|

«شایا نیوز» گزارش می دهد

کدام خودکار ایرانی مورد علاقه رهبر انقلاب است؟

خودکار ایرانی « کیان» که مقام معظم رهبری نیز از آن استفاده می کنند یکی از مهمترین اقلامی بود که در داخل تولید و سبب بی نیازی از واردات شد.…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد- «کیان» خودکار با کیفیت ایرانی است رهبر انقلاب نیز به این خودکار و استفاده ازآن علاقمند هستند. این خودکار توانسته کشور را از واردات این کالا تا حدی بی نیاز کند.

به گزارش «شایا نیوز»،چند سال گذشته نام «تولید» بر پیشانی چرخه اقتصاد کشور توسط رهبر انقلاب نقش بست. رونق، حمایت و استفاده از کالای ایرانی مهمترین اولویت هایی بود که ایشان بر آن تاکید و سال جاری نیز رفع مانع ها و البته پشتیبانی نام گرفت. تولید کالای با کیفیت ایرانی برای کاهش وابستگی از واردات مهمترین راه رونق هم در تولید و هم در مصرف محسوب می شود.

تولید نوشت افزار یکی از مهترین بخش های بود که در این مقوله مورد توجه واقع شد.نوشت افزار ایرانی طی یک دهه گذشته جای خود را در میان اقلام مورد استفاده ایرانی ها به خوبی باز و کشور را از واردات آن بی نیاز کرد.

خودکار تولید داخل با نام« کیان» که مقام معظم رهبری هم از آن استفاده می کنند یکی از مهمترین اقلامی بود که در داخل تولید و علاوه بر بی نیازی کشور از واردات خودکار کیفیت خود را نیز اثبات و در عین حال سبب اشتغال زایی شد.

شاید همه کسانی که در دهه 60 و 70 تحصیل کرده اند خودکارهای بیک که هنوز نیز هست و البته استدلر المانی را به خاطر داشته باشند. بیک خودکاری وبد که سال های سال به صئرت مونتاژ در کشور تولید می شد و استدلر نیزط خودکار محبوب و لاکچری بود که از المان وارد می شد. در واقع کشور از تولید چنین کالایی عاجز بود. بیک تا آخر دهه 80 تولید شد اما به خاطر تحریم ها و طمع طرف فرانسوی این خودکار دیگر بازارش را در ایران از دست داد.

اکنون خودکار ایرانی کیان توانسته است با 25درصد تولید این محصول را در کشور از آن خود کند.

نوشت افزار ایرانی کمک حال تولید بومی

افزایش توان تولید در بخش خودکار ایرانی در حالی صورت گرفته که در سال 91، تنها 10 درصد از تولید سالانه و نیاز کشور را را نوشت افزار تشکیل می‌داد، این میزان در سال گذشته به 90 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر 10 برند ایرانی در بازار فعال است که عمده بحث تولید خودکار را برعهده دارد.

نوشت‌افزار ایرانی از جمله صنایعی است که در سال‌های اخیر در کنار کمک به اشتغال و افزایش تولید داخلی، مانع از خروج ارز از کشور نیز شده است. این در حالی است که بنا بر آمار منتشر شده تا سال 97، گردش مالی در بازار نوشت‌افزار ایران چیزی حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که از این میزان، حدود 70 درصد را کالاهای وارداتی از چین و هند تأمین می‌کردند.

گفتنی است، مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در سال ۱۳۹۱ و با دو تولیدکننده در حوزه تولید دفتر با طرح بومی و ایرانی اسلامی متولد شد. این مجمع با دو هدف تولید و طراحی ایرانی و اسلامی به مدت ۸ سال در تلاش بوده که بازار را از تصرف نوشت‌افزار خارجی بیرون آورده و به سمت تولید بومی و ملی سوق دهد. هم‌اکنون در این مجمع ۱۰۰ تولیدکننده در زمینه تولید نوشت‌افزار حضور جدی دارند. در این مجمع ۱۰ محصول نوشت‌افزار شامل دفتر، کیف، مداد، مداد رنگی، جامدادی، تراش، محصولات طلقی، لیوان و تخته با طرح‌های ایرانی اسلامی طراحی و تولید می‌شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    قلم حضرت ادم !

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها