|

آموزش و پرورشی ها همچنان خوش بین به رتبه بندی!

متاسفانه در سال های مختلف همواره فقدان ردیف بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان به چالش جدی دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل شده است.

لینک کوتاه کپی شد

در سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش خبر از اجرای مرحله اول این طرح را داد و با تایید دولت اولین گام برداشته شد اما این طرح پس از آن و در سال های بعد ابتر باقی ماند و وارد مراحل بعدی اجرا نشد، در سال های مختلف همواره فقدان ردیف بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان به چالش جدی دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل شد.

به گزارش «شایانیوز»، در این میان دولت و وزارت آموزش و پرورش اجرای مرحله اول طرح رتبه بندی با اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ را در کارنامه فعالیت خود دارند، البته زمزمه اجرای رتبه بندی پس از استعفای سید محمد بطحایی در خردادماه ۹۸ و اعلام خبر اجرای این طرح توسط علی ربیعی سخنگوی دولت دوازدهم با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی جانی دوباره گرفت و پس از آن محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم هم در وعده‌ها و برنامه‌های خود در جلسه رای اعتماد که ۱۲ شهریور ۹۸ برگزار شد، رتبه بندی معلمان را یکی از اولویت های خود در دوره سکانداری این وزارتخانه بیان کرد.

صادقی معاون امور رسانه‌ای وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش و دولت وظایف خود در این خصوص را انجام دادند و باقی مرحله بر عهده مجلس شورای اسلامی است البته اتفاقات خوبی در کمیسیون آموزش در این خصوص افتاده است.

او درخصوص نحوه اجرا توضیح داد: بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفته و مسئولان تلاش کردند تا به این شکل مطرح کنند که رتبه‌بندی براساس دریافتی ۸۰ درصد حقوق افراد در دانشگاه و اعضای هیات علمی باشد. فکر می‌کنم به این دلیل که این موضوع بار مالی بسیاری به دولت وارد می‌کرد در اجرای آن دست نگه داشته‌اند اما کمیسیون آموزش از موضع خود کوتاه نیامده است. خوش‌بینیم که این طرح اجرا شود چرا که رئیس‌جمهور هم در برنامه‌های خود این موضوع را یکی از اولویت‌ها خوانده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها