|

چگونگی استفاده از صفت مفعولی و صفت فاعلی انگلیسی

صفت مفعولی و صفت فاعلی انگلیسی

صفت فاعلی و صفت معولی در زبان انگلیسی همانند سایر صفات عمل می‌کنند و قبل از اسم ظاهر خواهند شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی بوده که این روزها کمتر کسی را میتوانید بیابید، به آن آشنایی نداشته باشد. چه بسا که حتی برخی به واسطه شغل‌شان، تسلط به زبان انگلیسی جزء الزامات بوده و از طریق آن به انجام مراودات با افراد مقیم خارج از کشور می‌پردازند. اما یادگیری زبان انگلیسی به اسانی آنچه فکر می‌کنید نیست! نکات بسیار زیادی برای رعایت کردن وجود دارد. به عنوان مثال باید به صفت فاعلی انگلیسی اشاره کرد که در راستای توصیف اسم مورد استفاده قرار میگیرد. این صفت‌ها به اندازه‌ای زیاد هستند که در ابتدا ترسناک به نظر می‌آیند اما یادگیری آنان چنان هیجانی به آموزش شما القا می‌کنند که در نهایت به یک عادت و روتین زندگی تبدیل خواهند شد.

اما نیازی نیست نگران باشید، زیرا آموزشگاه‌ها و دوره‌ها و کلاس‌های مختلفی در راستای آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌شود که به شما در یادگیری هر چه بهتر مفاهیم کمک خواهد کرد. اما خالی از لطف نیست معروف‌ترین صفات را بشناسید؛ صفت فاعلی در انگلیسی و صفت مفعولی!  اینکه چه تفاوتی میان صفت فاعلی و صفت مفعولی در انگلیسی وجود دارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین‌رو قصد داریم در این بخش برای درک بهتر این صفات و نحوه کاربرد آنها توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم همراه ما باشید.

 

آموزش آنلاین زبان انگلیسی در فرادرس

 

نقش آموزش آنلاین در یادگیری زبان انگلیسی

قبل از اینکه به سراغ آموزش گرامر و توضیح صفات فاعلی و مفعولی در زبان انگلیسی بپردازیم؛ به این سوال پاسخ دهید؛ آموزش آنلاین زبان انگلیسی را تجربه کرده اید؟ فکر میکنید کدام یک از آنها نتیجه بهتری را به همراه خواهد داشت؟

خب نظرات بسیار مختلفی وجود دارد. اما برگزاری آموزش آنلاین زبان انگلیسی را باید یک راه حل بسیار مناسب و البته کارآمد برای تمامی کسانی بدانید که از حضور در کلاس های آموزش امتناع می کنند. در واقع مشغله های کاری، دوری مسافت و مطابق نبودن ساعت و روزهای کلاس با شیفت کاری و... باعث شده که بسیاری از علاقمندان نتوانند در کلاس‌ها حضور به عمل آورند. 

اما در شرایط کنونی جامعه و با شیوع غافلگیرانه بیماری کرونا در جهان، ماندن حداکثری در منزل و اعمال قرنطینه های خانگی یکی از بهترین راهکارهای موجود برای مبارزه با این بیماری است. در چنین شرایطی که تمامی مراکز از برگزاری حضوری کلاس ها معذور شده اند و حتی آموزش مدارس دیگر به صورت حضوری انجام نمیگیرد، آموزش آنلاین یکی از بهترین راهکارها برای جبران عقب افتادگی های تحصیلی و آموزشی زبان انگلیسی به حساب می آید.

با توجه به فراگیر شدن اینترنت، آموزش‌های آنلاین خیلی مسئله پیچیده، سخت و غیرقابل قبولی نیست!

 

ویژگی های مهم آموزش آنلاین زبان انگلیسی 

آموزش مجازی و آنلاین زبان انگلیسی شیوه جدید و بسیار کارآمدی است که مزایای فراوانی داشته و می توان از آن با هدف جایگزین کردن آن به جای بخشی از آموزش های حضوری بهره برد.

درواقع اینترنت و فضای مجازی به نوعی تمامی محدودیت های موجود را در زمینه آموزش بر طرف ساخته به طوری که فاصله های مکانی و محدودیت های زمانی دیگر نمی توانند مانع یادگیری زبان بشوند. از جمله مزایا و ویژگی هایی که آموزش آنلاین زبان انگلیسی با خود به همراه دارد عبارت است از؛

*امکان دسترسی آسان

بدون هیچگونه شکی باید بگوییم؛ از مهم‌ترین ویژگی هایی که آموزش آنلاین زبان انگلیسی با خود به همراه دارد این است که افراد علاقمند میتوانند در هر زمان و مکانی شرایط دسترسی به کلاس‌ها را برای خود ببینند. تنها کافیست یک موبایل هوشمند و یا سیستم کامپیوتری برای خود فراهم کرده و به اینترنت متصل شوید. ورود به فضای آموزشی آنلاین، به معنی حضور شما در کلاس درس و آموزش است!

واقعا اگر چند سال پیش به شما می‌گفتند که سال‌های بعد در چنین شرایطی به آموزش می‌پردازید، آن شخص را عاقل میپنداشتید؟

*برطرف شدن محدودیت های مکانی

در گذشته؛ درست زمانی که خبری از اینترنت و گوشی‌های هوشمند نبود؛ برای حضور در کلاس‌های آموزش زبان، باید حتما در یک زمان معین و کاملا مشخص، در آموزشگاهی که از قبل ثبت نام نموده، حضور به عمل می‌آوردید. تنها در چنین شرایطی نام شما در لیست حضور غیاب با تیک سبز همراه بود!

چه بسا که در برخی موارد دوری و مسافت‌های طولانی آموزشگاه و منزل مشکلات زیادی را برای رفت‌وآمدها فراهم می‌آورد و بسیاری از دانش‌آموزان را دلزده میکرد.

خوشبختانه اما امروزه این مشکل به راحتی برطرف شده است!

دیگر مهم نیست در کجای شهر یا کشور زندگی می‌کنید؛ اتصال به اینترنت مشکل مسافت‌های طولانی را برطرف کرده است! شاید با خود بگویید که کیفیت کلاس‌های حضوری بالاتر است! اما با اطمینان باید به شما بگوییم که کلاس‌های آنلاین به واسطه تمرکز بیشتری که در خانه برای شرکت در کلاس‌ها برای خود فراهم می‌آورید یک موقعیت استثنائی برای آموزش بهتر است.

چه بسا که هم‌اکنون با ظهور ویروس کرونا قرار گرفتن در محیط کوچکی همچون کلاس میتواند خطرات قابل توجهی را به همراه داشته باشد. و اینترنت و کلاس‌های آنلاین مشکل را کاملا برطرف کرده است.

 
ویژگی های آموزش آنلاین زبان انگلیسی

*صرفه جویی در موارد گوناگون

استفاده از آموزش آنلاین موجب کاهش رفت و آمد به آموزشگاه ها است که همین مسئله باعث صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر سوختهای فسیلی می شود. بنابراین می توان گفت که شیوه آموزش آنلاین دوستدار محیط زیست نیز بوده و از جهات مختلفی موجب صرفه جویی در استفاده از منابع به شمار می‌آید.

یکی دیگر از مواردی که استفاده از شیوه آموزش آنلاین را با صرفه جویی همراه می کند، به کاهش رساندن هدر رفتن زمان زبان آموزان است. منظور همان تایمی‌ست که باید به جهت رفت و آمد و حضور در آموزشگاه صرف کنید. تاکنون به هدر رفتن این زمان فکر کرده اید؟

اما در آموزش آنلاین زبان انگلیسی به تمامی مباحث موجود در گرامر و مهم‌تر از همه مبلحث صفات فاعلی و مفعولی پرداخته می‌شود؟ قطعا بله! به عنوان مثال در مجموعه آموزش‌ زبان های خارجی فرادرس، متخصصان و کارشناسان به طور کامل در خصوص این صفات صحبت کرده و با حل تمارین و ارائه آنها به دانشجویان، شرایطی را فراهم می آورند که در بهترین شرایط به یادگیری صفات انگلیسی بپردازید.

 

تا اینجای مقاله به مقدار قابل توجهی از صفات فاعلی و مفعولی صحبت شد. اما آیا این صفات را می‌ شناسید؟ فکر میکنید از آنها در حین مکالمه انگلیسی استفاده کرده اید؟ اگر دو به شک هستید، باید بگوییم کافیست اشاره ای کوتاه از این صفات برای شما بیاوریم، زیرا به سرعت مغز شما جرقه زده و تمامی مباحث را به یاد خواهید آورد. زیرا زبان انگلیسی یک موضوع جدید به حساب نمی آید.

با این حال توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با این صفات، در ادامه همراه ما باشید. توضیحاتی را به همراه مثال برای شما شرح می دهیم که دانستن آن میتواند به یادگیری بهتر شما کمک کند.

چرا باید وجه وصفی را بشناسیم؟

برای اینکه درک بهتری از صفات در زبان انگلیسی داشته باشید، اشنایی با وجه وصفی الزامی‌ست. منظور از وجه وصفی در انگلیسی همان کلمه‌ای‌ست که فعل ساخته شده و بطور معمول به ing یا ed ختم شده است. مثلا امکان تبدیل فعل To Surprise به Surprised و Surprising وجود دارد.

این وجه در زبان انگلیسی به سه صورت عمل می‌کند:

• اسم مصدر
• یکی از زمان‌های فعل در زمان استفاده از فعل To be
• صفت 
 

صفت فاعلی و صفت مفعولی در زبان انگلیسی همانند سایر صفات عمل می‌کنند و قبل از اسم ظاهر خواهند شد. اگر هنوز در این خصوص ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد میتوانید به مجموعه‌ آموزش‌ زبان های خارجی فرادرس سری بزنید. در این مجموعه از پایه درخصوص گرامر و نکات مرتبط به آموزش زبان انگلیسی توضیحاتی را خدمت شما ارائه شده است.

 

صفت فاعلی و مفعولی در انگلیسی

صفت مفعولی و فاعلی چه کاربردهایی دارند؟

گفتیم وجه وصفی در زبان انگلیسی به دو نوع ing و ed ختم می‌شود.

در وجه ing از آن تحت عنوان صفت فاعلی یاد می‌کنند.

و دیگری یعنی ed نیز صفت مفعولی می‌باشد.

مطمئنا هم اکنون ابهامات بسیار زیادی در ذهن شما برطرف شده است!

اما آموزش گرامر زبان انگلیسی به همینجا ختم نمی‌شود، ترمز خود را نکشید، ما همراه شما در فرادرس سوار بر آموزش زبان انگلیسی خواهیم بود تا به تسلط کافی در این زبان دست پیدا کنید.

صفت فاعلی و مفعولی
 
حال سوال اینجاست؛ چه زمانی باید از صفت‌های مفعولی و فاعلی استفاده کنیم؟ اصلا چه کاربردی دارند؟ چه زمانی باید به سراغشان برویم؟
 
صفت های مفعولی زبان انگلیسی اغلب به ما نشان می‌دهند افراد مختلف به کسی یا چیزی، چه احساساتی دارند. اینکه برای توصیف احساسات موجودات غیرزنده، ایده ها و یا موقعیت‌ها به سراغ بهره گیری از این صفت برویم، به ندرت اتفاق می‌افتد. به عبارتی میتوان گفت؛ بسیار نادر است!

حال میرسیم به صفات فاعلی انگلیسی که در اکثریت مواقع با هدف توصیف و اشاره به ویژگی‌های یک شخص، شی، ایده و یا مکان مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع اصلی‌ترین وظیفه صفات فاعلی توصیف چیزی‌ست که باعث ایجاد احساسی در افراد شده است!

به عنوان مثال؛ فعل To Shock را در نظر بگیرید.

I was shocked یک صفت مفعولی را به شما نشان می دهد.

Were Shocking حاکی از احساسات افراد در مواجه با چیزی‌ست.

تصور می‌شود که تاکنون به خوبی تفاوت و کاربرد میان صفات فاعلی و صفات مفعولی را بدانید. با این حال در آموزش کامل صفت مفعولی در انگلیسی فرادرس به طور کامل به شرح این موضوع پرداخته شده است. اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، میتوانید به بخش تماس با ما سری بزنید. کارشناسان ما راهنمایی‌هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اما صفت ملکی در زبان انگلیسی چه نقشی دارد؟ بیایید تا در این خصوص بیشتر بدانیم.

 

صفات ملکی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ 

صفات ملکی در انگلیسی همانطور که از اسمش پیداست، مالکیت و دارا بودن چیزی را به واسطه یک اسم نشان می‌دهد. درواقع صفات ملکی اسم‌ها را تغییر داده که اصلی‌ترین علت آن هم به نشان دادن مالکیت چیزی توسط آن اسم برمیگردد.

به عنوان مثال؛ تاکنون جمله؛ This is my book را شنیده‌اید؟ یا جمله That is your bag؟

صفات ملکی با تغییر اسم های بالا، مالکیت‌شان را به رخ شما کشیده‌اند.

این صفات لیست خیلی طولانی و بلندبالایی ندارند، از همین‌رو با حفظ کردن‌شان میتوانید به آموزش زبان انگلیسی خود سرعت ببخشید. پس لیست زیر را حفظ کنید:

My

Your

His

Her

Its

Our

Their

این صفات با ضمایر ملکی شبیه هستند اما به هیچ عنوان به تنهایی در جمله استفاده نمی‌شوند.

possessive-adjectives-grammar
 

مقایسه‌ ای کوتاه میان صفت ملکی و ضمیر ملکی 

ضمیر ملکی، به مالکیت یک مکان، شخص و یا چیزی دلالت دارد. از همین‌رو قبل از آنها حتما باید یک اسم بکار گرفته شود و ضمایر مالکی جای خود را با اسم عوض می‌کند.

حتی این امکان وجود دارد ضمایر ملکی به شکل یک صفت نیز مورد استفاده قرار بگیرند که بدون هیچگونه استثنائی جای خود را با اسم عوض می‌کند. شاید جالب باشد بدانید ضمایر ملکی نیز لیستی دارند که حفظ کردن آنها به شما کمک خواهد کرد. این لیست عبارت است از:

  • Mine
  • Yours
  • His
  • Her
  • Its
  • Ours
  • Yours
  • Theirs
  • Whose

کاربردی ترین مثالی که در خصوص ضمیر ملکی میتوان استفاده نمود؛

He is Borrowing the family’s car

در زمان یادگیری و آموزش زبان انگلیسی توجه به همین نکات کوچک میتواند تاثیر شگفت‌انگیزی بر تسلط شما به زبان انگلیسی داشته باشد. چقدر به آموزش و یادگیری انگلیسی اهمیت می‌دهید؟

کلام آخر درباره صفت فاعلی

مسئله مهمی که در این مقاله به آن پرداخته شد، نقش آموزش زبان انگلیسی در میزان تسلط و یادگیری دانش آموزان بر انواع صفات اعم از صفات فاعلی و مفعولی است. خوشبختانه متخصصان سایت فرادرس، مجموعه آموزش‌های مختلفی را با هدف یادگیری هر چه بهتر این صفات فراهم آورده اند که به شما در کوتاه ترین زمان ممکن مهم ترین نکات پایه ای گرامر زبان انگلیسی را می آموزند که انواع صفات نیز در آن شامل می شوند.

این آموزش ها از دوره مبتدی آغاز شده و به مرور شما را به بالاترین سطح از یادگیری زبان انگلیسی میرساند. اگر فکر می کنید، آموزش آنلاین زبان انگلیسی میتواند تحولی بزرگ در زندگی تان به وجود آورد، تعلل به هیچ عنوان جایز نیست! چه بسا که هم اکنون دنیا به سمت اینترنتی شدن حرکت کرده و آشنایی و تسلط به این زبان میتواند موقعیت های شغلی بسیار موثری را پیش روی شما قرار دهد.

پس همین الان شروع کنید

با این تفاسیر اگر برای شروع یادگیری با مشکلاتی مواجه شده اید و یا اگر همچنان سوال و ابهامی در ذهن تان باقی مانده، توصیه داریم به بخش تماس با ما سری بزنید. کارشناسان و متخصصان ما راهنمایی های کامل و دقیقی را به شما ارائه خواهند داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها