|

دولت بودجه رتبه بندی را کاهش داد اما مجلس همچنان حامی رتبه بندی است

حمیدرضا حاجی‌بابایی

وعده‌های اولیه دولت برای رتبه بندی معلمان اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد بود، اما دولت این مبلغ را به طرز چشمگیری کاهش داد.

لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اعلام تشکیل جلسه مشترک دیوان محاسبات و امور مالی مجلس و کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس، گفت: در این جلسه، اجرای بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۰ گزارش بحث و بررسی شد.

به گزارش «شایا نیوز»، وی افزود: در این جلسه، به ویژه در رابطه با نظام رتبه‌بندی معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بحث شد و در نهایت مقرر گردید، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان برنامه و بودجه طی هفته آینده، در خصوص میزان منابع مورد نظر برای اجرای این موارد گزارش کاملی ارائه کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: در این جلسه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شد، در اسرع وقت کمیسیون مشترکی را برای پیگیری نظام رتبه‌بندی معلمان و قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در حال وصول از دولت است، تشکیل دهد، تا به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار دهند. حاجی‌بابایی افزود: دو ماده از مواد برنامه ششم توسعه، یعنی ماده ۳۰ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، که حق مسلم همه بازنشستگان کشوری و لشکری است، همچنین نظام رتبه‌بندی معلمان براساس ماده ۶۳ برمانه ششم، از مطالبات برحق فرهنگیان است.

وی گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، حمایت خود را از لایحه دائمی شدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، همچنین نظام رتبه‌بندی معلمان و نیز از شمول هماهنگی حقوق بین اعضای هیئت علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت و تسری آن به مؤسسات آموزشی و و تحقیقاتی و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی اعلام کردند.

منبع: اندیشه معاصر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها