|

دلیل اجتماع بازنشستگان کارگری مقابل کانون تامین اجتماعی تهران چیست؟

لایحه دائمی شدن همسان سازی

50 نفر از نمایندگان مجلس خواهان از دور خارج کردن لایحه دائمی شدن همسان‌سازی از دستور کار مجلس شدند که این اقدام موجب اعتراض بازنشستگان شد.

لینک کوتاه کپی شد

جمعی از بازنشستگان کارگری سازمان تامین اجتماعی به منظور پیگیری ۷ خواسته اصلی خود مقابل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران جمع شدند. 

این بازنشستگان که در درجه اول به اقدام ۵۰ نماینده مجلس برای محول کردن تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به دولت آینده، معترض هستند و می‌گویند که این حرکت می‌تواند زمینه سیاسی شدن یک لایحه تضمین کننده معیشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی را فراهم کند. اینگونه که این بازنشستگان می‌گویند نمایندگان مخالف تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی، برای خارج کردن آن از بررسی امضا جمع کرده‌اند. 

در نتیجه این بازنشستگان خواهان جلوگیری از این اقدام نسنجیده، توجه دادن نمایندگان به تعیین مستمری براساس هزینه‌های سبد معیشت (ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی) و ماده ۹۶ (تامین حداقل‌های معیشت)، تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، پرداخت طلب ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی از دولت طی ۵ سال به صورتی که در قوانین بودجه ذکر شود، در نظر گرفتن بودجه برای همسان‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی برای از کارافتادگان و بازماندگان بازنشسته و اجرای قانون الزام درمان هستند.  حاضران در اجتماع امروز، بر اساس همین مطالبات طوماری تهیه کردند که نسخه‌ای از آن را به ریاست جمهوری و قوه قضاییه ارسال می‌کنند.

منبع: ایلنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها