|

اظهارات جنجالی علی مطهری در آستانه انتخابات

انتقادات مطهری از دولت روحانی تا نظارت استصوابی

علی مطهری، نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اظهارنظرات جنجالی خود، حضور فعالی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

علی مطهری، نماینده تهران در ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از جمله کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری آتی است. برخی مطهری را کاندید پوششی علی لاریجانی، رییس سابق مجلس می‌دانند و عده‌ای هم اعتقاد دارند وی برای جلوگیری از حذف شدنش از صحنه سیاسی کشور اقدام به اعلام نامزدی در انتخابات کرده است. علی مطهری بعد از اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشته و اظهارنظرات جنجال‌برانگیزی هم در حوزه‌های مختلف داشته است.

رییس جمهور باید شخصیت محکمی داشته باشد

مطهری به تازگی در گفتگویی با خبرگزاری مهر با اشاره به دخالت‌های غیرقانونی در کار دولت و ریاست جمهوری، گفت: «طبق قانون اساسی و روی کاغذ، رییس جمهور اختیارات کافی دارد اما در عمل در کار دولت و رییس جمهور دخالت می‌شود و رییس جمهور نمی‌تواند آن طوری که دلش می‌خواهد عمل کند. در عمل، در بسیاری موارد دخالت می‌شود. در سیاست خارجی، فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها دخالت می‌شود به طوری که مثلا وزارت نفت اطلاع پیدا نمی‌کند.»

نایب رییس سابق مجلس در ادامه با انتقاد از مطیع بودن دولت روحانی، اضافه کرد: « معتقدم اگر رییس جمهور یک شخصیت محکمی داشته باشد، اجازه این دخالت‌ها را نمی‌دهد و اقتدار دولت را حفظ می‌کند. دولت آقای روحانی خیلی مطیع است و خیلی در کارهایش دخالت می‌کنند اما دولت هاشمی و احمدی‌نژاد در اواخر، تا این حد اجازه نمی‌دادند در کار دولت دخالت شود. هر چه جلو آمدیم و در 7 سال اخیر دخالت‌ها بیشتر شده است. به نظر من آقای روحانی در ابتدا عقب نشینی کرد و باعث شد عده‌ای سوار کار شوند.» 

ظریف پوست کلفت نیست

از طرف دیگر این نماینده سابق مجلس، محمدجواد ظریف را کاندید مناسبی برای ریاست جمهوری نمی‌داند و تاکید می‌کند: «ایشان اگر رای بیاورد باید یک معاون اول قوی برای خودش انتخاب کند که اجرایی باشد زیرا خودش فرد اجرایی نیست و پوست کلفت هم نیست، باید یک مقدار پوست کلفت شود. رییس جمهور باید یک مقدار مقاوم‌تر باشد و از جا در نرود و در مقابل حملاتی که به او می‌شود، استوارتر باشد. اما چون ایشان به نظر رای‌آور می‌رسد ممکن است نظر برخی گروه‌ها به ظریف باشد.»

علی مطهری در ادامه اظهار نظرهای پرحاشیه خود در آستانه انتخابات، چند روز پیش هم در یک نشست ضمن انتقاد از نظارت استصوابی شورای نگهبان، در بیان نظر پدرش درباره این نوع نظارت گفت: «مسئله نظارت استصوابی حتی در زمان امام خمینی(س) هم نبود ولی بعد پیدا شد. از مطالبی که من عرض کردم روشن است که قطعا شهید مطهری با نظارت استصوابی به شکلی که اجرا می‌شود، مخالف بودند. قطعا ایشان مخالف بودند کسانی به صرف این‌که منتقد باشند و یا نظر متفاوتی در بعضی مسائل داشته باشند از انتخاب شدن محروم شوند.. ایشان می‌گوید باید مردم را در انتخاب وکیل مجلس و رییس جمهور آزاد بگذارید. اگر کسی محکومیت مالی یا اخلاقی دارد و فساد بزرگ مالی یا اخلاقی دارد مناسب چنین مسئولیت‌هایی نیست ولی این‌که با صرف انتقاد، ما افراد را کنار بگذاریم، کار درستی نیست.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها