|

صفر تا صد رتبه بندی و تاریخ آن لحاظ شد؟

رتبه بندی معلمان

بحث تامین بودجه در رتبه بندی معلمان مطرح بود که دولت آمار و ارقام دروغی را القا می ‌کرد.احتمالاً در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بندی معلمان اجرا…

لینک کوتاه کپی شد

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفته است: کار رتبه بندی در کمیسیون تمام و مصوب شده است. بحث تامین بودجه در رتبه بندی معلمان مطرح بود که دولت آمار و ارقام دروغی را القا می ‌کرد.احتمالاً در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بندی معلمان اجرا خواهد شد. به گفته او رتبه بندی شامل دو محور کیفیت بخشی و تکریم معلمان و بخشی برای بالابردن حقوق فرهنگیان است.

رتبه ‌بندی معلمان از مهرماه اجرایی می‌شود

 به گزارش «شایانیوز»، همچنین امروز علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی را درباره تعیین تکلیف نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است. نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو گروه آموزشی و اداری فعالیت می کنند اما در بین نیروهای اداری افزادی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ از شغل آموزشی خارج و وارد مشاغل اداری شدند. حدود ۴۰ هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش فعالیت می کنند که کمتر از ۵ هزار نفر آنها جزو لخشنامه ۲۳۰ هستند. به گفته ترکمن این گروه مشمول رتبه بندی فرهنگیان می شوند.

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: یک مسأله‌ای که باید تعیین تکلیف شود، وضعیت نیروهای اداری و آموزشی است چرا که اکنون یک بلاتکلیفی درباره نیروها وجود دارد.

او ادامه داد: در نظام آموزشی به نظر می‌رسد که یک گروه آموزشی و یک گروه اداری هستند ولی در بین نیروهای اداری کسانی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ سال ۱۳۵۸ می‌توانند از مشاغل آموزشی خارج شده و وارد مشاغل اداری شوند و هر زمان احساس کردند لازم است که برگردند، می‌توانند دوباره به مشاغل آموزشی برگردند.

الهیار ترکمن افزود: این رفت و برگشت بین مشاغل اداری و آموزشی، این زمینه را فراهم کرده که نتوانیم به درستی روی نیروهای خود سرمایه گذاری کنیم یعنی نمی‌توانیم روی یک نیرو به عنوان کارشناس بودجه بلندمدت حساب کرده و برای ارتقایش سرمایه‌گذاری کنیم ؛ مثلا آموزش بدهیم و بدانیم تا ۲۰ سال آینده، کارشناس بودجه می‌ماند یعنی ممکن است این فرد اکنون حضور داشته باشد و تجربه هم کسب کرده باشد اما سه سال بعد به مدرسه برگردد.

او با بیان اینکه تکلیف نیروهای ۲۳۰ باید مشخص شود که اداری یا آموزشی باشند، ادامه داد: در این خصوص در دولت هم صحبت شده و سازمان اداری و استخدامی هم روی آن نظر داد مبنی بر اینکه آموزش و پرورش مکلف شود تکلیف نیروهایش را مشخص کند و این اختیار را به مشمولین ۲۳۰ بدهیم که یک جا را انتخاب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این قول را سازمان اداری استخدامی به ما داد که در صورت لزوم مجوز جذب نیروی اداری هم بدهد؛ یک بار باید این کار انجام شود و یک امر اجتناب ناپذیر و الزام است.

او با بیان اینکه حدودا از مجموع ۴۰ هزار نیروی اداری، کمتر از ۵۰۰۰ نفر اداری صرف هستند و مابقی طبق بخشنامه ۲۳۰ کار می‌کنند، افزود: نیروهای اداری مدرسه که در فهرست طبقه بندی مشاغل معلمان هستند مشمول رتبه بندی هستند.

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم درباره رتبه‌ بندی معلمان گفته است: طرح اولیه ای که دولت به مجلس ارائه کرده است بدون در ظر گرفتن بازنشستگان ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داشته است. مجلس این رقم را تا ۶۱ هزار میلیارد تومان افزایش می دهد تا بازنشستگان هم در نظر گرفته شود. رتبه بندی مدنظر مجلس چیزی بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه می‌ طلبد. چنین نگاهی به حقوق معلمان اجرایی نیست و خود مجلس در حال اصلاح این موضوع است.

امروز همچنین اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی اموزش و پرورش جلسه ای داشتند که یکی از موراد مورد بحث موضوع رتبه بندی معلمان و صندوق ذخیره فرهنگیان بوده است. بر اساس اعلام مرادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اعضای کمیسیون آموزس مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جلسه چالشی داشتند . به گفته مرادی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پای صحبت‌های باغگلی، وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش نشست. سن وزیر و اینکه چرا وزیر پیشنهادی، آموزش و پرورشی نیست، سوالات برخی از نمایندگان بود.آموزش مجازی، رتبه بندی فرهنگیان و مدارس مناطق محروم مسائل مورد بحث این جلسه بود.

 

وعده وزیر پیشنهادی درباره رتبه بندی معلمان

بلاخره تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان به دولت سیزدهم موکول شد. در دولت گذشته اختلاف نظر دولت و مجلس باعث کندی فرآیند بررسی این لایحه در مجلس شد. حال باید دید این موضوع در دولت جدید چگوه پیگیری خواهد. البته بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان حسین باغگلی وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم اعلام کرده است که پیگیر لایحه رتبه بندی معلمان خواهد بود. او گفته:تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان از طریق دولت حل و فصل نشود. نمی توان انتظار داشت که شأنیت معلمان در جامعه پذیرفته شود. لذا پیگیری «طرح رتبه بندی» حتماً در دستور کار ما قرار خواهد گرفت البته نگاه تخصصی که از آن صحبت کردیم با استفاده از ظرفیت های رتبه بندی به ما کمک خواهد کرد که کیفیت توانمندی های معلمانمان در این مسیر افزایش پیدا کند.

پیگیری رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: در برنامه‌های چهار ساله‌ام سعی کرده‌ام برای اجرایی شدن سندتحول بنیادین چهار محور اصلی «مدیریت و راهبری»، «معیشت و منزلت معلمان »، «کیفیت آموزشی» و « عدالت آموزشی» را تعیین و با تمرکز بر این محورها، اقداماتی را برای تحقق اهداف در این چهار ۴ سال و سال های بعد انجام دهم.حسین باغگلی در نشست با مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در بستر مجازی و از طریق «شبکه شاد» برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته به دلیل شیوع کرونا، برای همکاران ما در لایه های مختلف آموزشی، سالی پرکار و سخت بود که در آن با چالش های زیادی روبرو شدیم و امیدوارم بتوانیم با کمک شما و حمایت خانواده ها، سال جدید را به صورت حضوری آغاز کنیم.

وی گفت: تا زمانی که مسائل معیشتی معلمان از طریق دولت حل و فصل نشود. نمی توان انتظار داشت که شأنیت معلمان در جامعه پذیرفته شود. لذا پیگیری «طرح رتبه بندی» حتماً در دستور کار ما قرار خواهد گرفت البته نگاه تخصصی که از آن صحبت کردیم با استفاده از ظرفیت های رتبه بندی به ما کمک خواهد کرد که کیفیت توانمندی های معلمانمان در این مسیر افزایش پیدا کند.وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم ادامه داد: محور سوم، «کیفیت آموزش» است. به رغم تمام تلاش های انجام شده، بنا به دلایل مختلف کیفیت آموزشی هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است و اگر ما رتبه بندی را خوب انجام دهیم و زمینه انگیزه بخشی به معلمان برای تحرک در طبقات رتبه بندی را فراهم کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که کیفیت آموزشی افزایش یابد.
منبع: دنیای معدن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    احسن آقای فلاحی به تمام اهداف خودتان درمجلس درمورد رتبه بندی فرهنگیان رسیدید هدف شما اجرای رتبه بندی از اول ازمهر 1400بودتاکسانی که اول مهر بازنشسته می شوند شاملشان نگردد .باوجود حرف نوبخت درمورد درنظر گرفتن بودجه برای رتبه بندی از اول 1400باز آنقدرکش دادید تابه مامبلغی نرسد احسن به شما که این قدر انقلابی بی شیله پیله !!!!!!!!!!!!!!!!! هستید .فرهنگیان هم که گوششان دراز است واین مسائل رامتوجه نیستند وخلاصه اینکه بی سر وصدا فعلا بتازید ببینم تاکجا جلو می روید.به هرحال شب دراز است .و...

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها