|

عدم تامین اعتبار لایحه رتبه بندی از سوی دولت؛ دولت دست مجلس را در پوست گردو گذاشت

لایحه رتبه بندی معلمان

مهرداد ویس‌کرمی از نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه به رئیس مجلس در مورد عدم تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه به رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد عدم تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: با وجود وعده‌های اولیه آقای نوبخت در خصوص اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، اما امروز نامه‌ای از سازمان برنامه و بودجه مبنی بر کاهش سقف بودجه رتبه بندی دریافت کردیم.

وی تأکید کرد: در نامه سازمان برنامه و بودجه آمده است که اختصاص اعتبار به لایحه رتبه بندی معلمان فقط از محل جزء «۲» بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد؛ ردیف اعتباری که رقمی معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان در آن آمده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: افزون بر این، ۱۲ دستگاه از محل ردیف جزء «۲» بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ جذب اعتبار می‌کنند، بنابراین این اقدام سازمان برنامه موجب کاهش سقف اعتباری برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان می‌شود.

وی گفت: لایحه رتبه بندی معلمان حدود یک ماه پیش به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شد و در چند نوبت کاری در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. طبق اعلام رئیس کمیسیون، نوبخت وعده داده بود هزینه‌های مورد نیاز این لایحه از سوی دولت تامین خواهد شد.

ویس‌کرمی اظهار داشت: همان زمان بنده به اعضای کمیسیون اعلام کردم که با توجه به اینکه ماه‌های پایانی دولت دوازدهم است نباید با طناب پوسیده این دولت به چاه برویم و احتمالاً دولت دست ما را در پوست گردو می‌گذارد که همین اتفاق افتاد.

منبع: مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها