|

همسان سازی بازنشستگان تورم را افزایش می دهد؟

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تورم را بشدت افزایش می‌دهد و صندوق‌های بازنشستگی را ورشکست خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سید سجاد پادام بیان کرد‌: همسان سازی حقوق بازنشستگان موضوع تورم شدیدی را ایجاد می‌کند و صندوق‌های بازنشستگی به سمت ورشکستگی خواهند رفت.

به گزارش «شایانیوز»، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تورم را بشدت افزایش می‌دهد و صندوق‌های بازنشستگی را ورشکست خواهد کرد، سید سجاد پادام، معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: سال ۹۹ دولت می‌خواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از سازمان تأمین اجتماعی آغاز کند ولی به دلیل اینکه تأمین اجتماعی سرمایه نداشت سراغ صندوق‌های کشوری رفت.

وی بیان کرد: بعد از همسان‌سازی حقوق صندوق‌های کشوری، بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی اعتراض کردند ولی تأمین اجتماعی سرمایه‌ای برای همسان‌سازی حقوق نداشت و دولتی‌ها بجای طلبی که تأمین اجتماعی از دولت داشت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق مشخص کردند که تنها برای دو سال طرح همسان‌سازی کفایت می‌کرد.

پادام افزود: مجلس هم در تصویب این طرح مقصر است چرا که این طرح بصورت تبعیض آمیز اجرا شد و رویکرد صندوق‌های بازنشستگی تنها بیمه‌ای است و حمایتی نیست. دولت برای تأمین مالی همسان‌سازی حقوق‌ها شرکت‌های ورشکسته‌ای مثل هپکو را به تأمین اجتماعی داد که امکان نقدشوندگی ندارند.

آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن مشخص شد

معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: دولت امسال ۱۴٠ هزار میلیارد تومان از بودجه به صندوق‌های بازنشستگی کشوری کمک کرده است و این مبلغ در سال ۱۴٠۱ به ۲٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این موضوع تورم شدیدی را ایجاد می‌کند و صندوق‌های بازنشستگی به سمت ورشکستگی خواهند رفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام جناب آقای پادام حقوق بازنشستگان که کفاف گذران روز مره را نمیدهد وتا ۱۰روز نگذشته از پرداخت حقوق تمام میشود چطور تورم را بالا میبرد شما توضیح دهید که حقوق ۴۲۰۰ بااین تورم به کجا میرسد حقوقهایی میتواند تورم زا باشد که غیر از مایحتاج زندگی توان خریدهای غیر ضروری را هم فراهم کند که وقتی تقاضا زیاد باشد تورم بالا میرود وقتی هیچ تقاضایی نباشد ورکود اقتصادی باشد همه در فشار قرار میگیرن شمارا به خدا قسم میدهم که حرفهای منطقی بزنید آیا یه بازنشسته ای که ۳۰ سال زحمت کشیده تادر دوران بازنشستگی راحت زندگی کند الان به نظر شما میتواند راحت باشد شما بروید جلوی حقوقهای نجومی را بگیرید که آن حقوق ها تورم زا هستن نه بازنشسته ای که با لطف امسال شما به نون شبشون محتاجند این تفکر شما یعنی نادیده گرفتن قشر ضعیف جامعه یعنی برخلاف شعار انقلابی مجلس قبل از انتخابات ..سازمان تامین اجتماعی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد از دولت طلب دارد اگر دولت بدهی های خود را درغالب بودجه هرساله در بودجه لحاض کند خیلی اتفاقات خوبی برای این سازمان می افتد این یه دین وحق ناس است که دولت نه به سازمان بلکه به تمام بازنشستگان باید پرداخت کند این دیگه تامین بودجه نمیخواد این یه بدهی هست به بازنشستگان

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها