|

اظهارات جنجالی علی مطهری در کلاب هاوس

اگر کسی کنار دریا تحریک نمی شود بیمار است!

علی مطهری به تازگی با حضور در شبکه اجتماعی کلاب هاوس به بیان مواضع خود درباره حجاب و تعدد زوجات پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

علی مطهری، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به تازگی نظرات خود را در رابطه با حجاب اجباری و تعدد زوجات بیان کرده که موجب جنجال و واکنش‌های زیادی شده است. مطهری سه‌شنبه شب 17 فروردین در یکی از روم‌های شبکه اجتماعی کلاب هاوس حاضر شد و به تشریح مواضع خود در حوزه‌های مختلف پرداخت.

اظهارت جنجالی مطهری درباره حجاب و تعدد زوجات

این نماینده سابق مجلس در بخشی از سخنانش درباره ضرورت حجاب اجباری گفت: «من حجاب را انتخاب نمی‌بینم و به آزادی در آن اعتقاد ندارم. من نیمه عریان بودن را آزادی انسانی نمی‌دانم و آن را آزادی حیوانی و غریزی تلقی می‌کنم.»

مطهری همچنین با اشاره به لزوم رعایت حجاب و فوائد رعایت آن در جامعه ایرانی افزود: «این‌که کسی کنار دریا تحریک نمی‌شود، بیمار است. خدا خواسته ما تحریک شویم، باید تحریک شویم. این‌که جوان ما با دیدن دست یک خانم تحریک می‌شود، خوب است. الان در اروپا مشکل دارند با این مسئله و تحریک نمی‌شوند. مردها تحریک نمی‌شوند و زن‌ها رو می‌آورند به مردهای آفریقایی.» وی در عین حال حال تاکید کرد: «با بسیاری از سخت‌گیری‌ها و برخوردهایی که با افراد بی‌حجاب می‌شود، مخالفم.»

علی مطهری در بخش دیگری از سخنانش به بیان نظراتش پیرامون تعدد زوجات و حقوق زنان پرداخت و گفت: «تعدد زوجات بسیار حکیمانه است. چون زنان آماده ازدواج از تعداد مردان بیشتر است و نباید حق ازدواج کردن را از زنان گرفت... تساوی حقوق زن و مرد به معنای تشابه حقوقی آن‌ها نیست.»

عضو سابق هیئت رییسه مجلس با اشاره به مخالفتش با روند فعلی فیلتر در کشور، تصریح کرد: «فیلتر تلگرام تجربه موفقی نبود. فیلترینگ باید براساس محتوا انجام شود و وقتی در پلتفرمی دیده‌ می‌شود مسائل غیراخلق به اشتراک گذاشته می‌شود، فیلتر شدن لازم است اما تبادل آرا باید آزاد باشد.»

انتقاد کیهان از حضور چهره‌های سیاسی در کلاب هاوس

علی مطهری چندی پیش اعلام کرد که نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 خواهد شد و از آن زمان حضور پررنگی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته است. به نظر می‌رسد وی در راستای زمینه‌سازی و تبلیغات برای انتخابات 1400 در کلاب هاوس به گفتگو پرداخته است. هفته پیش هم محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که از وی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌شود در یکی از روم‌های کلاب هاوس حاضر شد. ظریف که با دعوت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات وارد این روم در کلاب هاوس شده بود به سوالات حاضران در مورد قرارداد جدید تجاری ایران و چین پاسخ داد.

البته وزیر امور خارجه در گفتگویش در کلاب هاوس احتمال نامزد شدنش در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را رد و تاکید کرد: «بنده نامزد نیستم. به اندازه کافی گرفتاری داریم که در کاری که می‌دانیم نتیجه‌ای ندارد وارد نشویم. نمی‌خواهم خودم را بیش از این گرفتار کنم.»

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی جدید است که افراد در آن می‌توانند به طور زنده گفتگو کرده و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی به تازگی در ایران هم محبوب شده تا جایی که حتی برخی چهره‌های سیاسی از آن به عنوان پلتفرمی برای بیان نظرات خود استفاده می‌کنند. البته محبوبیت کلاوب هاوس و استفاده تبلیغاتی از آن موجب انتقاد برخی از تندورها شده است.

روزنامه کیهان بعد از حضور برخی از چهره‌های سیاسی در کلاب هاوس با انتقاد از این روند نوشت: «گاه در بین برخی مسئولان کشورمان در حوزه مجازی یا حوزه‌های اجرایی دیگر به جای حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی و فرهنگ‌سازی در استفاده از آن‌ها، شاهد سبقت و اشتیاقی عجیب برای استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی هستیم. مثلا یک برنامه صوت‌محور جدید آمریکایی که تازه در کشورمان در حال عرضه است، این روزها محل حضور تعداد زیادی از وزرا و مسئولان دولتی شده است.»

همچنین روزنامه کیهان خواستار دخالت مقامات قضایی برای جلوگیری از گسترش کلاب هاوس شده و تاکید کرده است: «وظیفه جدی مجلس، قوه قضاییه، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است که جدی‌تر از همیشه به موضوع ورود کرده و با کم‌کاری‌ها و ترک فعل‌ها یا برخی وادادگی‌های مضر در عرصه مدیریت و شاید خیانت‌ها و اهداف پشت پرده‌ای که مانع قدرت‌یابی مجازی کشور می‌شوند، برخورد نمایند.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها