|

مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان کی آغاز می شود؟

واکسیناسیون کرونا

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: تزریق دوز دوم واکسیناسیون فرهنگیان از روز یکشنبه 10 شهریور ماه آغاز می گردد.

لینک کوتاه کپی شد

معاون آموزش و پرورش استان قم از اجرای مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان در استان خبرداد. مجتبی رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: یکشنبه 10 شهریور ماه مرحله دوم واکسیناسیون فرهنگیان را شروع می‌کنیم.

به گزارش «شایانیوز»، وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون فرهنگیان از 10 مرداد آغاز شده، خاطر نشان کرد: حدود 13 هزار نفر از فرهنگیان شامل همکاران شاغل، تعدادی از بازنشستگان که از طریق خود مرکز فرهنگیان برای تزریق واکسن اقدام کردند، نیروهای مدارس غیر دولتی، زبان‌سراها، آموزش‌های علمی آزاد وابسته به آموزش و پرورش، اساتید دانشگاه فرهنگیان و نیروهای خرید خدمات آموزشی و مربیان پیش دبستانی واکسینه شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز تزریق دوز دوم واکسیناسیون فرهنگیان از روز یکشنبه 10 شهریور ماه یادآور شد: فرهنگیانی که به هر دلیلی موفق به دریافت دوز اول واکسن نشدند با شروع مرحله دوم می‌توانند برای دریافت دوز اول مراجعه کنند.

وی در خصوص انتخابی بودن نوع واکسن برای تزریق بیان کرد: انتخاب نوع واکسن(کوو برکت- سینوفارم) به انتخاب همکاران فرهنگی بوده البته دو روزآخر گاها این اتفاق می‌افتاد که یک نوع از واکسن ها را نداشتیم امّا در مجموع مشکل خاصی برای انجام واکسیناسیون وجود نداشت.

رمضان بیگی با بیان اینکه هنوز دستوری برای واکسیناسیون دانش آموزان صادر نشده، اظهار کرد: ابلاغیه‌ای در ارتباط با بازگشایی مدارس به صورت حضوری نداریم و تأکید شده تا زمانی که زیر ساخت‌های لازم برای انجام بازگشایی محقق نشود بحث بازگشایی مدارس به صورت حضوری نیست.

وی درباره روند آماده سازی مدارس افزود: یکی از سیاست های کلی ما این بوده که در قالب پروژه مهر آنچه که نیازمندی یک واحد آموزشی برای بازگشایی است فراهم شود و کلیه مدیران و معاونین نواحی و مسئول تدارکات و حوزه سلامت و بهداشت نواحی یک جدول زمان بندی دارند، ما بنا را بر این گذاشتیم که اگر قرار باشد مدارس به صورت حضوری باشد باید این فرآیند را طی کرده و مدارس را آماده کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها