|

محمد تقی نظرپور: همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی تکلیف قانونی است

محمد تقی نظرپور

معاون وزارت علوم گفت: طبق بودجه 1400 همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی تکلیف قانونی است و باید انجام شود.

لینک کوتاه کپی شد

محمد تقی نظرپور با اشاره به همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی گفت: در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی نیز در بودجه ۱۴۰۰ تکلیف قانونی داریم که این همسان سازی را انجام دهیم که در فضاهای مختلف گاهی موضوعاتی مطرح می‌شود که رقم‌ها، اعداد بالایی است و گاهی شاهد پخش شدن فیش‌های حقوقی، احکام و بداخلاقی‌های خاصی در این حوزه هستیم.

به گزارش «شایانیوز»، وی ادامه داد: این در حالی است که تکلیف قانونی بر این است که ما همسان سازی را انجام دهیم که این همسان سازی با اعضای هیأت علمی غیر بالینی دانشگاه‌های علوم پزشکی است. اگر این همسان سازی اجرایی شود طبیعتاً مبلغی به حقوق اعضای هیأت علمی اضافه می‌شود. معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: اگر قرار است که همسان سازی اجرایی شود همان چیزی است که امروز دانشگاه‌ها انجام داده‌اند. این یک تکلیف قانونی است که دانشگاه‌ها در حال انجام دادن آن هستند.

وی تصریح کرد: وقتی انتظار داریم دانشگاه‌ها به لحاظ علمی دارای رتبه خوب و مناسبی در منطقه و جهان باشند باید این حداقل‌های ضروری را برای اعضای هیأت علمی فراهم کنیم و اگر این اتفاق بیافتد انتظاراتی که دولت و مجلس از اعضای هیأت علمی دارند، به خوبی رخ می‌دهد.

منبع: مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها