|

فوری؛ زمان جدید اجرای رتبه بندی معلمان اعلام شد

احتمالاً در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بندی معلمان اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزرای پیشنهادی کار، صمت و آموزش و پرورش، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت رئیس جمهور برای حمایت از طرح رتبه بندی معلمان قول مساعد داده است.

در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزرای پیشنهادی کار، صمت و آموزش و پرورش ، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت رئیس جمهور برای حمایت از طرح رتبه بندی معلمان قول مساعد داده است.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز وزرای پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و صنعت و معدن و تجارت با حضور در کمیسیون گزارش برنامه‌های خود را به اعضا ارائه کردند.

وی افزود: در این جلسه آقای عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن گزارش از سوابق کاری خود گفت: زمانی که در کمیته امداد مشغول به کار بوده توانسته شیب ورود افرد تحت پوشش کمیته امداد را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: در این جلسه پیشنهادی مطرح شد که آقای عبدالملکی در صورتی که به عنوان کار از مجلس رأی اعتماد گرفت، یک شورای مشورتی از نخبگان ارائه پیشنهادات و تصمیم‌سازی‌ها را در کنار خود داشته باشد که این مسئله با پذیرش و استقبال وزیر پیشنهادی همراه شد.

منتظری خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن ارائه گزارش برنامه‌های خود، از برنامه‌اش برای رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: این موضوع را در جلسه با آیت‌الله رئیسی مطرح کرده و آقای رئیس‌جمهور نیز برای حمایت از اجرای رتبه‌بندی معلمان قول مساعد داده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در پایان نیز آقای فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت گزارشی از برنامه‌هایش را اعلام و عنوان کرد که حوزه کاری وزارت صمت به گونه‌ای است که با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور باید مردم ثمر کار آن را هر چه سریع‌تر مشاهده کنند.

وعده وزیر آموزش و پرورش در خصوص پیگیری طرح رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم

وی در پاسخ به سوالی درباره رتبه‌بندی و افزایش حقوق معلمان گفت: نباید رتبه‌بندی را فقط محدود به افزایش حقوق کنیم؛ بلکه باید از آن به عنوان یک مسیر برای افزایش کیفیت آموزش استفاده کنیم. شاخص‌های رتبه‌بندی باید به نفع کیفیت بخشی باشد. اصل تصویب در مجلس است و تأمین آن از سمت دولت است. این هماهنگی اتفاق بیافتد اجرا خواهد شد و مشکلی وجود ندارد.

باغگلی ادامه داد: ما از جامعه فرهنگی انتظار داریم درک کند که همه‌چیز دست یک نفر نیست. ما تاجایی که توان داریم برای افزایش حقوق تلاش خواهیم کرد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: جریانی که در حوزه رتبه‌بندی مطرح شده را ما باید باسرعت پیگیری کنیم و آنرا محدود به افزایش حقوق ندانیم.

نیروهای اداری اداری مشمول رتبه بندی معلمان

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره تعیین تکلیف نیروهای اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: یک مسأله‌ای که باید تعیین تکلیف شود، وضعیت نیروهای اداری و آموزشی است چرا که اکنون یک بلاتکلیفی درباره نیروها وجود دارد.

او ادامه داد: در نظام آموزشی به نظر می‌رسد که یک گروه آموزشی و یک گروه اداری هستند ولی در بین نیروهای اداری کسانی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ سال ۱۳۵۸ می‌توانند از مشاغل آموزشی خارج شده و وارد مشاغل اداری شوند و هر زمان احساس کردند لازم است که برگردند، می‌توانند دوباره به مشاغل آموزشی برگردند.

الهیار ترکمن افزود: این رفت و برگشت بین مشاغل اداری و آموزشی، این زمینه را فراهم کرده که نتوانیم به درستی روی نیروهای خود سرمایه گذاری کنیم یعنی نمی‌توانیم روی یک نیرو به عنوان کارشناس بودجه بلندمدت حساب کرده و برای ارتقایش سرمایه‌گذاری کنیم ؛ مثلا آموزش بدهیم و بدانیم تا ۲۰ سال آینده، کارشناس بودجه می‌ماند یعنی ممکن است این فرد اکنون حضور داشته باشد و تجربه هم کسب کرده باشد اما سه سال بعد به مدرسه برگردد.

او با بیان اینکه تکلیف نیروهای ۲۳۰ باید مشخص شود که اداری یا آموزشی باشند، ادامه داد: در این خصوص در دولت هم صحبت شده و سازمان اداری و استخدامی هم روی آن نظر داد مبنی بر اینکه آموزش و پرورش مکلف شود تکلیف نیروهایش را مشخص کند و این اختیار را به مشمولین ۲۳۰ بدهیم که یک جا را انتخاب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این قول را سازمان اداری استخدامی به ما داد که در صورت لزوم مجوز جذب نیروی اداری هم بدهد؛ یک بار باید این کار انجام شود و یک امر اجتناب ناپذیر و الزام است.

او با بیان اینکه حدودا از مجموع ۴۰ هزار نیروی اداری، کمتر از ۵۰۰۰ نفر اداری صرف هستند و مابقی طبق بخشنامه ۲۳۰ کار می‌کنند، افزود: نیروهای اداری مدرسه که در فهرست طبقه بندی مشاغل معلمان هستند مشمول رتبه بندی هستند.

رتبه بندی معلمان از مهرماه اجرایی می شود

بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفته است: کار رتبه بندی در کمیسیون تمام و مصوب شده است. بحث تامین بودجه در رتبه بندی معلمان مطرح بود که دولت آمار و ارقام دروغی را القا می‌کرد. احتمالاً در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بندی معلمان اجرا خواهد شد. به گفته او رتبه بندی شامل دو محور کیفیت بخشی و تکریم معلمان و بخشی برای بالابردن حقوق فرهنگیان است.

همچنین امروز علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیاتی را درباره تعیین تکلیف نیرو‌های اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارائه کرده است. نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو گروه آموزشی و اداری فعالیت می‌کنند، اما در بین نیرو‌های اداری افزادی هستند که به استناد بخشنامه ۲۳۰ از شغل آموزشی خارج و وارد مشاغل اداری شدند. حدود ۴۰ هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که کمتر از ۵ هزار نفر آن‌ها جزو لخشنامه ۲۳۰ هستند. به گفته ترکمن این گروه مشمول رتبه بندی فرهنگیان می‌شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • اصغرنسب ارسالی در

    همتون مثل هم هستید خر همان خر است فقط پالانش عوض شده هیچ کدام از مسؤلین دولت و رئیس جمهور نمی خوان برای مملکت ایران کار کنند و نمی خوان ایران پیشرفت کنه
    خاک تو سرتون

  • مجید ارسالی در

    دروغی برای فرستادن معلمان سر کلاس

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها