|

پیامدهای ثبت‌نام پرحاشیه احمدی‌نژاد در انتخابات

حمله و انتقادات به محمود احمدی نژاد پس از ثبت‌نام وی در انتخابات

محمود احمدی نژاد از جمله داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است که از مدت‌ها پیش در پی زمینه‌سازی برای حضورش در انتخابات بود.

لینک کوتاه کپی شد

محمود احمدی نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم از جمله داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 است که حضور وی در وزارت کشور و نام‌نویسی وی با حاشیه‌های زیادی همراه شد؛ حواشی نام‌نویسی احمدی‌نژاد برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اظهاراتش هم منجر به انتقادات و حملات تندی به وی از سوی چهره‌های سیاسی مختلف شد.

ماجرای ثبت‌نام پرسروصدای احمدی نژاد در انتخابات

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه 22 اردیبهشت با همراهی جمعی از هوادرانش که تعداد آن‌ها بین 100 تا 150 نفر تخمین زده می‌شد، به وزارت کشور رفت. وی قبل از ورود به ستاد انتخابات هم از نرده‌های محوطه وزارت کشور بالا رفت تا به ابراز احساسات هوادارانش پاسخ دهد. احمدی‌نژاد سپس با همراهی علیرضا شیخ‌الاسلامی، مرتضی تمدن، علی اکبر جوانفکر و حداقل دو نفر از اعضای تیم حراست خود وارد ستاد انتخابات شد و البته به دلیل تعداد زیاد همراهانش درگیری مختصری بین حراست و همراهان او به وجود آمد.

رییس جمهور سابق کشور بعد از ثبت‌نام در انتخابات با لحن تندی از وضع فعلی کشور انتقاد کرد و گفت: «حقیقتا با روالی که اکنون کشور اداره می‌شود، امکان اصلاح وجود ندارد. مشکل اصلی نوع نگاه کلان به کشور است. جدا شدن حکومت از مردم در حدی است که به‌کلی از اهداف انقلاب دور شده‌ایم. زمانی افتخار نظام، حضور پرشور مردم در انتخابات بود اما اکنون کار به جایی رسیده که از اطلاع رسانی و اعلام آمار در انتخابات طفره می‌روند. مردم هیچ‌وقت آن‌ها را قبول نداشتند و نمونه‌اش هم انتخابات قبلی است.» احمدی‌نژاد در آخر اعلام کرد در صورتی که صلاحیتش تایید نشود نه از کاندیدای دیگری حمایت خواهد کرد و نه در انتخابات رای خواهد داد.

حمله‌ها به احمدی نژاد بعد از ثبت‌نامش در انتخابات

بعد از ثبت‌نام پرسروصدای احمدی‌نژاد در انتخابات و اظهاراتش حجت الاسلام احمد خاتمی، از اعضای فقهای شورای بدون اشاره مستقیم به محمد احمدی نژاد در نماز عید فطر در جمکران گفت: «افرادی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند باید بدانند که سر سفره نظام نشستند و با قانون اساسی سرکار می‌آیند و با همین قانون، انتخاب یا رد صلاحیت می‌شوند، اگر افراد قانون را قبول ندارند چرا به صحنه می‌آیند، این‌که عده‌ای بگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم یعنی نظام و قانون اساسی را قبول ندارند. همه افرادی که به صحنه می‌آیند باید نظام، قانون اساسی، جمهوریت، اسلامیت و ولایت فقیه را با همه وجود قبول داشته باشند و آن‌هایی که قبول ندارند شایسته کاندیدا شدن نیستند.»

حجت الاسلام احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد از دیگر منتقدان محمود احمدی‌نژاد و سخنان وی بود که با لحنی تند از رییس جمهور سابق انتقاد و اظهار کرد: «اگر کسی بگوید در انتخابات شرکت نمی‌کنم مثل نعمتی است که لگدمال شده و تمام رسانه‌های غربی و آمریکایی و مزدور استکبار درصدد این هستند که مردم را نومیده کرده و بگویند در انتخابات شرکت نکنید. اگر دیگران بخواهند برای شما تصمیم بگیرند زندگی شما نیز همین می‌شود؛ اینکه آقایی عربده بکشد من در انتخابات شرکت نمی‌کنم یعنی در سرنوشتت تصمیم گیرنده نیستی.»

روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یاداشتی با انتقاد از رفتار محمود احمدی نژاد و اظهارتش هنگام ثبت نام در انتخابات نوشت: «فردی که مقررات ثبت‌نام در وزارت کشور برای رئیس‌جمهور شدن را زیر پا گذاشت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. کسی که به قانون بی‌اعتنائی می‌کند و حتی بعد از ثبت‌نام از تریبون آزاد در محل وزارت کشور اعلام می‌کند اگر صلاحیتش تأیید نشود انتخابات را قبول ندارد، چگونه می‌تواند مصلحت کشور را تشخیص بدهد و چگونه همچنان حق دارد عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد؟»

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها