|

فوق العاده ویژه فرهنگیان کی واریز می شود؟

فوق العاده ویژه فرهنگیان

ساعتی پیش خبر صدور احکام جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان اعلام شد. کارگزینی آموزش و پرورش در این باره اطلاعیه ای را صادر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

احکام فوق العاده ویژه فرهنگیان بالاخره صادر شد. احکام جدید براساس مجوز سازمان برنامه و بودجه بین ۲۱ تا ۲۷ درصد نگارش شده است با این حال تمامی کارکنان آموزش و پرورش مشمول این فوق العاده ویژه نمی شوند. این افزایش شامل نیروهای خدماتی یا معلمانی است که در پست های خدماتی و اداری و مالی و دانشجو معلمان نمی شود. قرار است احکام جدید از فروردین ماه ۱۴۰۰ محاسبه شود. معوقات مربوط به ماه های گذشته نیز همراه با حقوق مرداد ماه واریز خواهد شد. لازم به ذکر است معلمانی که ورودی مهر ماه ۹۶ هستند مشمول فوق العاده ویژه می شوند.

جزئیات صدور احکام فوق العاده ویژه فرهنگیان

ساعتی پیش خبر صدور احکام جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان اعلام شد. کارگزینی آموزش و پرورش در این باره اطلاعیه ای را صادر کرده است. در این اطلاعیه آمده است: به استناد مجوز شماره ۲۱۳۳۵۸ مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ سازمان برنامه و‌بودجه کشور، احکام افزایش فوق العاده ویژه همکاران ناحیه دو زاهدان با رسته آموزشی و فرهنگی شاغل در مدارس به تاریخ اجرای ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ و براساس نگارش ۱۵۸۹ صادر و معوقات آن با حقوق مرداد ماه پرداخت خواهد شد. فایل احکام جهت بروزرسانی در اتوماسیون اداری تحویل کارشناسی فناوری گردید.

چاپ مجدد حکم، توسط کارگزینی به هیچ وجه امکانپذیر نیست، به همین دلیل معلمان باید از مراجعه حضوری به کارگزینی و درخواست چاپ حکم خودداری کنند. درصدهای جدید فوق العاده ویژه معلمان برای رتبه های مقدماتی، یک، دو، و سه ۲۱ درصد، رتبه چهار، ۲۴ درصد و رتبه پنج ۲۷ درصد است. بر اساس مجوزه سازمان برنامه و بودجه فوق العاده ویژه ۲۱ تا ۲۷ درصدی برای فرهنگیان در نظر گرفته شد. بر اساس احکام جدید صادر شده فوق العاده ویژه معلمان حکم نومعلمان ۷۵۰.۰۰۰ تومان افزایش یافته است. آموزش و پرورش اعلام کرده است که معوقات با حقوق مرداد پرداخت می گردد. قرار است احکام جدید از فروردین ماه ۱۴۰۰ محاسبه شود. معوقات مربوط به ماه های گذشته نیز همراه با حقوق مرداد ماه واریز خواهد شد. لازم به ذکر است معلمانی که ورودی مهر ماه ۹۶ هستند مشمول فوق العاده ویژه می شوند.

اصلاح احکام فوق العاده ویژه معلمان برای بار سوم

پس از اعطای مجوز سازمان برنامه و بودجه برای افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان قرار بر این شد تا نگارش احکام جدید فوق العاده ویژه معلمان طی هفته گذشته به ادارات مناطق ارسال شود. اما جالب اینجاست که نگارش احکام جدید دو بار انجام شده و هر دو بار ایراداتی داشته است. حالا براساس اخبار منتشر شده نگارش احکام فوق العاده ویژه برای بار سوم اصلاح خواهد شد. در نگارشی که برای بار دوم انجام شده بود فوق العاده ویژه برای معلمان فاقد رتبه ۲۱ درصد، رتبه یک ۲۲ درصد، رتبه دو ۲۳ درصد، رتبه سه ۲۴ درصد، رتبه چهار ۲۶ درصد و رتبه پنج ۲۷ درصد در نظر گرفته شده بود. این در حالی است که اعمال درصدها در احکام جدید باید برای رتبه های یک، دو و سه ۲۱ درصد، برای رتبه چهار ۲۴ درصد و رتبه پنج ۲۷ درصد باشد. بر اساس آخرین اخبار واریز فوق العاده ویژه معلمان نگارش جدید فردا به ادارات مناطق ارسال و احکام فرهنگیان تا دوشنبه همین هفته صادر خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه فوق العاده ویژه معلمان بین ۲۱ تا ۲۷ درصد خواهد بود. تاریخ اجرای حکم از اول فروردین است. زمان واریز فوق العاده ویژه فرهنگیان نیز اعلام شده و قرار است با حقوق مرداد ماه پرداخت شود. مبلغ افزایشی هر کدام از رتبه ها به قرار زیر است.

مقدماتی: بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان

رتبه ۱: حدود ۴۰۰ تومان

رتبه ۲: بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان

رتبه ۳: حدود ۳۰۰ تومان

رتبه ۴ و ۵: حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان

البته این افزایشی برای کسانی که حق مدیریت دریافت می کنند بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بیشتر خواهد بود. البته بنا بر اخبار منتشر شده فعلا احکام چاپ نخواهد شد.

صحبت های جدید نوبخت درباره احکام جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در لایو اینستاگرام خود درباره فوق العاده ویژه فرهنگیان اعلام کرد: طی جلسه ای که با نمایندگان معلمان داشتیم، قرار شد فوق العاده ویژه معلمان با توجه به ظرفیت های قانونی از ۲۱ درصد تا ۲۷ درصد به تناسب سنوات خدمت معلمان اجرایی شود. ما حتی نامه آن را به وزارت آموزش و پرورش ارسال کردیم. اما اظهار نظری صورت گرفت که اگر پایان دوره ما نبود من حتما آن فرد را توبیخ می کردم. وقتی سازمان برنامه و بودجه به آنها ابلاغ می کند که برای پرداخت فوق العاده ویژه ۲۱ تا ۲۷ درصد مجوز دارید و ما همه مبانی قانونی را در نظر گرفته ایم، فردی بیاید و بگوید که ما با کسی مشورت کردم و آنها گفتند که امکان اجرای این تصمیم وجود ندارد.

نوبخت ادامه داد: قانون تصریح می کند که هرگونه تغییر و اصلاح مبانی حقوق با مجوز کتبی سازمان برنامه و بودجه قابل اجرا است. وقتی سازمان برنامه و بودجه مجوزی داده است اما گفته شود اجازه دهید برویم از فرد دیگری هم سوال کنم، خطا است. ضمن این که من با عزیزانی از دستگاه نظارتی صحبت کردم و استدلال خود را بیان کردیم. مگر می شود چیزی که قانون نباشد را سازمان برنامه و بودجه به اجرا برساند.

پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان با حقوق مرداد

ناصر سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: احکام «فوق العاده ویژه معلمان» اصلاح و در سقف تعیین شده در مصوبات، از ابتدای امسال محاسبه و با حقوق مرداد پرداخت خواهدشد. با پیگیری مجدانه مقام عالی وزارت و موافقت آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، احکام «فوق العاده ویژه معلمان» در سقف تعیین شده در مصوبات مذکور، اصلاح و مابه التفاوت آن از ابتدای امسال محاسبه و با حقوق مرداد، پرداخت خواهد شد. وی افزود: پیش از این، «فوق العاده ویژه معلمان» تحت عنوان «رتبه بندی» پرداخت می‌شد و از این پس براساس «سنوات خدمت» پرداخت خواهد شد.آقای سلیمانزاده علت تأخیر در اجرای این مصوبه را مغایرت‌های قانونی موجود در مجوز صادرشده از سوی سازمان برنامه و بودجه دانست و افزود: با پیگیری‌های مجدانه‌ای که برای رفع موانع اجرایی این مصوبه در چند روز اخیر از سوی وزیر صورت گرفت، خوشبختانه مغایرت‌ها مرتفع شد و پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب رسید.

نامه ضریب جدید فوق العاده ویژه فرهنگیان

در نامه نوبخت به حاجی میرزایی آمده است: در پاسخ به نامه شماره ۲۹۶۲۲ تاریخ ۹/۳/۱۴۰۰ ، بدین وسیله به آگاهی می رساند که درخواست دستگاههای اجرایی و آن وزارتخانه محترم در برخورداری از حداکثر تا پنجاه درصد سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر موضوع بند ۱۰ ماده ۴۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به مصوبه شماره ۱۳۸۰۹۱ /ت ۵۰۰۰۰ه تاریخ ۱۵/۱۱/۹۳ هیأت وزیران که این سقف را حداکثر تا سی و پنج درصد تعیین کرده است، قانونی و قابل اجرا نیست. لذا در این راستا اعمال فوق العاده ویژه موضوع مصوبه مذکور برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان حداقل ۲۱ درصد و حداکثر ۲۷ درصدی با رعایت مفاد مصوبه یاد شده و ترتیبات مندرج در جزه (۵) بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۰۰ کل کشور و سایر قوانین و مقررات ذیربط از ابتدای سال جاری در سقف اعتبارات مصوب بلامانع است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها