|

با اعمال فوق العاده ویژه، حقوق معلمان چقدر افزایش می یابد؟

فوق العاده ویژه فرهنگیان

طبق اعلام رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش با اعمال فوق العاده ویژه حقوق معلمان بین 300 تا 700 هزار تومان افزایش می یابد.

لینک کوتاه کپی شد

براساس اعلام رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش فوق العاده ویژه فرهنگیان برای 4 گروه از معلمان 20 درصد و برای دو گروه از آنها 22 و 24 درصد واریز می شود. بر این اساس حقوق معلمان به طور میانگین بین 300 تا 700 هزار تومان افزایش می یابد.

به گزارش«شایانیوز»، بر اساس آخرین اخبار فوق العاده ویژه فرهنگیان امروز سلیمان زاده رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش 6 گروه از معلمان فوق العاده ویژه را با میانگین 21 درصد دریافت می کنند. این پرداخت شامل همه معلمان و با سابقه صفر و معلمانی است که در آستانه بازنشستگی هستند. چهار گروه از معلمان 20 درصد فوق العاده ویژه معلمان را دریافت می کنند و به دو گروه با سابقه کار بالاتر 22 و 24 درصد پرداخت می شود.بر این اساس حقوق معلمان به طور میانگین بین 300 تا 700 هزار تومان افزایش می یابد.

جزئیات افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان

ناصر سلیمان‌زاده رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، اظهار کرد: در گذشته فوق العاده ویژه را تحت عنوان رتبه بندی از 9 درصد تا 21 درصد به معلمان پرداخت کردیم. وی افزود: معلمان در دوره ابتدایی نسبت به دبیران یک درصد بیشتر فوق العاده ویژه دریافت می‌‌کردند، دبیران می‌توانستند حداکثر 20 درصد فوق العاده ویژه تحت عنوان رتبه بندی و آموزگاران  21 درصد دریافت کنند. رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس اعتراضی که همکاران مدارس داشتند سازمان برنامه و بودجه پذیرفت میزان فوق العاده ویژه‌ای که به تمام کارکنان دولت پرداخت می‌کند و میانگین آن 21 درصد است را به کادر آموزشی هم پرداخت کند.

سلیمان زاده اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد به تمام فرهنگیان 21 درصد فوق‌العاده ویژه به شکل مساوی پرداخت کنیم یعنی همه معلمان با صفر سال سابقه تا افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند همه 21 درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و این موضوع باعث رضایت معلمان جدیدالاستخدام شد اما معلمان باسابقه معترض شدند.

وی بیان کرد: در این جلسه اعلام کردیم که 186 هزار نفر با بیش از 24 سال سابقه کار داریم بنابراین پیشنهاد شد چهار گروه 20 درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گروه (دارای سابقه کار بالاتر) 22 و 24 درصد فوق العاده ویژه پرداخت شود که میانگین عددی آن از 21 درصد عبور نکند و در عین حال همه راضی باشند. رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پریرش ادامه داد: صحبت ها انجام شد و قرار شد آقای طاهری سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را بزند و به محض اینکه ارسال شود احکام صادر و به معلمان داده می‌شود که به طور میانگین از 300 تا 700 هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد.

 گمانه زنی درباره محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان

اگر مبنای ۲۰ تا ۲۴ درصد برای رتبه ها در نظر گرفته و ملاک محاسبه قرار گیرد، میزان افزایش برای رتبه های ۵ گانه در مقاطع متوسطه و ابتدایی به طور تقریبی بصورت زیر است. البته موارد زیر طبق تصمیم اعلام شده در جلسه معلمان با نوبخت است و تا کنون هیچ بخشنامه یا دستورالعمل یا نگارشی ارسال نشده است.لذا در صورت ارسال بخشنامه یا تغییرات جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان برای مقطع متوسطه

رتبه ۱: فوق العاده کنونی ضربدر ۲۰ تقسیم بر ۹

رتبه ۲: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر۲۰ تقسیم بر ۱۱

رتبه ۳: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر ۲۰ تقسیم بر ۱۴

رتبه ۴: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر ۲۲ تقسیم بر ۱۷

رتبه ۵: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر ۲۴ تقسیم بر ۲۰

 محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان برای مقطع ابتدایی

رتبه ۱: فوق العاده کنونی ضربدر ۲

رتبه ۲: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر ۲۰ تقسیم بر ۱۲

رتبه ۳: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر ۲۰ تقسیم بر ۱۵

رتبه ۴: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر ۲۲ تقسیم بر ۱۸

رتبه ۵: فوق العاده ویژه کنونی ضربدر ۲۴ تقسیم بر ۲۱

دلایل ناقص بودن فوق العاده ویژه فرهنگیان

معلمان می گویند آنچه برای تعدادی از فرهنگیان در سال 99 تحت عنوان فوق العاده ویژه به نام رتبه بندی انجام شده بود به سه دلیل ناقص بود. دلیل اول اینکه شامل همه فرهنگیان نمیشد. دوم اینکه مبلغی مه برای همه معلمان باید به صورت یکسان یعنی 21 درصد واریز میشد ناقص بوده و بین 9 تا 21 درصد اعمال می شد. دلیل سوم هم این است که پرداخت فوق العاده ویژه به اسم رتبه بندی انجام شده بود که با تصویب نظام رتبه بندی اصلی در مجلس در دل ان قرار می گرفت لذا باید قبل از تصویب رتبه بندی اصلی همه اقدامات انجام شده سال ١٣٩٩ به فوق العاده ویژه تغییر پیدا می کرد.

فوق العاده ویژه بر گرفته شده از بند ١٠ فصل ١٠ قانون خدمات کشوری در سال ١٣٩٣ به این صورت در هیات وزیران مصوب شده ( تا سقف ٣٥ درصد به شرطی که متوسط پرداختی از ٦٠ درصد سقف تعیین شده 35 درصد تجاوز نکند که  ٦٠درصد از ٣٥ درصد سقف بطور میانگین٢١ درصد  می شود. به گفته فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در حال حاضر هر سه نقص فوق العاده ویژه اعطایی به فرهنگیان برطرف شده و فوق العاده ویژه شامل حال همه فرهنگیان با میانگین ٢١٪؜ شده  است که در جلسه با نوبخت توافق شد به معلمان با سابقه درصدی بیشتر اضافه بر حقشان داده شود.

منبع: راهبرد معاصر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها