|

خداحافظی اینستاگرامی شهاب حسینی

سوپراستار در تله غرور و تکبر

شهاب حسینی به تازگی و بعد از روبرو شدن با حواشی مربوط به تزریق واکسن کرونا در آمریکا، برای همیشه از اینستاگرام خداحافظی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به تازگی شهاب حسینی بعد از روبرو شدن با حاشیه‌های جنجالی در هفته‌های اخیر، متنی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است؛ شهاب حسینی در این متن ضمن خداحافظی از کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرده که برای همیشه صفحه اینستاگرام خود را می‌بندد.

ماجرای خداحافظی شهاب حسینی از کجا شروع شد؟

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که چندی پیش ویدئویی از شهاب حسینی در فضای مجازی منتشر شد که وی در آن در حال زدن واکسن کرونا مشاهد می‌شد در حالی که ماسکی منقوش به تصویر گیاه مخدر ماری‌جوآنا به چهره زده بود.

بعد از انتشار ویدئوی مذکور از شهاب حسینی بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گفتند که وی از درآمدهای کلان و دستمزدهای نجومی‌اش در سینمای ایران برای یک زندگی لوکس در آمریکا استفاده می‌کند. برخی هم با اشاره به اظهارات شهاب حسینی در گذشته درباره اعتقاد مذهبی‌اش و تقدیم جایزه‌اش در جشنواره کن به امام زمان، وی را به دورویی متهم کردند و تاکید کردند که سخنان این بازیگر و حتی حمایت وی در برخی مقاطع از سیاست‌های دولتی در تناقض کامل با سبک زندگی‌اش در کشور آمریکاست.

حسینی بعد از مواجهه با انتقادات فراوان در فضای مجازی تلاش کرد با ارائه توضیحاتی، این ماجرا را به نوعی حل و فصل کند؛ وی در گفتگویی اعلام کرد که به اصرار دوستش در آمریکا که با وی در حال کار بر روی یک پروژه سینمایی است، در صف واکسن مازاد ایستاده و واکس کرونا دریافت کرده است. همچنین شهاب حسینی درباره دلیل استفاده از ماسکی با تصویر گیاه ماری‌جوآنا گفت از آن‌جایی که هنگام پیاده شدن از ماشینش، ماسک دیگری پیدا نکرده مجبور به استفاده از آن شده و البته این ماسک را هم مدت‌ها قبل دوستش به وی هدیه داده بود.

توضیحات سوپر استار سینمای ایران در رابطه با دریافت واکسن کرونا در آمریکا و استفاده از ماسک عجیبش، موج انتقادها از وی را آرام نکرد و در نتیجه شهاب حسینی با انتشار متنی اعلام کرد که برای همیشه از اینستاگرام می‌رود. وی در ابتدای این متن آورده است: «می‌بخشید اگر الگویی نبودیم که مقبول نظر افتد چون اصلا الگو نبودیم. کی گفت که بودیم؟ در جهانی که زیستگاه مردان و زنانی بزرگ بود، ما را چه به الگو بودن؟ همواره خود جوینده الگویی بودیم تا رمز جاودانگی بیاموزیم.»

حسینی گرچه در ابتدای این متن کمی تواضع به خرج داده و می‌گوید او هیچ وقت نمی‌توانسته الگوی جامعه تلقی شود اما در ادامه مخاطبان و افکار عمومی را به کج فهمی اظهارات و سخنانش متهم می‌کند که متوجه جایگاه وی در جامعه هنری و سینما نشده‌اند: «درست می‌گویید وصلم. اما نه به آن‌جا که پندار شماست. به ریسمانی که به آن چنگ زدم تا پراکنده و متلاشی نشوم... اما نارفیقان محترم، سیر بنده کوچک در طی بیست و هفت سال از عمق ناکجا و رسیدن به اینجا در پیشگاه چشمتان نبود؟»

شهاب حسینی اصلی

شهاب حسینی در آخر هم خطاب به مخاطبانش افزوده است: «قصه کوتاه. متاسفم که آن‌چه انتظار داشتید نبودم. چون وامدارتان نبودم. گفت، آن‌چه هستی هدیه خداست به تو و آن‌چه می‌شوی، هدیه توست به خدا».

حواشی شهاب حسینی در جشنواره فجر 98

البته سقوط جایگاه شهاب حسینی در بین افکار عمومی و انتقادها نسبت به وی، پیش‌تر و در سال 98 آغاز شده بود. سال 98 آبستن حوادث سیاسی بسیاری از جمله ناآرامی‌های آبان و سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران بود. در نتیجه برخی سینماگران از جمله مسعود کیمیایی، در واکنش به این حوادث، جشنواره فیلم فجر سال پیش را تحریم کردند.

شهاب حسینی از جمله مخالفان تحریم جشنواره فیم فجر سال 98 بود که در جریان نشست خبری فیلم شین خطاب به سینماگران تحریم‌کننده گفت: «قهر کردن از فجر راه چاره نیست. باید حضور داشت و حرف زد. مشکلات ما به عنوان یک ایرانی با هیچ دستی از خارج از کشور حل نخواهد شد. ما باید مشکلات‌مان را خودمان برطرف کنیم و منتظر هیچ کسی خارج از گود نباشیم.»

همچنین حسینی در این نشست به انصراف مسعود کیمیایی، کارگردان پیشکسوت از جشنواره فجر واکنش نشان داده و تاکید کرد: «من بر نمی‌تابم و نمی‌توانم ساکت بنشینم که یک استاد پیشکسوت سینما که هر سال برخورد ناراحت‌کننده‌ای با آثارش شده است، امسال فیلمی می‌سازد که می‌داند نسبت به آن هم واکنش منفی نشان خواهند داد و برای همین روغن ریخته را نذر امامزاده می‌کند و سنگ بنایی می‌گذارد که نتیجه آن جز تفرقه‌افکنی نیست و بقیه را در آمپاس اخلاقی می‌گذارد.چرا یک نفر باید آن‌قدر خودخواه باشد که ملاحظه هیچ کس را نکند.»

اظهارات شهاب حسینی در جشنواره فیلم فجر 98 با انتقادات گسترده‌ای از سوی اهالی سینما و حتی افکار عمومی روبرو شد؛ کانون کارگردانان سینمای ایران در واکنش به سخنان توهین‌آمیز حسینی خطاب به مسعود کیمیایی، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: «شورای مرکزی کانون کارگردانان، هر گونه بی‌احترامی، اتهام و اظهارات ناشایست نسبت به تنها یک ابزار عقیده و نظر شخصی آن هم از سوی مسعود کیمیایی، فیلمساز برجسته سینمای ایران را شدیدا محکوم می‌کند.»

حالا امسال دوباره انتشار متن خداحافظی شهاب حسینی در اینستاگرام و خداحافظی وی موجب انتقادهایی شده است؛ به نظر برخی متن خداحافظی این بازیگر سرشناس سینما، سرشار از خودستایی و تکبر است. سیامک رحمانی، روزنامه‌نگار، بعد از انتشار متن خداحافظی حسینی در اینستا با اشاره به منش دوگانه و نادیده گرفتن مخاطبان توسط وی در یادداشتی نوشت: «بازی دوگانه نمی‌توانست بی‌تاوان بماند و قرار به واگذاشتن هم باشد، این مردمند که می‌توانند هنرمند را به حال خود بگذارند. کیست که نداند هنرمند و چهره حتی اگر نان خود را از مردم بگیرد، آب و آبروی خود را از جامعه دارد و شهاب حسینی هم با همه افتخارات و جوایز و بالا نشستن‌ها، از این قاعده مستثنی نیست.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها