|

درخواست ایران از آمریکا

لغو تحریم های مرتبط با برجام کافی نیست

این کافی نیست که تنها تحریم های مرتبط با برجام لغو شود، همه تحریم های دوره ترامپ تحت سایر برچسب ها نیز باید لغو گردد.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز- یک منبع نزدیک به مذاکرات وین می گوید، لغو احتمالی تحریم های مرتبط با توافق هسته ای 2015 از سوی آمریکا، کافی نیست. این منبع آگاه و نزدیک به مذاکرات وین در مصاحبه با شبکه پرس تی وی گفت: لغو تحریم های مرتبط با برجام توسط آمریکا کافی نیست و همه تحریم ها از جمله تحریم هایی که از سوی دونالد ترامپ برچسب خورده اند نیز باید برداشته شود، در غیر این صورت نماینده آمریکا دست خالی از مذاکرات وین بازخواهد گشت.

همه تحریم ها باید لغو گردد

بر اساس این گزارش وی افزود: این کافی نیست که تنها تحریم های مرتبط با برجام لغو شود، همه تحریم های دوره ترامپ تحت سایر برچسب ها نیز باید لغو گردد. این منبع آگاه گفت: علاوه بر تحریم های دوره ترامپ، واشنگتن باید تحریم های دوره اوباما را هم که نقض برجام به شمار می رود، بردارد. وی اظهار داشت: کمترین زمان مورد نیاز برای راستی آزمایی تحریم ها توسط ایران، 3 تا 6 ماه خواهد بود. لغو تحریم ها به طور موقت یا تمدید لغو تحریم ها که به آن "تمدید معافیت" گفته می شود، از نظر ایران قابل قبول نخواهد بود.

آمریکایی ها خودشان بهتر می دانند باید چه کاری انجام دهند

این منبع آگاه با تاکید بر لزوم لغو دائمی و قطعی تحریم ها، گفت: اگر واشنگتن با شرایط ایران موافقت نکند، نماینده ایالات متحده باید از دور بعدی مذاکرات نیز دست خالی برگردد. گفتنی است عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اظهاراتی پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین تاکید کرد: موضع رسمی ما این است که همه تحریم ها از جمله تحریم های اعمال شده در دوره ترامپ یا تحریم هایی که در دوره ترامپ با برچسب های دیگر اعمال شده است و چه تحریم هایی که در توافق هسته ای ذکر شده، همه و همه باید لغو شود و آمریکایی ها خودشان بهتر می دانند باید چه کاری انجام دهند. 

راستی آزمایی یعنی مشاهده رفع تحریم ها در عمل

وی افزود: چیزی که برای ما مهم است این است که زمانی که تحریم ها برداشته می شود، آثار عملی آن را ببینیم. اگر تحریم نفتی لغو می شود، باید نفت در عمل به فروش برسد و خریداران نفت ایران بتوانند بدون هیچ مشکلی نفت ایران را خریداری کنند. عراقچی اظهار داشت: راستی آزمایی یعنی مشاهده رفع تحریم ها در عمل، و برای ما باید مسجل شود که این تحریم ها برداشته می شود. اگر این راستی آزمایی انجام شود، آن موقع ما نیز تعهدات خودمان را انجام خواهیم داد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها