|

ماجرای همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته به کجا رسید؟

همسان سازی حقوق فرهنگیان

دبیرکل مجمع فرهنگیان می‌گوید: هر زمان به شاغلین مبلغی را برای حقوق اضافه می‌کنند، ۹۰ درصد آن را هم به بازنشستگان فرهنگی اضافه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان در این باره می‌گوید: آقای میرکاظمی در خصوص فوق‌العاده‌های ویژه یکسری از مسائل را مطرح کرده بود که بعد دیدم سخنانش را اصلاح کرده و گفت فوق العاده ویژه معلمان با حقوق شهریور ماه و مطالبه پنج ماهی که دارند با هم پرداخت خواهد شد و بحث فوق العاده ویژه به نظر می‌رسد که حل شده است.

به گزارش «شایانیوز»، وی ادامه داد: موضوع رتبه بندی معلمان که دولت طی لایحه‌ای به معلمان داده بود در صحن علنی مجلس تصویب شد، کمیسیون بررسی کرده و به صحن ارجاع داده تا در دستور کار قرار بگیرد، اما فعلا اتفاقی در این خصوص رخ نداده است و دست میرکاظمی هم نیست. این مطالبه به حق معلمان است، مطالبه‌ای که ۱۳ سال است امروز و فردا شده تا به اینجا رسیده و دولت لایحه آن را داده است و امیدواریم نمایندگان همت کنند تا این موضوع ختم به خیر شود.

کمیجانی با بیان اینکه همسان سازی حقوق برای فرهنگیان بازنشسته است، خاطر نشان کرد: این موضوع انجام شده و بازنشستگان حقوق خود را دریافت می‌کنند، ولی در ادامه یک لایحه‌ای به مجلس رفته است و مجلس باید بررسی و اعلام وصول کند که هر زمان به شاغلین مبلغی را برای حقوق اضافه می‌کنند، ۹۰ درصد آن را هم به بازنشستگان فرهنگی اضافه کنند. بازنشستگان اکنون نسبت به مطالباتی که در زمینه حقوق دارند، اعتراض دارند و خواهان این هستند تا این موضوع سریعتر تبدیل به قانون شود.

دبیرکل مجمع فرهنگیان می‌گوید، چون تعداد معلمین زیاد است این طرح بیش از ۱۰ سال در گردش است و از آنجایی که نمی‌توانند بودجه آن را تامین کنند، برای آن بهانه‌های مختلفی می‌آورند. این بهانه‌ها تا جایی پیش رفت که در نهایت دولت به مجلس لایحه داد. اکنون مجلس باید آن را تصویب کند. زیرا در بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه رتبه بندی و همسان سازی ردیف مشخصی دارد و بهانه‌ای برای عدم انجام این کار ندارند. تا جایی که اطلاع دارم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری، تامین اجتماعی، کشوری، رتبه بندی و چند آیتم دیگر اختصاص داده شده است. ۸۹ هزار میلیارد آن برای تامین اجتماعی و مابقی آن برای این چند گروه است. هرچقدر تصویب کنند ما راضی هستیم، فعلا همین بودجه تصویب شود.

وی در ادامه می‌گوید طبق قانون و برنامه ریزی این کار باید تاکنون انجام می‌شد، اما، چون تغییر دولت را داشتیم، مجلس گفت صبر کنید شاید دولت جدید نظراتی در این رابطه داشته باشد؛ برای همین عقب افتاد. اما معلمان به جد پیگیر هستند تا دو مسئله رتبه بندی و همسان سازی سریعا انجام شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • محمد ارسالی در

    بازنشستگان زمانی مشخص را برای اعتراض به مجلس مشخص کنند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها