|

محدودیت دستیابی به رتبه ۵ برای بعضی از معلمان در نظام رتبه بندی

رتبه بندی معلمان

معلمی که از طریق دوره چهارساله استخدام‌ شده تا پایان ۳۰ سال نمی‌تواند رتبه ۵ را کسب کند این مغایر اصل سوم قانون اساسی و نوعی تبعیض است.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از اشکالات اساسی لایحه رتبه بندی معلمان، نادیده گرفتن و نقض حقوق مکتسبه معلمان موجود با توجه به ایجاد محدودیت در کسب رتبه‌های بالا (قرار گرفتن اجبار آنها در رتبه‌های ۱ تا ۳) و محدودیت در دستیابی به رتبه ۵ برای معلمان جذب ‌شده از طریق دوره چهارساله تابع قانون متعهدین خدمت است.

به گزارش«شایانیوز»، این دانشجویان دارای چهار سال دوره تربیت‌ معلم هستند که در حال حاضر به استناد قانون جزء سوابق آنها محسوب می‌شود و از طرفی طبق ماده (۴) برای ورود به طرح رتبه‌بندی دو سال سابقه معلمی مورد نیاز است؛ یعنی اینکه یک معلم که از طریق دوره چهارساله استخدام‌ شده تا پایان دوره ۳۰ ساله نمی‌تواند رتبه ۵ را کسب کند و عملاً تمام معلمانی که از این طریق استخدام ‌شده‌اند در طول ۳۰ سال خدمت امکان دستیابی به رتبه ۵ برای آنها وجود ندارد که مغایر اصل سوم قانون اساسی و نوعی تبعیض ناروا محسوب می‌شود.

سنجش عملکرد (عملکرد رقابتی) یک امر مستقل از سنجش شایستگی یا همان رتبه‌بندی علمی و تربیتی است و اساساً ماهیت و سازوکار سنجش آنها نیز باهم متفاوت است، لذا رتبه‌بندی افراد براساس عملکرد آنها و رتبه‌بندی براساس شایستگی دو مقوله هستند که الزاماً ارتباط مستقیم میان آنها وجود ندارد؛ یعنی فرد می‌تواند دارای سطح بالایی از شایستگی‌های حرفه‌ای باشد، ولی عملکرد مناسب نداشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    فرهنگیان گرسنه وخسته شدند سفره هاشون کوچک شده وقتی گرسنه باشند دیگه حوصله سر و کله خالی کنند ندارند فرهنگیان زیادی هستند به کارمندان دیگه بگوئید فقط یک هفته درس بدهند اون موقع قدر فرهنگیان رو می دونید دیگه وعده تو خالی بس هست بودجه ندارید از حقوق ۲۰ میلیونی به بابا کم کنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها