|

حقوق فقط ۴۰ درصد هزینه‌های بازنشستگان را پوشش می‌دهد

همسان سازی حقوق بازنشستگان

هم اکنون هزینه سبد خانواده‌ها به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده و حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی نیز به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران معتقد است هم اکنون هزینه سبد خانواده‌ها به حدود ۱۰ میلیون تومان رسیده و حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی نیز به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته، اما این حقوق فقط ۴۰ درصد هزینه‌های بازنشستگان را پوشش می‌دهد.

به گزارش«شایانیوز»، دهقان کیا بیان کرد: در ۴ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته قیمت‌ها تا ۷۹ درصد افزایش یافته در حالی که با متناسب سازی، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ۵۰ درصد افزایش یافته است و این نشان می‌دهد که هرچه مستمری‌ها افزایش یابد باز هم قدرت خرید بازنشستگان کم می‌شود.

به گفته وی، این شرایط سبب می‌شود که تورم و افزایش قیمت ها، مستمری بازنشستگان را بلعیده و قدرت خرید آنها را ضعیف کرده و در نهایت سفره خالی بازنشسته‌ها هر روز نسبت به روز گذشته کوچکتر می‌شود. رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: انتظار داشتیم که دولت تورم را کنترل کند و همزمان با متناسب‌سازی قدرت خرید مردم افزایش یابد، اما تورم بیش از ۴۱ درصدی همه اقدامات را در این زمینه بی‌فایده کرده است.

حقوق ها را افزایش دادند اما ۲ برابر آن جیب ها را خالی کردند

چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی در جامعه تورم را شدت می‌بخشد و این مسئله نشان از این است که هرچه حقوق ما را افزایش دادند، ۲ برابر آن جیب ما را خالی می‌کنند و ما طعم شیرینی افزایش مستمری خود را نمی‌توانیم بچشیم این مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران می‌گوید چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی در جامعه تورم را شدت می‌بخشد و این مسئله نشان از این است که هرچه حقوق ما را افزایش دادند، ۲ برابر آن جیب ما را خالی می‌کنند و ما طعم شیرینی افزایش مستمری خود را نمی‌توانیم بچشیم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در پایان با اشاره به هزینه افزایش حقوق بازنشستگان یادآورشد: افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان و سایر هزینه‌های جانبی به طور متوسط ماهانه بین ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان هزینه بیشتری را به تامین اجتماعی تحمیل کرده است و جا دارد دولت به پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

منبع: افکارنیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها