|

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تأمین اجتماعی یکی از مسائل مهم در ماه های اخیر بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

 یکی از مسائل مهم در ماه‌های گذشته، لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تأمین اجتماعی بوده است. پس از آنکه با تعدادی از نمایندگان تشکل‌های فرهنگی و افراد بازنشسته هم‌اندیشی صورت گرفت، این امر ابتدا در خصوص بازنشستگان لشکری و کشوری و سپس برای تأمین اجتماعی از سازمان برنامه بودجه به دولت اعلام شد. این لایحه در دولت تصویب و با وجود موانعی، به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

تکلیف صندوق‌های بازنشستگی دیگر چه می‌شود؟

محمد باقر نوبخت در این خصوص گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر صندوق‌های بازنشستگی دیگری هم علاقه مند باشند، می‌توانند از این قواعد برخوردار شوند. بنابراین لایحه مذکور در حال حاضر در مجلس است و انتظار ما این است که نمایندگان عزیز این لایحه را که تمام مراحل قانونی خود را طی کرده است، به سرانجام برسانند.

رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه افزود: البته زمانی که یک لایحه از دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود، شورای نگهبان به دنبال تأیید بار مالی آن نیست. زیرا قطعاً منابع مالی آن تأمین شده است و در اصل طرح‌های خود مجلس نیازمند بررسی منابع مالی هستند. بنده می‌توانم بگویم در حالی دوره خدمت خود را به پایان می‌بریم که این مطالبه بازنشستگان پیگیری و به مجلس تقدیم شده است. البته از نظر ما نیازی به این لایحه نبود. کما اینکه در استعلام صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان برنامه و بودجه هم اعلام کردیم که اجرای این برنامه باید به شکل مستمر ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی