تذکری در همین رابطه یادآور شد: با اطلاعی که من دارم، باید خدمت فرهنگیان عرض کنم که احدی از نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش با لایحه رتبه بندی که به بهبود معیشت معلمان می انجامد، مخالفتی ندارند.

پلیس فتا جلوی  اغتشاشگران را بگیرد

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هرگونه بحثی که هر یک از نمایندگان را متهم به مخالفت با این لایحه می کند، توطئه و تخریب است. از پلیس فتا می خواهیم جلوی افراد اغتشاشگر را بگیرد، در حال حاضر مسئله اصلی در کمیسیون آموزش در حوزه کارشناسی است و کار باید به نحوی انجام شود تا این لایحه در شورای نگهبان به تصویب برسد و قابلیت اجرا نیز داشته باشد.

آقای قالیباف مدافع رتبه بندی است

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمسیون آموزش نیز در تذکری در همین رابطه تاکید کرد: موضوع رتبه بندی در کمیسیون تصویب شده و اینکه می گویند آقای قالیباف با این موضوع مخالف است، اینطور نیست، بلکه ایشان مدافع این امر است.

وی افزود: ما عدد ۶۱ هزار میلیارد ریال را برای این لایحه در کمیسیون در نظر گرفته ایم که سازمان برنامه و بودجه، نامه ای زده مبنی بر اینکه این عدد جزو ۲ بند (و) ۲۰ هزار میلیارد ریال است؛ در واقع برای رسیدن به هدف رتبه بندی با مشکل مواجه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درخصوص بارگذاری این لایحه، هیات رئیسه خلاف آیین نامه عمل کرده است، اما توضیحات ارائه شده تا حدودی کمیسیون را قانع کرده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نمایندگان تاکید دارند مصوبه کمیسیون اجرایی شود و اینکه هیات رئیسه بخواهد نظر کمیسیون را تغییر دهد، با آن موافق نیستیم؛ امروز قرار است جلسه ای برگزار شود تا این موضوع نهایی شود. علی رغم اینکه از هیات رئیسه گلایه مند هستیم، باید عنوان کرد که ایراد گرفته شده غیروارد نیست و باید تلاش کنیم آن مسئله حل شود.

محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر تعدادی از نمایندگان درباره وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: هیأت رئیسه خلاف قانون عمل نکرده است، لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حال بررسی بود که سازمان برنامه و بودجه در نامه ای کتبی اعلام کرد که تأمین اعتبار لایحه دچار اشکال شده است از این رو باید اجازه دهیم بررسی قطعی لایحه مذکور در کمیسیون تخصصی انجام شود سپس به صحن علنی بیاید.

وی افزود: باید آیین‌نامه داخلی مجلس رعایت شود، در زمانی که دولت لایحه می‌دهد باید بار مالی آن کاملاً روشن باشد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مردم و مخصوصا معلمین می‌دانند که مجلس از روز اول پیگیر رتبه‌بندی معلمان بوده است و این پیگیری‌ها دولت را وادار کرد در ماه آخر لایحه بدهد. اجازه دهیم بررسی این لایحه در کمیسیون مسیر قانونی را طی کند.

منبع: ایسنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • علی ارسالی در

    خوب طرح رتبه‌بندی که قرار بود ده سال پیش اجرا شود به بهانه های مختلف اجرا نشد انسان به همه کس و همه چیز بدبین میشود باید به معلم حق بدید الآن هم دیر نشده است اگه نمایندگان مجلس راست میگویند هرچه سریعتر رتبه بندی را اجرا کنند که به همه این شایعات بی اساس پایان دهید تنها نسخه همین است

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها