|

تکذیب اظهارات منتسب به شمخانی

واکنش شورای ‌عالی امنیت ملی به اظهارات محمود صادقی

انتشار ویدئویی از اظهارات محمود صادقی درباره وقایع آبان 98 موجب واکنش تند شورای عالی امنیت ملی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

انتشار ویدئویی از اظهارات محمود صادقی درباره وقایع 98 که در آن به گفتگوی خودش به علی شمخانی اشاره کرده موجب واکنش تندی از سوی شورای عالی امنیت ملی شده است.

ادعاهای جنجالی صادقی درباره آبان 98

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس در ویدئویی که چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شده، گفتگویش با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت را در زمان وقایع آبان 98 روایت کرده است؛ صادقی در این ویدئو ادعا می‌کند که در آن زمان به شمخانی گفته «این‌ها مردم هستند و دارند آن‌ها را می‌کشند.» سپس از دبیر شورای عالی امنیت ملی پرسیده «اگر مردم نرفتند و ایستادند چه می‌کنید؟ » و شمخانی جواب داده است «ولو بلغ ما بلغ(اتمام حجت) ما می‌زنیم.»

این نماینده سابق مجلس گفته در کمیسیون‌هایی که ماجرای آبان 98 بررسی شد از شورای امنیت پرسیده شده آیا سندی مبنی بر دخالت گروه‌های اپوزیسیون وجود دارد و آن‌ها گفتند نه. همچنین صادقی می‌گوید او و تعدادی دیگر از نمایندگان مجلس قصد استیضاح وزیر کشور را داشته‌اند که برخی مانع انجام این اقدام شده‌اند.

بعد از انتشار ویدئوی فوق، شورای عالی امنیت با صدور اطلاعیه‌ای اظهارات محمود صادقی را تماما کذب و عاری از واقعیت خواند و اعلام کرد علی شمخانی، دبیر این شورا با وجود حضور و سخنرانی در مجلس و همچنین برگزاری جلسات مختلف با شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای پیرامون وقایع آبان سال 98، هیچ گونه گفتگوی دوجانبه با آقای صادقی نداشته است.

همچنین در بخش دیگری از اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی درباره اظهارات محمود صادقی آمده است: «صحبت‌های غیرواقعی اخیر نامبرده صرفنظر از اهداف سیاسی آن، به طور قطع دارای پیامدهای کلان امنیتی برای کشور بوده و قابل اغماض نیست. لذا موضوع برای روشن شدن ابعاد و قصد و نیت وی از این اظهارات از طریق مراجع قضایی ذیصلاح پیگیری خواهد شد.»

انتقادها به دولت درباره مدیریت وقایع آبان 98

در نیمه شب 24 آبان سال 98، اعلام ناگهانی سهمیه‌بندی و گران شدن بنزین موجب آغاز اعتراضاتی شد که به سرعت به همه کشور سرایت کرد و موجب جان باختن تعدادی شد. مدتی بعد از این وقایع تعدادی از نمایندگان مجلس دهم، دولت و از جمله وزیر کشور را به دلیل نحوه اعلام سهمیه‌بندی بنزین و مدیریت حوادث بعد از آن از مسببان این وقایع دانستند. علی مطهری نماینده سابق مجلس هم از جمله منتقدان عملکرد دولت روحانی در حوادث آبان 98 بود و به محمد صادقی و تنی چند از نمایندگان به پرسش و پاسخ درباره این وقایع از وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی پرداختند.

رحمانی فضلی در دفاع از اقدامات دولت در آبان 98 در مجلس تاکید کرد که «کل کشور آمادگی لازم را برای اجرای طرح افزایش قیمت بنزین داشتند؛ بارها اجرای این تصمیم به عقب افتاده بود تا تدابیر لازم اندیشیده شود.» وزیر کشور همچنین با اشاره به کشته شدن تعدادی در این وقایع، گفت: « هیچ کس راضی نیست که یک قطره خون از دماغ کسی ریخته شود. بنده از همین جا از تمام نیروهای امنیتی و انتظامی که در صحنه بودند، تشکر می‌کنم. دلیل آن اتفاقات نیز به دلایل خاصی برمی‌گردد که اینجا جای گفتن نیست. به راحتی نمی‌توان به افرادی که امنیت کشور را تامین می‌کنند، اتهام زد.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها