|

قزوین پشت چراغ قرمز کرونا؛ محدودیت ها تشدید می شود

منوچهر حبیبی

رئیس قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: از ظهر امروز تا پایان هفته محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدیدی در استان اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

منوچهر حبیبی، رئیس قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین، در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که ظهر امروز در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: شرایط کرونایی در استان بحرانی است و همه ما پشت چراغ قرمز کرونا گیر کرده‌ایم و تنها راه نجات از این شرایط این است که همه دست به دست هم دهیم تا این چراغ قرمز حداقل به چراغ زرد تبدیل شود. وی افزود: تخت‌های بیمارستانی در استان در حال نزدیک شدن به حداکثر ظرفیت خود هستند و در روزهای آینده تمامی تخت‌ها پر خواهند شد. 

به گزارش «شایانیوز»، حبیبی ادامه داد: شتاب و سرعت انتشار ویروس دلتا بسیار بالا است و در صورت عدم توجه، بیرون آمدن از این بحران کار سختی است و سونامی در راه خواهد بود که این موضوع همکاری همه مردم و مسؤلین را می‌طلبد. این مسؤول عنوان کرد: مردم باید به فکر سلامتی خود و خانواده خود باشند، زیرا خطر جدی است. حبیبی در رابطه با اقداماتی که لازم است به‌صورت فوری انجام شود، اظهار کرد: ممنوعیت تردد از ظهر امروز در سطح استان اجرایی خواهد شد و ورود خودروهایی با پلاک غیربومی به استان ممنوع و خروج پلاک‌های بومی به خارج از استان نیز ممنوع است.

وی تصریح کرد: محورهای ورودی و خروجی استان باید رصد شود و اگر دوربین وجود دارد رصدها با دوربین انجام شود و اگر دوربین وجود ندارد رصدها به‌وسیله نیروهای انسانی انجام شود. وی تأکید کرد: فرمانداران نباید هیچ مجوزی را برای خروج از استان صادر کنند،اگر هم مجوزی از سوی فرمانداری صادر شد نیروی انتظامی نباید به این مجوزها اعتنایی کند و باید مانع خروج خودروهایی با پلاک بومی از استان شود.

حبیبی بیان کرد: ممنوعیت تردد از ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد کماکان برقرار است و مسؤولیت آن با نیروی انتظامی است.  این مسؤول خاطرنشان کرد: تردد پلاک‌های ۷۹ و ۸۹ در درون شهرهای استان بلامانع است. وی ادامه داد: در کنار مرکز شماره یک واکسیناسیون، مراکز شماره ۲ و ۳ الزاما باید تا روز پنج‌شنبه راه‌اندازی شوند تا تجمع در مرکز شماره یک وجود نداشته باشد؛ هم‌چنین تعداد واکسن‌های تحویل شده به استان افزایش یافته و به همین دلیل روند واکسیناسیون در استان سرعت گرفته است، لازم است واکسیناسیون به روزانه ۱۰ هزار نفر در استان برسد.

حبیبی بیان کرد: به‌جز مشاغل گروه یک که ۲۹ ردیف هستند، از فردا یعنی چهارشنبه به مدت ۳ روز مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ باید تعطیل شوند.  این مسؤول تأکید کرد: لازم است کرونای دلتا را پشت خاکریز نگه داریم و در رابطه با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در هفته آینده نیز در پایان هفته برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین اظهار کرد: شهرستان‌های البرز و قزوین در استان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند که لازم است مردم رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند و در تجمعات حضور پیدا نکنند. وی خاطرنشان کرد: رستوران‌ها تا اطلاع ثانوی تنها به‌صورت بیرون‌بر اجازه فعالیت خواهند داشت و  تالارها تا پایان هفته اجازه دارند در فضای باز فعالیت کنند.

این مسؤول بیان کرد: پاساژها، مکان‌های سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی در ۳ روز آینده نباید فعالیت داشته باشند. حبیبی در پایان تأکید کرد: مناسبت‌های مذهبی باید در فضای باز و در ساعات محدود و با تعداد افراد محدود، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

منبع: فارس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها