|

فوق‌العاده ویژه فرهنگیان در پیچ و خم ابهامات

فوق‌العاده ویژه فرهنگیان

اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان در پیچ و خم اجراست، وزارت آموزش و پرورش از پیگیری رفع ابهامات و پرداخت مابه التفاوت خبر داده است.

لینک کوتاه کپی شد

 افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان همچنان در پیچ و خم اجرا باقی مانده است و در حالیکه پیش از این اعلام شده بود، فوق‌العاده ویژه با حقوق مرداد ماه واریز خواهد شد اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم، دولت دوازدهم در روزهای پایانی، اقدام به اعمال فوق‌العاده ویژه معلمان کرد و این موضوع از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد. در همان ایام (8 مرداد 1400)، ناصر سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش هشدار داده بود، مجوز افزایش فوق‌العاده‌ویژه معلمان براساس نظر مراجع حقوقی قابلیت اجرا ندارد.

او در این باره گفته بود: اخیراً مجوزی از سوی سازمان برنامه و بودجه دریافت کردیم که به‌ استناد آن فوق‌العاده‌ ویژه مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان از 21 تا 27 درصد تعیین شده است، در این مجوز به مصوبه دولت در سال 1393 اشاره شده است که براساس آن اولاً سقف فوق‌العاده‌ ویژه 21 درصدی تعیین شده است و ثانیاً شامل معلمان کشور نمی‌شد.

در این راستا با چند مرجع حقوقی مشورت کردیم و اعلام کردند مجوز سازمان برنامه و بودجه به‌دلیل این که در سال 93 مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان از امتیاز فوق‌العاده برخوردار نبودند، قابلیت اجرایی ندارد چرا که این فوق‌العاده‌ ویژه از سال 1399 برای معلمان برقرار شده است، از طرفی، سازمان برنامه نمی‌تواند سقف مصوبه دولت را رأساً افزایش دهد، این مصوبه قابلیت اجرایی ندارد و اگر به این شکل اجرا شود، قطعاً ورود نهادهای نظارتی را به‌دنبال دارد. هم‌ اکنون ابهاماتی درباره سرانجام واریز اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان ایجاد شده است.

در همین رابطه وزارت آموزش و پرورش، در ارتباط با پرداخت حقوق مردادماه فرهنگیان بدون اعمال فوق‌العاده ویژه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: پیگیری‌های لازم به منظور رفع ابهامات اجرای احکام جدید در حال انجام است و به محض حصول نتیجه در اسرع وقت از طریق مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اطلاع رسانی و پس از رفع ابهامات، مابه التفاوت حقوق همکاران محاسبه و به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در این رابطه نامه‌ای به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت.

حاجی بابایی در این نامه تاکید کرد: " بدون شک جنابعالی و سایر مسئولان سازمان برنامه و بودجه در جریان مشکلات معیشتی معلمان کشور هستید و دغدغه رفع این تنگاها و مشکلات را هم دارید و این موضوع از برنامه‌های دولت مردمی آقای رئیسی است.

بنابراین پرداخت فوق العاده ویژه معلمان به استناد بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت مصوبه مورخ 15 بهمن 93 هیئت وزیران برای مشمولین طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور به میزان حداقل 21 و حداکثر 27 درصد و براساس ترتیبات مندرج در جز 5 بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 1400، در دولت قبل در احکام حقوقی معلمان درج شد و فرهنگیان هم این مبلغ را در تامین هزینه‌های زندگی خود لحاظ کرده‌اند.

تاخیر در پرداخت این مبلغ موجب دلسردی فرهنگیان از قولهای مساعد دولت مردمی خواهد شد و در معیشت آنها تاثیرگذار خواهد بود خواهشمند است مقرر فرمایید نسبت به استقرار بهره‌مندی فرهنگیان از مبلغ این فوق العاده با سازوکارهای انعطافی بودجه از قبیل جابجایی اعتبار و ... اقدام لازم به عمل آید ضمنا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آمادگی هرگونه مساعدت در این زمینه را دارد."

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • azad ارسالی در

    اول پیاله وبد مستی . آبی هم از این دولت گرم نمیشه.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها