|

عاشقان کیک و شیرینی این خوشمزه ها را تجربه کنند!

دونات، پیراشکی و کیک کدو حلوایی از آن دسته کیک و شیرینی‌هایی هستند که تازگی‌شان مهم است بنابراین تصمیم گرفتیم طرز تهیه شان را آموزش دهیم!

لینک کوتاه کپی شد

عاشقان کیک و شیرینی کم نیستند. همچنین کم پیدا می‌شود کسی که علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشد. همۀ ما دوست داریم بعدازظهرهای خود را با تکه‌ای کیک، مقداری شیرینی، یک فنجان قهوه یا چای سپری کنیم. چه چیز بهتر از این می‌تواند خستگی یک روز کاری را از تن ما در کند؟ از بخت خوب‌مان، در کشوری هستیم که فرهنگ شیرینی‌پزی و کیک‌پزی در آن از مدت‌های دور رواج داشته است.

نه تنها هر کدام از شهرهای ما، شیرینی‌فروشی‌ها و کیک‌سراهای معروفی دارد، بلکه هر یک صاحب سبکی خاص از پخت و پز آن نیز می‌باشند. علاوه بر این، مردان و زنانی که در خانه مشغول به شیرینی‌پزی هستند نیز بسیارند. هر کدام از کیک‌ها و شیرینی‌ها، طعم، مزه، خواص و عطر بوی خاص خود را دارند. اما بعضی از آن‌ها واقعاً چیز دیگری‌اند!

image_cf3a8ffee0923dfbc05acf262b28ddaf013befe9

بهترین شیرینی فروش‌هایی که در پایتخت یا شهرستان‌ها به مشتریان خود سرویس می‌دهند، همواره سعی در ارائۀ کیفیت بالا و محصولات تازه به آنان را دارند. این همان چیزی است که یک شیرینی فروشی همچون کیک بی بی را در تهران معروف می‌کند و باعث ایجاد تفاوت با رقبای آن‌ها می‌شود. چرا که شیرینی و کیک از آن چیزهایی است که تازگی‌شان بسیار حائز اهمیت است.

اگر اندکی طولانی‌ از زمان پخته شدن آن‌ها گذشته باشد، دیگر طعم و عطرشان به دهان مزه نخواهد کرد. این واقعیت به خصوص دربارۀ برخی از مدل‌های کیک و شیرینی بیشتر صدق می‌کند. دونات، پیراشکی و کیک کدو حلوایی از آن دسته کیک و شیرینی‌هایی هستند که تازگی‌شان مهم است. بنابراین تصمیم درست را بر آن دیدیم تا طرز تهیه پیراشکی و کیک کدو حلوایی را در اینجا آموزش دهیم!

پیراشکی؛ شیرینیِ دوست داشتنیِ ما!

پیراشکی یا دونات از خوراکی‌های مقوی و خوشمزه‌ای است که تهیۀ آن در خانه واقعاً کار ساده‌ای است. به خصوص که می‌توانید آن را با هر آنچه که دوست دارید و مورد پسندتان است تزئین و طعم‌دار کنید. دونات به همان شیرینی‌های گردی گفته می‌شود که روی آن با شکلات، خامه، مارمالاد یا شکر تزئین شده است. احتمالاً اگر خوش‌شانس و خوش‌سلیقه باشید از دونات‌هایی تهیه می‌کنید که حسابی مغزدار باشند. حال اگر بخواهیم دونات یا پیراشکی را در خانه تهیه کنیم، راه ساده‌ای پیش رویمان است. تنها کافی است مواد زیر را آماده کرده و مطابق با آنچه می‌گوییم عمل کنید.

image_f12d0127b43190a878b040f3ccf3b63e99f30321

مواد لازم برای تهیۀ پیراشکی یا دونات در منزل

  • آرد: دو پیمانه
  • آب: یک سوم پیمانه
  • روغن: یک چهارم پیمانه
  • خمیر مایه: دو قاشق مرباخوری
  • شکر: نصف قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ: یک عدد
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • خامه شکلاتی برای تزیین

طرز تهیه پیراشکی: ساده و سریع!

تهیه پیراشکی دونات بسیار آسان است. نکتۀ مهم این است که از خمیر مایه سالم استفاده کنید و مدت زمان لازم برای پف کردن و افزایش حجم خمیر را به آن بدهید. ابتدا آب ولرم و شکر را با هم مخلوط کنید، هم بزنید تا حل شود. خمیر مایه را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید. کمی صبر کنید تا خمیر مایه به عمل آید. ممکن است چیزی حدود ده دقیقه طول بکشد. در این حالت خمیر پف می‌کند.

تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای شکسته و خوب هم بزنید تا سفیده و زرده کاملاً با هم مخلوط شوند. روغن را اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. حال مخلوط خمیر مایع را به آن افزوده و همۀ آن را با قاشق هم بزنید. دقت کنید که در این مرحله از همزن استفاده نکنید. آرد و نمک را الک کنید و کم کم به مخلوط خمیر مایه اضافه نمایید. در حین افزودن، با استفاده از یک قاشق به آرامی آن را هم بزنید. اضافه کردن آرد و هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مخلوط خود را بگیرد. زمانی که خمیر دیگر به دستتان نمی‌چسبد، مخلوط آماده شده است.

image_5b8f11e977b86699f23fae70e12e4d18ce1731d3

خمیر را با دست ورز دهید. سپس آن را داخل یک کاسۀ چرب ریخته و روی آن را با سلفون بپوشانید. کاسه را به مدت یک تا دو ساعت در جای نسبتاً گرم قرار دهید تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود. یک چهارم از خمیر را جدا کرده، آن را پهن کنید. قالبی دایره شکل از آن جدا کنید. خمیر دایره شکل را درون روغن داغ بیندازید تا یک طرف آن به خوبی سرخ شود. سپس آن را برگردانید. بعد از سرخ شدن دو طرف، روی آن را تزئین کرده و میل نمایید!

کیک کدو حلوایی؛ لذیذ، مقوی و مغذی!

کدو حلوایی را می‌توان نیروگاه تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت نام برد. بیش از صد مادۀ مغذی و شفابخش در آن وجود دارد که باعث محبوبیت زیاد آن شده است. از کیک کدو حلوایی به عنوان یکی از بهترین منابع درمانی استفاده می‌شود. به خصوص که استفاده‌های زیادی در آشپزی، کیک‌پزی و تهیۀ سالادها دارد. اما ببینیم که طرز تهیۀ کیک کدو حلوایی، این کیک لذیذ، مقوی و مغذی به چه صورت است؟ برای تهیۀ آن به مواد اولیۀ زیر نیاز خواهیم داشت.

image_d6740e566d0f80f352f73fbdbddb1293f01cfb30

مواد لازم برای تهیه کیک کدو حلوایی

  • آرد: 2 پیمانه
  • شکر: یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • پورۀ کدو حلوایی: یک پیمانه
  • ماست: 5 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: یک پیمانه
  • بکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری
  • دارچین: نصف قاشق چای خوری
  • گردو خرد شده: نصف پیمانه

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

تخم مرغ‌ها را داخل کاسه‌ای شکسته و به همراه شکر به مدت 5 دقیقه با همزن برقی هم بزنید. روغن و ماست را اضافه کرده، خوب هم بزنید تا یکدست شوند. پورۀ کدو را نیز افزوده و به خوبی مخلوط نمایید. دارچین و بکینگ پودر را مخلوط کنید و آن را چندین بار الک کرده و به مایۀ کیک اضافه کنید. در این مرحله آرد را کم کم اضافه کنید.

image_d8f59e291fea1627f9f1da708186504680b0360b

قالب کیک را چرب کنید و مقداری آرد کف آن بپاشید. مایۀ کیک را داخل قالب ریخته و روی آن را صاف کنید. فر را روشن کنید و آن را روی حرارت 180 درجه تنظیم کنید. پس از گرم شدن، قالب را به مدت 40 تا 50 دقیقه توی فر بگذارید. بعد از آن کیک را از فر بیرون آورده و اجازه دهید خنک شود. می‌توانید آن را با شکلات تزئین کرده و به همراه شیر داغ و قهوه میل کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی