|

جزئیات نامه سازمان برنامه و بودجه بـه مجلس درباره لایحه رتبه بندی معلمان

نوبخت

در چند روز اخیر که بحث کاهش بودجه لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت مطرح شده حرف و حدیث های زیادی پیرامون اجرای آن مطرح شده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نامه سازمان برنامه و بودجه به مجلس شورای اسلامی درباره لایحه رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: با وجود وعده‌های اولیه آقای نوبخت در خصوص اختصاص اعتباری بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان از محل قانون بودجه ۱۴۰۰ برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان، اما امروز نامه‌ای از سازمان برنامه و بودجه مبنی بر کاهش سقف بودجه رتبه بندی دریافت کردیم.وی تأکید کرد: در نامه سازمان برنامه و بودجه آمده است که اختصاص اعتبار به لایحه رتبه بندی معلمان فقط از محل جزء «۲» بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد؛ ردیف اعتباری که رقمی معادل ۲۱ هزار میلیارد تومان  در آن آمده است.

به گزارش «شایا نیوز»، نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزون بر این، ۱۲ دستگاه از محل ردیف جزء «۲» بند «و» تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ جذب اعتبار می‌کنند، بنابراین این اقدام سازمان برنامه موجب کاهش سقف اعتباری برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان می‌شود. منادی سفیدان با بیان اینکه مجلس یازدهم مدافع جدی معلمان است و هیات رییسه و حتی یک نفر هم در مجلس مخالف لایحه رتبه بندی معلمان نیست، گفت: این احساس مسئولیت نسبت به معلمان باعث شد که با چراغ سبز اولیه سازمان برنامه، کمیسیون آموزش اقدام به تنظیم این لایحه به نفع معلمان کند ولی نامه سازمان برنامه و بودجه شرایط را تغییر داد. رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه هدف از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان فقط افزایش حقوق معلمان نیست، ادامه داد: بر همین مبنا نشستی  برای رفع موانع رتبه بندی خواهیم داشت تا با پیش بینی اعتبارات لایحه رتبه بندی به نحوی که مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گیرد, بتوانیم این لایحه را در همین دولت اجرایی کنیم.

گزارش جلسه کمیسیون برنامه و بودجه درباره رتبه بندی معلمان

محمد خدابخشی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره نشست عصر امروز (یکشنبه ۲۷ تیرماه) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با حضور نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و دیوان و محاسبات مجلس برگزار و در مورد بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ بحث و گفت‌وگو شد. وی افزود: در این نشست بر روی اجزای ۱ و ۷ بند «الف» تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ بحث و گفت‌وگو صورت گرفت و کمیسیون جمع‌بندی در این خصوص صورت داد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: مواردی که مربوط به همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی بود با توجه به اینکه اعتراضاتی توسط هیأت علمی‌های پژوهشی در وزارت علوم و اعضای هیأت علمی در سایر دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته بود مقرر شد با رئیس مجلس مکاتباتی در این خصوص صورت دهیم. خدابخشی خاطرنشان کرد: قرار شد نظر کمیسیون به این شکل انعکاس داده شود تا اعضای هیأت علمی که در وزارت علوم اعم از آموزشی و پژوهشی و سایر اعضای هیأت علمی در سایر دستگاه‌های اجرایی مطابق با ضوابط وزارت علوم فعالیت و مجوز دارند نیز مشمول همسان‌سازی شود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: در خصوص تصویب‌نامه‌ای که دولت برای بحث حقوق‌ها در تبصره ۱۲ گذرانده بود با توجه به اینکه این موضوع مربوط به کمسیون تطبیق قوانین و مقررات است، قرار شد که بر همین کمیته مصوبات دولت مورد بررسی قرار بگیرد که آیا مطابق با قوانین است یا خیر.وی رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از دیگر مسائل بررسی شده در نشست امروز کمسیون برنامه و بودجه عنوان و تأکید کرد: قریب به اتفاق اعضای کمیسیون به اجرای احکام برنامه ششم توسعه بود و بر روی این احکام نظر موافق داشت و قرار شد برای رتبه‌بندی حقوق معلمان کمیسیون مشترکی با حضور آموزش و تحقیقات، کمیسیون برنامه و بودجه و اجتماعی مجلس تشکیل شود چرا که این مسئله دارای ابعاد مختلف است و باید همه این ابعاد دیده و تصمیم مناسب گرفته شود. خدابخشی در پایان گفت:‌ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز مورد تأکید برنامه و بودجه مجلس خواهد بود.

منبع: اندیشه معاصر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها